Sorry, heeeel weinig tijd gehad. Ik let ook op de beestjes (inc. 2 shetten
) van mijn baas.
Fietsen geprobeerd, ze was wat bang voor de fiets, maar na een paar rondjes door de wei fietsen (sta ik echt enorm voor joker) wilde ze toch mee. Eerste paar keer ging best redelijk, af en toe eens voorbij willen gaan, of net de verkeerde kant op lopen, maar dat ging in ieder geval redelijk. Toen kwam er een auto aan, die het leuk vond bubs te laten schrikken. Resultaat:
Bubs gaat lekker door, schrikt nergens van. Ik kan geen kant op, knal tegen de reling van de brug, de fiets schuift, en gelukkig is Bubs heel standvastig als ik HALT zeg, zo kwam ik los van mijn fiets, die vervolgens onder de auto belandde, en de auto weer in de beek. Politie erbij, ik had gelijk, fiets naar de maan, maar ooit zal ik wel weer een nieuwe krijgen.
Ik ben nu dus maar bezig haar met het halster te laten wennen aan dat ik achter haar loop, zodat ze veel overgangen loopt, en ik geef toch maar een beetje appelazijn bij het eten, dat versnelt de stofwisseling wat.
Breghje: zeg maar gerust alledrie 
met vd bijvoorbeeld heb ik haar nu laten gaan van buiging naar knielen (maar heel af en toe, alleen omdat ze het zo leuk vind om dingen te leren), en daarvan wist ze na 4 keer al wat de bedoeling was, alleen heeft ze nog niet zoveel vertrouwen in haar evenwicht
Dat ziet best komisch uit eigenlijk 
Maar ik laat haar ook altijd doen wat ik wil, zelf is ze trouwens ook de beroerdste niet wat dat betreft, als ze 'normaal' geen zin heeft, laat ze in het begin even zien dat ze liever iets anders doet, als ze écht niet wil, laat ze ook (respectvol) merken dat ze níét wíl. Als ze dan toch de mini schoudertjes er even goed onder zet, vind ik ook dat ik er in haar geval wel rekening ermee mag houden dat ze het de volgende keer, ondanks tegenzin, wél zal doen.