Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

SparklingApp schreef:Hier mag je ook 7 paarden op stal en in de wei onbeperkt.
Ik ken iemand die had er wel 20 ofzo op stal, maar als ze van de gemeente kwamen controleren dan belden ze eerst op, nou dan bleven er 15 paarden zogenaamd dag en nacht buiten en 5 binnen, was geen probleem...
. Maar goed, van mij hoeft het allemaal niet zo geregeld --> láát ons nou gewoon een keertje, een paardje meer of minder........ Rianneke schreef:altijd gedacht dat het landelijk is dat je boven de 7 paarden vergunning aan moet vragen en dat het niet per gemeente ook nog eens verschilde
Ik ken iemand die had er wel 20 ofzo op stal, maar als ze van de gemeente kwamen controleren dan belden ze eerst op, nou dan bleven er 15 paarden zogenaamd dag en nacht buiten en 5 binnen, was geen probleem...
) en dan op een later tijdstip nog eens onaangekondig teruggaan. (want ook dat mag, vooraf opbellen is netjes, maar zeker NIET verplicht). Wiesje schreef:Feitelijk kan het ook niet per gemeente verschillen omdat het aantal van 7 is bepaald in de wet milieubeheer en die wetgeving is gewoon landelijk. Het is alleen wel een iedere ambtenaar op zichzelf om te beoordelen wanneer iets als hobbymatig of bedrijfsmatig aangemerkt kan worden. Op pagina 1 (weet even niet meer wie dit schreef, sorry) wordt de criteria van bedrijfsmatig zo'n beetje aangegeven. De ambtenaar moet namelijk beoordelen of iets als zijnde een inrichting en als bedrijfsmatig aangemerkt kan worden. Dat is het eerst uitgangspunt of men een vergunning moet aanvragen of niet.
.....grobo schreef:In welk artikel van de Wet Milieubeheer wordt vermeld over 7 paarden?
Ik kan die 7 paarden niet vinden .....
Ben er ook alweer een jaartje uit
) en dan op een later tijdstip nog eens onaangekondig teruggaan. (want ook dat mag, vooraf opbellen is netjes, maar zeker NIET verplicht).[/quote]
maar wat ik zekker weet is dat je er niet meer dan 6 mag wet 3.1 en dat als je minder dan 50 m van je buren af staat mag je geen bak of lichtmassten plaatsen