Wanneer verkoop jij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is voor jou een reden om je paard te verkopen?

Het paard is niet goed genoeg voor het nivo dat ik wil halen in de sport.
8 (5%)
Ik word te groot voor het paard.
6 (4%)
Ik heb een leuker en beter paard gezien waarvoor ik mijn andere paard wel wil verkopen.
4 (2%)
Ik ben uitgekeken op het paard.
1 (0%)
Ik ga studeren/ heb een andere baan/door ziekte.
6 (4%)
Door geldproblemen.
12 (8%)
Ik heb het paard pas net maar het is toch echt een miskoop.
7 (4%)
Mijn ouders (of iemand anders) hebben het paard voor mij gekocht en willen het nu verkopen.
1 (0%)
Andere reden
18 (12%)
Ik weet praktisch zeker dat ik mijn paard nooit zal verkopen!
82 (56%)

Totaal aantal stemmen: 145

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:33

Ik zou Jordy nooit verkopen! laast dacht ik nog wel dat ik hem kwijt wilde omdat hij zo vervelend was maar ik zou hem nu nooit meer weg doen als ik te groot of te zwaar zou worden dan zoiu ik gewoon iemand zoeken die er op zou kunnen rijden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:40

Voor het juiste bod zou ik Bud wel verkopen. Als ik dalijk wedstrijden ga rijden, en er komt iemand die een goed bod doet op Bud, dan verkoop ik hem. Ik houd veel van hem, maar ben niet dom Haha! Ik heb hem toch echt voor het rijden en de sport.

Verder zou ik Bud alleen verkopen als we het ons niet meer konden veroorloven.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:42

Barley wordt nu nog gereden door mijn instructrice omdat ik nog angst heb en zo nogal eens wegschiet. Ik zou haar verkopen als blijkt dat er geen schot inkomt. Als ik bang voor haar zou blijven komt er dus een ander paardje.

Maar ze krijgt wel de kans om zich te ontplooien.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:02

Het ligt er helemaal aan.
Bij tijdgebrek of als ik het rijden niet meer leuk vind (teminste niet zo fanatiek als nu)
of wanneer hij een goed leven als grasmaaier kan hebben maar verder niet bv of als er wat met mij gebeurd.
Lodewijk is mijn maatje ik ben dol op dat beest en hij zal dan ook eigenlijk niet weg gaan .
Maarja je hebt het niet altijd voor het zeggen.
Ik ben ook gek van Hinke maar niet zoals met Lodewijk ,Lodewijk is mijn eerste eigen paard mijn droom die uitkwam.
Bij een goed bod zal Hinke er wel uitgaan

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:09

IK verkoop mijn paard nooit als het niet echt uit pure noodzaak moet! Jurga gaat nooit meer weg en Voice wat mij betreft ook niet. Zij betekenen alles voor me en ik zal er dan ook alles aan doen om hen te kunnen behouden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:30

Ik heb aangegeven dat ik hem verkoop als hij het niveau wat ik wil rijden niet aan zou kunnen,
dat heb ik al een keer met een paard gedaan.

ik denk echter wel dat het nu eerder andersom zal zijn, dat ik er goed geld voor geboden krijg en dat ik hem dan weg zou doen omdat hij meer kan als wat ik er uit kan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:38

Ik zal Kawa niet verkopen, of er moeten wel hele rare dingen gebeuren Lachen

Ik ben er verder niet op tegen dat mensen hun paard verkopen, maar wel als het van die mensen zijn die doen als of een paard een stuk speelgoed is, zijn ze erop uit gekeken word hij maar weer gedumt.
Dat zijn van die typjes die kopen ook een puppy en de volgende vakantie moet hij maar weer weg Boos!

Verder zeg ik wel eens ik wil er eentje bij voor de handel.
Deze zou dan weg gaan als ik er voor mijn idee een leuke prijs voor zou krijgen.
Maar op het moment heb ik daar de puf niet voor.

maar kawa mag oud bij mij worden Lachen

essy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:44

Ik heb geen paard, maar als ik er eindelijk eentje heb (ik wil zooooooo graag een tinker), dan gaat ie nooit meer weg! Een paard heb je voor je leven, niet voor even!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:13

merelblom schreef:
Wat me een beetje irriteerd hier op bokt is altijd dat je fout bent als je verkoopt..Eigenlijk wordt hier op bokt verwacht dat je nooit een paard verkoopt. Als je het wel doet ben je eigenlijk al fout, maar als je het ook nog eens doet omdat je een beter wil hebben of hij gewoon niet goed genoeg bent, wordt je er heel vaak op aangekeken. Nou, als ik op hoog niveau wil rijden en mijn paard kan dat niet, kun je beter maar een ander paard kopen, want hem er tegen beterweten in toch overheen trappen is alleen maar gevaarlijk en slecht voor het paard. Verder is alles te koop, als er een gek komt die veel geld bied, zijn ze echt wel weg hoor, Zelfs mijn junioren paarden.. Tja, tis maar net waar je prioriteiten liggen he..( ow ja: ze moeten wel een goed huis krigjen, want ik kon ook naar amerika verkopen, maar dan wist ik niet zeker wat er mee zou gebeuren, en dat gebeurd het dus niet. Maar verder denkt iedereen dat hij het beste voor zijn paard zorgt, dus de meesten zullen dat ook wel doen en kun je dus best verkopen...

