Winterperiode: suggesties tegen koude tenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:19

Wollen inlegzooltjes bij de Marskramer vandaan. Zijn rood/oranje geruit, zien er dus absoluut niet uit, maar niemand die ze heeft, heeft nog koude voeten. Haha!
Als je dat samen met het plastic zakje doet, moet het vrijwel onmogelijk zijn om nog koude voeten te hebben.
Zo ja is de enige oplossing een stoof onder beide voeten Haha! Haha!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:41

Hier is het antwoord op je koude tenen.
In een winkel voor visgerei, boswachters, wandelaars kan je zo van die steentjes kopen die boswachters, wandelaars in hun zakken steken voor warme handen in de winter. Volgens mij kan je die ook in je laarzen steken. Dat zijn een soort houtskootjes en ik geloof dat je die op voorhand moet aandoen of zo maar die zitten ergens in zodat je je niet kan verbranden. Je kan het altijd eens proberen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:50

Misschien echte schapenwollen sokken.
Ik heb een ijslandse trui en die is gewoon heet Haha!

Daarnaast niet de hele dag op je rijlaarzen lopen, die rubberen zijn echt vreselijk als het koud is.
Koop goede stalschoenen/bergschoenen.
Ik heb nu van die schoenen waarvan de voet van rubber is. Deze zijn van aigle en ik heb er met 2 paar sokken geen koude voeten in.
Ze zijn bont gevoerd.

Misschien kan je ook een extra inleg zool indoen.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:35

Als ik aan het rijden ben heb ik het echt nooit koud, vind et ook maar raar dat andere het wel koud hebben. Maar ik heb schoenen van Mauntain Horse.

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:07

Ik heb nog nooit met thermolaarzen gereden dus ik zou niet weten of het veel warmer is.
Kheb ook wel eens last van koude tenen maar wat ik er aan doen is :
Voor het rijden of eits anders mijn tenen inmasseren met speciale voetenverwarmer zalf Verward klinkt misschien raar maar het is een zalf die je tenen warm houd !
Het heltp eigenlijk wel goed !
Voor de rest doe ik dikke sokken aan (net dik genoeg totdat ik mijn scoenen niet meer aan krijg) en rij ik meestal met gewone chaps.
Ik rijd meestal nog zonder handschoenen omdat ik niet graag met handschoenen rijd en ams het toch zo koud is doe ik niet zo hele dikken aan.
Een dikke trui en een sjaal is voor mij al genoeg en als ik buiten rijd doe ik er nog wel een dikke jas of een body warmer aan !!!

Kan voor de rest wel eigenlijk goed tegen de kou !!!