pony op wei met koeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: pony op wei met koeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:45

Patsab schreef:
Ik zou het ook niet doen. laten we wel wezen, koeien kunnen flinke schade aanbrengen met hun koppen! Een koe valt aan door een flinke ram met zijn kop te geven en die horens kunnen behoorlijk veel schade aanrichten.
Er zijn natuurlijk gevallen bekend dat het goed gaat maar er zijn wel risico's aanwezig!

Dat valt nou ook wel mee, hoor. Koeien zijn gewoon erg lomp, maar ze brengen eigenlijk nooit expres schade aan. Als een koe op je af komt gerend, ren je natuurlijk weg, dan gaat hij alleen maar harder achter je aan rennen. Terwijl hij, wanneer je blijft staan, gewoon afremt en je niks doet.

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:53

het is niet je eige paard, en wel jouw verantwoordelijkheid.
maar ik zou het in jou geval niet doen stel er gebeurt toch iets, is het je eige paard * is het ook erg* maar hoef je het niet de buren uit te leggen.
en op dit moment dan wel.

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:34

Het is wel een goed idee ja om haar er eerst naast te zetten ja.
En als je haar erbij doet er eerst zoveel mogelijk bij zijn, zodat je ze in de gaten kan houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:37

Hebben de koeien horens? Dan zou ik het niet doen. Soms jagen paarden melkvee op en dat vind de boer niet zo leuk, speelse kalveren/koeien die met elkaar het op je paard hebben gemunt zou ik ook niet graag hebben, straks jagen ze hem door de draad. Liever mijn paard op een schrale wei, kan hij lekker blijven lopen.