Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Ik hoop nooit in een situatie te komen waar het nodig is, en ik heb ook nog nooit een paard horen gillen van pijn. Maar ik denk wel dat je op dat moment dat het je overkomt, je alle wetten en regels aan hun laars lapt.

Sonja schreef:Een politieagent mag in dit land helaas dat paard in die situatie helemaal niet afmaken. Ik weet trouwens uberhaupt niet of schieten nog gebruiktt wordt in Nederland; kan me voorstellen dat het verboden is ivm hygiene-eisen en dergelijke onzin.

Sonja schreef:Zijn verschillende manieren voor. Een paard kan eerst "in slaap" gespoten worden, en daarna een dodelijke injectie krijgen. Maar hij kan ook meteen de dodelijke injectie krijgen. Dit naar inschatting van de veearts. Een paard kan nl. erg gaan 'vechten' tegen de dodelijke injectie.
bubbels schreef:Injectie; ok. Maar geen pinnen of kogels in mijn paard!
*even afkloppen*. Ook geen slachthuis voor mijn paard. Ik heb nu ook mijn eerste paardje en hoop dat hij heel oud en gezond bij mij mag worden. Pril schreef:vechten is als je paard de dodelijke injectie krijgt en weg strompeltMijn merrie kreeg eerst een kalmeringsspuit en toen de dodelijke injectie. Dit ging heel rustig en ze heeft er niets van gemerkt, ik vond dit de meest aangename manier.
Ik snap dat nooit zo van dat "vechten" tegen de injectie. Mischien dat jullie de stuiptrekkingen aanzien voor vechten? Dit heeft er nl. niets mee te maken hoor, op het moment dat het paard daar ligt te stuiptrekken en briezen is ie in 'n koppie allang van de wereld. De ademhaling wordt stilgelegd en de stuiptrekkingen zijn een reactie doordat de hersenen geen zuurstof meer krijgen. Het is gewoon een automatische reactie van het lichaam om de boel als het ware weer aan de praat te krijgen. Het ziet er ellendig uit maar het paard maakt dit echt niet meer bewust mee. In feite is het paard gewoon dood, alleen het lichaam geeft nog wat naschokken. Al met al duurt dit nog een paar minuten.
. Mijn moeder is bij de beide keren geweest en ze heeft de pony's rustig toegesproken en geaaid. Ze hebben dan ook beide niet tegen gevochten wat ik opzich beter vondt. Wat de slager betreft, onze pony's hadden veel te veel pijn om nog vervoerd te kunnen worden en zijn dus mooi ingeslapen in hun eigen vertrouwde omgeving met vertrouwde gezichten om hun heen.