Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arno8 schreef:Je paard moet gewoon luisteren als je zijn oren wilt uitscheren, hij is toch jouw eigendom? Had hij maar geen paard moeten zijn.
Hij moet niet zo zeuren dat je zijn prima werkende natuurlijke bescherming tegen binnenvliegende beestjes weg wilt halen en wilt vervangen door een lang niet zo goed werkend netje dat nog in de weg kan zitten ook... Pfff, hij staat toch niet meer in de natuur? Dus dan heeft hij ook geen natuurlijke behoeften meer. Je wil toch winstpunten? Gewoon even een knuppel pakken, beest knockout slaan en scheren die hap.
Dan kunnen ze ze nog gebruiken en meestal zijn ze bij rond de 1 of 1,5cm lang!
Lekker laten zitten en anders gewoon met een schaartje bijwerken.
:
Lin_sOnaldO schreef:Nogmaals.. als de paarden er echt last van zouden hebben, waarom doen dan zoveel mensen het incl. de wereldtop?
arno8 schreef:Voor sommige mensen schijnt de jury letterlijk GOD te zijn.
Als de jury zegt dat je 30 winstpunten krijgt als je de staart van je paard afknipt, dan ren je toch ook niet meteen naar de heggeschaar (hoop ik)?
xx_Horsiex schreef:Ik heb het gevoel alsof sommige bokkers het liefst hun paardjes in een glazen kast zouden zetten zodat er niks mee zou kunnen gebeuren.
xx_Horsiex schreef:Er zijn wel ergere dingen dan scheren van de oren waarom je je druk zou kunnen maken.
arno8 schreef:xx_Horsiex schreef:Er zijn wel ergere dingen dan scheren van de oren waarom je je druk zou kunnen maken.
Dus zolang er kinderen in afrika honger lijden, mag je niks zeggen over dingen die minder erg zijn?
Ook dat is een non-argument.
En dat 'de top' iets doet, is ook een non-argument. Als dat je enige verdediging is, zou ik toch eens zelf gaan nadenken bij wat je doet.
xx_Horsiex schreef:Jezus, tis geen zaak van levend of dood.

Sim0ne schreef:xx_Horsiex schreef:Jezus, tis geen zaak van levend of dood.
Dan kun je het dus ook net zo goed niet doen
Ik wil alleen maar zeggen dat na moet denken voor wie het beter is, voor jou of voor het paard. En wat het nut ervan is om het te doen...
Maar dan kun je het dus net zo goed wel doen.