Amen Merel! *LOL*
Ik verkoop mijn paard ook wel als ik er een leuk bedrag voor kan krijgen(mits hij natuurlijk een goed tehuis krijgt) en verder zijn tijdgebrek en de reden dat het paard het niveau niet aankan ook wel redenen waarom ik een paard zou verkopen!
Mijn pony is weggegaan, omdat hij het M-springen en SGW gewoon net niet aankon en geen plezier meer in het werk had. Dan is het voor alletwee niet meer leuk en in de cross ook gevaarlijk en dus wordt er nu ergens anders fijn dressuur gereden met die pony *LOL* (zou ik zelf ook kunnen doen, maar ik ben nu eenmaal verslaafd aan SGW en dressuren kan ik als ik 60 ben ook nog wel...daar hoefde ik die pony niet voor te houden Haha! )
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-10-02 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:18

Tjsa vind het 'ik snap niet dat anderen hun beauty's kunnen verkopen'ook een beetje vaag overkomen...? Als ik een paard zou kopen waar het absoluut niet mee klikt bijnader inzien, of als ik uitgereden zou zijn, of als het paard het bij iemand anders beter zou krijgen, zou ik verkopen!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:52

Ik heb ook altijd gezegd dat ik mijn paard nooit zou verkopen, maar heb het nu toch gedaan. Verdrietig
De reden:we hadden samen geen plezier meer.
Hij was voor mij veel te sterk,ik had hem niet meer in de hand en daardoor onstonden er vervelende situaties.
Ik heb er 8 maanden over getwijfeld,maar uiteindelijk toch voor verkopen gekozen.Ik heb er vreselijk veel verdriet van,want ondanks alles hield/hou ik onwijs veel van hem.
Dat was de ook een van de redenen,hij is nu bij iemand die met hem wil springen( het is echt een springpaard,dressuren vond hij niks aan,maar ja,dat wilde ik zo graag),hij krijgt volop weidegang(is er in de randstad niet te vinden) en is bij iemand die helemaal gek van hem is. Lovers
Dus uiteindelijk zijn we alletwee beter af.
Maar ja,die pijn...... Huilen
Ik hoop het iig nooit meer mee te hoeven maken!!

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:06

Ik zou mijn Bobo verkopen, wanneer ik er geen tijd of wegens ziekte meer voor heb. Maar als het gewoon niet klikt met een paard dan zou ik hem ook gewoon verkopen na een tijdje. Dan heb je er eigenlijk over nagedacht.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:18

Wat erin komt gaat er niet meer uit. Als mensen zeggen ja, maar als ze nou een ton bieden, doe je het dan. Dan zeg ik, al bieden ze een miljoen, dan doen we het nog niet. Als geld een reden is, dan vind ik dat echt triest en ben je een paard niet waard, vind ik. Het is geen huis! Je kind verkoop je toch ook niet aan de hoogste bieder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:31

Prima schreef:
Wat erin komt gaat er niet meer uit. Als mensen zeggen ja, maar als ze nou een ton bieden, doe je het dan. Dan zeg ik, al bieden ze een miljoen, dan doen we het nog niet. Als geld een reden is, dan vind ik dat echt triest en ben je een paard niet waard, vind ik. Het is geen huis! Je kind verkoop je toch ook niet aan de hoogste bieder?

dat zeg ik ook altijd.
En ik ben al meerdere malen voor gek verklaard dat ik hem niet weg gedaan heb.
je krijgt te horen: je kunt er tig leuke paarden voor terug kopen, daar zal ook vast een lieve tussen zitten.

Er zal ook vast een lieve tussen zitten, maar zo lief, mee werkend paard met toch karakter, nee die kom ik nooit meer tegen Lachen

En Kawa is idd ook mijn kindje Lachen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:16

Tja, er kunnen zoveel dingen zijn waarom je een paard verkoopt.
Maar ik zou er alles aan doen om dat niet te hoeven gaan/moeten doen, maar wil het toch echt niet, tja jammer dan voor mij en mijn paard.
Maar het zal dan wel beter zijn.

Ik heb niet gestemd, want je kan maar 1 ding kiezen.
Ik denk er nog lang niet aan, maar weet wel dat ik haar niet haar hele leven houdt waarschijnlijk.

