Paardenmest, waar laat je het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zanho

Re: Paardenmest, waar laat je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:18

Wij gebruiken allspan en halen elke dag de mest en natte plekken eruit en die doen we in grote stevige puinzakken die we 1 x per 3 weken naar de stort brengen (kost bij ons € 4,00)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:20

wij gebruiken vlas, dit leg ik achter de opslag buiten neer en 1x per jaar in het voorjaar worden hier de weien mee bemest!
werkt heel goed!
want vlas krimpt snel in de stapel dus die word niet zo groot en wat over is daar groeit ons gras van als kool!

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:19

wij hebben gewoon een mesthoop, 1x per jaar kunnen we mest bij een boer op het land gooien, dus dan ben je er ook gelijk vanaf:P
Ik heb ook nog nooit van een vergunning gehoord

igor_moppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:17

Wij verspreiden de mest op ons land, en door de regen word het opgenomen in de grond. Je zou het kunnen verkopen, of gratis kunnen laten ophalen.
Succes

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:47

bij mijn verzorgpony word het op een aanhanger gegooit,,
als die vol is zetten ze het acher een trekkertje,,
dan brengen ze het naar de buren! die hebben zelf een boerderij die hebben ook een mestbult

_EsmeeSilf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:05

Je kunt het in de kliko gooien, maar het is ook goed voor je planten. Je kunt het ook naar iemand anders brengen die het juist wil hebbben. Knipoog Wijzelf brengen het naar een boer toe. Go jij! Go jij!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:50

Wij gooien het op de aanhanger en als hij vol si brengen we het naar een pensionstal en kunnen het daar tegen betaling op de mesthoop gooien. Thuis mag je het alleen bewaren als je inderdaad een goedgekeurde mesthoop hebt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:00

Ik heb een grote trekker-aanhanger, die ongeveer eens per maand wordt opgehaald door de boer. Dat kost wat en ik neem hooi en stro bij hem af. Sommige delen van het land is het moeilijker om van je mest af te komen. Mijn buurmeisje had 1.5 Knipoog pony thuis staan en deed de mest ook in de kliko.
Ik gooi mijn kliko's ook vol trouwens, veel tuinafval heb ik niet Sigaar

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:59

Wij hebben een aanhangertje, daar doen we alle mest in.
Na ong. 3 weken is die vol, en dan doen we hem achter de auto en brengen het 2 straten verderop bij de mensen waar wij ook het hooi vandaan halen. Die zijn er heel blij mee die gebruiken het voor het maisland te bemesten Lachen
Wij hebben 3 paarden, en deze staan buiten en wij halen de mest uit de paddock en de weide.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:25

Hier gaat de mest ook in de aanhanger, en die wordt regelmatig geleegd bij een boer of loonwerker.
Maar je blijft er wel mee bezig. In de zomer wordt hij 1 keer per week, of eens per twee weken geleegd, maar in de winter kan je soms wel twee keer per week. Gaat hier om 3 pony's.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:26

Bij mijn verzorgpony ging het altijd in een aanhanger en die werd geleegt bij zo'n ''iets'' bij een boer.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:38

Hee Mocca een tip!!!
Maak van houten platen, 3 opstaande zijkanten, dan kan je veel meer kwijt!! ::D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:55

Das wel een goed idee ja. Ja
Want dat ding moet in de winter zo vaak geleegd worden, niet normaal meer, die beesten produceren heel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:57

Wij hebben gewoon een grote mesthoop.
Eens in de zoveel tijd wordt alles over het land uitgereden.
Mesthoop is wel zo opgesteld dat er nergens last van komt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:33

"Hinke" we hebben idd.een boete gehad van €2000,- en als we de mesthoop niet binnen 1 week verwijderd hadden zou het oplopen tot €3500,-.Iemand had de millieu politie gebeld,terwijl de mest er al jaren lag.Nooit klachten gehad uit de buurt.Nu staat er een niet al te grote container die open is aan de bovenkant.Alleen is die te hoog en kan je de mest er niet in kiepen,dus moet ik het steeds uit de kruiwagen scheppen en in de container gooien.Je kan een container huren voor €30,- per mnd. ophalen van de volle container [6kuub geloof ik] kost €75,-Ze zijn hier gewoon heel streng in het mest beleid,je krijgt niet een waarschuwing maar hoppa gelijk een boete.Het banketstaaf is dat de millieu politie is gebeld door jalourse mensen.Die hadden ook de dieren politie gebeld voor onze pony's.