tips gevraagt voor beginnen eigen bedrijf(paarden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:52

Misschien is dit een bruikbare tip, ga eens bij wat handelaren kijken wat er te koop is...probeer leuke contacten op te bouwen en durf ook nee tegen een paard te zeggen. Toen ik voor mijzelf opzoek ging naar een paardje, ben ik heel wat adresjes langsgeweest om te kijken. Wanneer ik niet direct een paardje wilden kopen zei ik eerlijk dat t paard mij niet paste..hoorde ik dat iemand een bepaald paard zoch, verwees ik hem naar een desbetreffende handelaar waar ik misschien wel wat voor hem had zien staan..het leuke hiervan is dat je contacten opbouwd en mensen je ook eens bellen van joh, ik heb nu toch zo iets leuks binnen gekregen misschien is dat wat voor jou...

StalDoorstap

Ondernemingsplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 23:15

Sorry, maar daar heb je NIETS aan.
Als je een duur bedrijf moet gaan kopen, lukt het vrijwel niemand om er winst uit te maken.
En iets gaan kopen, daar ben je gauw een miljoen voor kwijt!!Zomaar!
Zoek een boer op die er mee gestopt is.Vraag of ie een schuur en wat wei wilt verhuren.
Maak in zijn schuur wat stallen, en begin klein.
Koop een aantal paardjes ,geef er wat les mee en
tada: daar zijn je toekomstige pensionklanten!
En de winst van de verkoop van het paard
En lesgeld
En pensiongeld.
Maarre.........
Huren dus
Ik heb echt veel ervaring B)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:19

ben ook echt niet van plan om een duur bedrijf te gaan kopen hoor,ik wil gewoon perongeluk expres verder groeien.Het kost natuurlijk wat geld en dat wil ik zo weinig mogelijk laten.Daarom mijn vraag aan jullie om tips om het niet al te veel geld te laten kosten en wat jullie ervaringen zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:04

Ik ben voor mezelf begonnen met een redelijk groot bedrijf (20 stallen). Maar door omstandigheden ben ik daar mee gestopt. Nu heb ik 5 stallen thuis en rijd ik veel voor anderen. Per dag zo'n 8 á 9 paarden en dan nog wat lessen. Zat een beetje in dubio om uit te breiden maar het besloten om naar het buitenland te gaan.