Ziekte is geen reden, dat ben ik ook, en ik rijd nu ook niet, maar daarom verkoop ik mijn paard nog niet.
Ik heb nu eigenlijk 'niks' aan haar vinden sommige anderen, maar ik zou haar niet kwijt willen.
Ooit komt het wel weer dat ik ga rijden en dan staat mijn paardje voor me klaar, net zoals ik nu voor me paard klaar sta, ookal rijdt ik niet, heeft ze aan niks te kort (tja, aan actieve beweging, ze krijgt wel beweging daardat ze iedere dag buiten komt maar dat is toch wat anders).

Het ligt er ook maar aan waarom jij een paard koopt/aanhoudt, wat de grens zal zijn van verkopen/wegdoen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:36

Voor een goed bod gaat Fitz eruit, maar dan moet het ook echt een goed bod zijn.

Voor de rest vind ik geen plezier meer hebben van je paard een alleszins acceptale reden. Daar doe je je paard nl. ook geen goed mee.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:46

Haha je hebt een heel belangrijke beweegreden vergeten in je poll:
als je echt HEEL VEEL geld kan krijgen voor je paard..........

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:53

Prima schreef:

Hollanders he, overal zit een prijskaartje aan Pling Cool Maar ik ben het wel met je eens hoor.
[/quote]

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:55

Onze belangrijkste reden staat er ook niet bij. Namelijk: als wij Ameretto geen interessant (wedstrijd)leven meer kunnen bieden en een nieuw, jong ruitertje wel. Hij springt en crosst erg graag, maar als E-pony bij de paarden heeft hij het toch vrij zwaar. Alleen maak je Ret niet blij met een beetje trainen en wat buitenritjes, hij heeft de drang om te presteren en heeft daar ook de energie voor. Op halve kracht doorrijden zou dus niet eerlijk zijn tegenover het paard.

Het was dan ook eigenlijk de bedoeling dat hij t.z.t. verkocht zou worden aan een jonger ruitertje dat hem weer in de springsport zou kunnen uitbrengen aangezien mijn zusje al 18 is geweest. Maar nu blijkt hij endurance ook erg leuk te vinden en ik ook, dus voorlopig gaat-ie niet weg. En zoals het er nu naar uitziet, gaat-ie ook nooit meer weg!

Maar goed, zeg nooit nooit. In principe gaat hij nooit meer weg, maar je weet niet hoe de dingen gaan lopen.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 08:33

Prima schreef:

Onzin, een paard is geen kind. En als je bereid bent om je paard voor een ECHT groot bedrag te verkopen KAN en MAG je niet zeggen dat iemand dat paard niet waard is. Hij kan net zo goed morgen dood neervallen. Dus als ik zo'n groot bedrag zou krijgen zou ik het heus wel doen, al zou ik er wel veel moeite mee hebben.

Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat je het nooit zal doen als je toch niet de kans hebt dat je ooit daadwerkelijk voor die keus wordt gesteld! Ik weet dat ik die keus voor Fabienne toch nooit zal hoeven maken.......die is geen tonnen waard voor een ander......wel voor mij!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:06

Ik ben het met je eens Fab. Vind het altijd een beetje Pennymeisjespraat als mensen zeggen hun paard nooit te verkopen.
Als ik een goed bedrag kan krijgen voor Fitz, gaat ie eruit en mogen ze dekens ook nog houden Haha!.
Dat betekent niet dat ik niet van Fitz houd, maar ik blijf wel realistisch.

Mensen die een dergelijk bedrag voor een paard neer kunnen leggen, zorgen er heus wel goed voor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:53

ik zal loulou niet snel verkopen. misschien als ik geen geld heb of nix meer met hem zou doen maar anders mag ze blijven

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:22

Tja, ik heb mijn Alfie gekocht toen ik al een half jaar op hem reed. En ik heb dus ook heel bewust hem gekocht en niet een ander paard. Daarom zal ik hem dus ook niet verkopen. 't is echt mijn maatje geworden.

Daarnaast weet ik waar ik met hem (lichamelijk) rekening mee moet houden (zoals niet meer draven over hele harde ondergrond, goede warming up geven i.v.m. z'n kogel). Dat kan je een evt. volgende eigenaar natuurlijk wel vertellen, maar 't is altijd maar afwachten of ze dat dan ook doen. En ik vind gewoon dat hij 't verdiend heeft dat er rekening wordt gehouden met z'n pootje. Ik vind dat mijn verplichting tegenover hem. En dus zal ik hem echt niet wegdoen. Dan maar een Pennymeisje (van 39 Haha!) gevonden worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:27

Den gaat alleen weg als ik er niet meer goed genoeg voor kan zorgen(tijd of financieel). En als hij het dus bij een ander beter heeft dan bij mij.
Maar ik zal er alles aan doen om te zorgen dat dat niet hoeft! In principe blijft hij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:59

er zijn meerdere redenen voor mij:
- goed bod
- tijdgebrek
- emigratie
- niet de kwaliteiten voor mijn doelen
- het klikt niet

En ik ben het helemaal eens met Merel Blom