3e paard erbij op de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Squit

Re: 3e paard erbij op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:45

zolang het goed gaat niks er aan doen..
ze zullen best wel even een keer uitvechten wie nou echt de baas is..
want dat hadden die 2 natuurlijk al..
en als die nieuwe dan tikkeltje dominanter is dan die andere 2 ja dan moet dat even uit gevochten worden..
maar dat zal niet tot bloedens toe zijn denk ik omdat ze al lief doen tegen elkaar

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:15

Wij hadden het ook. We hadden een Waldjo (is nu weg) en Santos en Lady. Waldjo en Lady waren er al en Santos kwam erbij. Waldjo en Lady waren dikke vriendjes. Waldjo is een dikke slijmbal dus die kon met beide wel goed overweg. Santos en Lady (merries ook) konden wat minder goed met elkaar. Maar Waldjo gaf allebei evenveel aandacht.

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:19

Ja idd. Ik denk dat het goed zal gaan,
en zo niet kun je het altijd nog anders oplossen.

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:19

ik denk dat je het gewoon eens moet proberen Lachen
want alleen zou een paard zich niet zo gauw voelen Tong uitsteken
het zijn toch kudde dieren en als het erop aan komt kunnen ze toch wel met elkaar overweg Knipoog

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:17

hoi hoi,
ik heb er 3 paardjes bij elkaar en dat gaat heel goed hoor, en idd het erg fijn dat er nooit een alleen staat, want een van mij kan niet alleen en zo is het bij ons opgelost!
ik denk gewoon dat je moet kijken of de rangorde goed valt en of de karakters bij elkaar passen, maar ik zou het zeker proberen ,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:21

Vorig jaar hadden we drie paarden op de wei. Die drie waren geen goede combinatie qwa karakter bij elkaar. Nu staan ze weer met zijn drieen. Op dit moment loopt wijkt een van die merries niet van mijn ruin zijn zijde omdat ze hengstig is.
Anders staan ze soms met zn drieen, soms met zn tweeen en soms helemaal alleen.

Liever drie paarden op de wei dan maar een.

visionair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:50

Als je het niet probeert dan weet je het niet.
Misschien kan het nieuwe paard er niet eens bij omdat er ander ruzie ontstaat.

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:59

Als ik jou was zou ik het gewwon lekker allemaal bij elkaar zetten. ze zoeken elkaar wel op als ze dat willen plus dat paarden het liefst in een groep leeft ook al staan zo gezegt alleen zijn ze voor hun gevoel niet alleen want als ze opkijken zien ze altijd de anderen.
het is onze kromme gedachten dat paarden net als mensen een appart vriendje moeten hebben niks van waar.
die tinker van mij staat bij twaalf andere op de wei en zelfs dan lopen ze vaak nog alleen terwijl er genoeg maatjes zijn.
gras knabbelen dat is het enige waar ze aan denken.
TIP
alleen als je ze bij elkaar zet doe dan eerst de nieuwe in de wei laat hem even rond kijken dan pas jou andere paardje ff kennis maken en dan pas... de dartmoor. zo krijgt de nieuwe de kans om alles rustig te bekijken en stuiven er niet gelijk twee paarden op hem af en zien de andere paarden hem niet als indringer op hun stuk als de nieuwe erbij komt.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:07

We hebben 2 paints en een shet, dikke maatjes met elkaar, alle 3.
Het kan misschien wel handig zijn om de nieuwe pony eerst aan 1 te laten wennen in de wei en dan pas alles bij elkaar te zetten.

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:10

Ik zou het gewoon proberen. Ik heb 3 verzorgspony's gaat allemaal prima. Romy en Feifel kunnen het wel et best vinden, maar Feifel(de oudste) kent Romy al van geboorte af aan. Ashley ( de jongste ) is er later bijgekomen, maar die word ook gewoon opgenomen. Maar omdat Feifel en Romy elkaar al heel lang kennen zijn dat de beste vriendjes, maar ze zijn lief met zijn 3e hoor. Dus ik zou het gewoon proberen.