Waterdichte winterdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winterdeken en waterdicht?

Rambo Turnout
8 (17%)
Rhino Turnout
8 (17%)
Weatherbeeta Outlander
4 (8%)
Bucas smartex Rain
10 (22%)
Pagony Tiger
1 (2%)
Pagony Turnout
2 (4%)
overig
12 (26%)

Totaal aantal stemmen: 45

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:44

Ik zweer bij Bucas. Bij ons heeft bijna iedereen er één.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:46

Ik stond gisteren te kijken naar een Harry's Horse, heb er vorig jaar eentje voor mijn KWPN-er gehad en die heeft er heel de winter mee in de wei gestaan, er zat geen scheurtje in helemaal niks en ze was altijd superwarm. Maar dat was de thermo-versie en dat paard was ook redelijk netjes. Nu voor mijn tinker zag ik de nieuwe Harry Horse dekens hangen met precies dezelfde buitenkant als die thermo deken, dus zeker waterdicht alleen nu zonder voering want dat is te warm.
Maar ik twijfel, mijn tinker heeft tot nu toe al haar zomerdekens gemold, maar ja die zijn ook van badstof..
Dus ik twijfel... koop ik die deken (hij kost 100 euro) of toch maar een 2e hands waarvan ze hem mag slopen of juist gelijk een hele goede van Bucas..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:57

Ik heb een stokoude Weatherbeeta, geen idee welk model, maar ik denk dat t een 300 grams is. Heeft geen loopsplitten, geen staartflap, en is blauw-groen geruit. Ik heb m van een van me vz-paarden ge-erfd, en hij is echt great!

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:20

Ik heb twee jaar geleden twee bucassen gekocht omdat mijn paarden altijd buiten stonden (kunnen wel naar binnen hoor ) allebei hadden ze na verloop van tijd groote schuurplekken op de schouders ....niks dus .(jammer van al dat geld)( ze zijn overigens wel waterdicht)
Ik heb jaaaaaaaaren dekens gehad vanuit engeland en die waren super .maar die kan ik nu niet meer krijgen .Die new seeland dekens die vind ik om ze altijd op te doen veels te zwaar.
Nu zit ik te twijfelen tussen rambo turnout en die harry horse dekens .maar ze moeten absuluut waterdicht zijn en dat kan ik pas weten na een fikse regenbui en dan mag ik ze niet meer terugbrengen als ze niet voldoen !!!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:42

Ik zweer bij Rambo/Rhino. Heb er nu 3 en ben er super tevreden over. Geen schuurplekken, blijven goed liggen en zijn echt waterdicht.
Het valt mij bij de Bucas dekens op dat die nogal eens scheef trekken, en mede daardoor ook wel eens schuurplekken veroorzaken. Weather Beeta heeft nette dekens voor een nette prijs, al denk ik niet dat ze echt dezelfde kwaliteit leveren als Rambo/Rhino.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 00:21

Miran schreef:
Waarom wil je wel een gevoerde waterdichte deken erop leggen en geen regendeken over een andere deken? Bij mij is het waterdichte materiaal hetzelfde en ademen ze allebei goed. Ik heb Harry's Horse, bevallen prima.

Het probleem van 2 dekens over elkaar is dat ze vaak gaan schuiven en dan komt er eentje scheef te hangen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 00:23

NaVy! schreef:
Hoi Djilan,
Voor Navy heb ik een wat goedkopere versie gekocht (140 Euro) van Harry´s Horse. Fijne deken! Waterdicht, ademend, rib-stop en ligt goed vast. Ik heb de 150 grams, maar ook dikkere zijn verkrijgbaar.
Als je er zaterdag in Katwijk ook bij bent, kun je uiteraard even komen kijken (Navy wil ´m graag showen *LOL* )

Ik ben er zeker, dus zeg Navy maar dat ze haar best moet doen! Haha!