Help! Goede ideeen om bak te slepen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM

Re: Help! Goede ideeen om bak te slepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:27

Ja en in principe heb ik alleen maar het borststuk nodig ik heb nog een longeersingel liggen om de leidsels evt. door te geleiden en voor strengen kan ik gewoon dik touw (met bontje bij de flank) gebruiken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:35

Er zijn genoeg losse tuig onderdelen op makrtplaats verkrijgbaar. Ben vandaag nog een borstuig tegen gekomen.
Heb mijn tuig ook van marktplaats, 2de hands, helemaal compleet voor 70 euro.
Gewoon even goed zoeken

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 16:39

D'r staan er genoeg op Marktplaats, dat klopt. Alleen zijn de meeste niet voor full, maar voor kleiner. Heb net bij dieren en toebehoren als zoekwoord tuig ingegeven en heb ALLE advertenties waar tuig in de titel stond toen nagekeken, ongeacht de afstand. Er was niets tussen in die prijsklasse dat geschikt was voor mijn paard. Bovendien als ik van Noord-Brabant naar Groningen moet rijden voor een tuig, kan het nog zo goedkoop zijn, maar dan kost het me gewoon een tank benzine `a 75-80 Euro...

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:11

Wij hebben wel een keer met de grasmaaier gedaan en dan met een pallet erachter.. Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:29

Je kan het ook op laten sturen verzend kosten zijn zon 6 euro.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 18:47

ziggy_janet schreef:
Je kan het ook op laten sturen verzend kosten zijn zon 6 euro.

Dat zou kunnen, maar zoiets koop je toch niet ongezien?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:36

NatasjaM schreef:
D'r staan er genoeg op Marktplaats, dat klopt. Alleen zijn de meeste niet voor full, maar voor kleiner. Heb net bij dieren en toebehoren als zoekwoord tuig ingegeven en heb ALLE advertenties waar tuig in de titel stond toen nagekeken, ongeacht de afstand. Er was niets tussen in die prijsklasse dat geschikt was voor mijn paard. Bovendien als ik van Noord-Brabant naar Groningen moet rijden voor een tuig, kan het nog zo goedkoop zijn, maar dan kost het me gewoon een tank benzine `a 75-80 Euro...

bij marktplaats kan je ook aanvinken zoek in titel én beschrijvind,, als je dat doet krijg je nog meer want dan zoekt die het woord tuig niet alleen in de titel.. verder kan je ook andere termwoorden gebruiken zoals, borststuk o.i.d ik zeg ook maar wat Knipoog maar beetje geduld, misschien staat er volgende week wel iets op Knipoog je weet maar nooit.. lijkt me ook niet dat je bak a la minuut moet worden gesleept?

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:36

Ik deed altijd een pallet met een touwtje eraan en dan deed ik die achter de tuintrekker. Je kan heb ook zelf meeslepen als je geen tuintrekkertje hebt maar dat is best zwaar. Maar het wil wel en het is goedkoop.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:21

bij Dries maken ze een sleep met een grote band eraan en dan een pony die laten trekken, word nu niet meer zo heel vaak gedaan, mar toen er 2 pony's voor de kar werden beleerd werd de dag bijna dagenlijks gesleept.. Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:37

ik laat de paarden zowiezo een paar nachten op de bak staan, dan is mijn hoefslag compleet weg. en ik ga binnenkort experimenteren met een ijzeren deurmat met van die vlakken en dat achter mijn paard spannen en de bak doorlopen.
daardoor word de boel hopelijk egaler en netjes losgetrokken

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:12

Ik sleep de bak altijd met de zitmaaier met daarachter een klein sleepje, het ziet er knullig uit, maar het werkt prima.

gringo68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 00:37

wij slepen de bak altijd met trekker en rotor