Zelf voeren id zomer..prijsdaling stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Re: Zelf voeren id zomer..prijsdaling stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:41

Ik zou het gewoon zo laten.

Je voert zelf de summer fit koeken uit eigen beweging.

De koeken zijn 10 euro voor 30 stuks, dus als je er 25 euro voor betaald wordt je bedonderd.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:47

Charos schreef:
Vlas is juist goedkoper in gebruik (iig bij mij thuis dan, wij hebben nl. zitten rekenen) wij doen er 1 pak vlas bij per week een pak is €5,50 en van stro minimaal 3 plakjes per dag x 7 = 21 : 9 (zitten er ongever 9 in een baal) +/- 2,5 baal x €2,50 = €6,25 per week.

Vlas kost ons dus €5,50 per week en stro €6,25 minimaal per paard.

Vlas afvoeren zijn geen extra kosten aan verbonden, dit kan nl. gewoon door het stro heen. Vlas verteerd nl. nog sneller dan stro.

Stro is echt goedkoper hoor, jij hebt alleen duur stro, dat betaal ik nog niet eens voor hooi Clown De meeste stallen hebben grote pakken stro (vaak oopk nog van eigen land) en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:10

runningkawa schreef:
en als je dan geen bak gebruikt omdat je naar het bos gaat?
Ook dan minder betalen?

Dat zijn faciliteiten, ik vind het biks daar niet onder vallen. Ik vind het raar als iemand zijn paard op 6kg biks heeft staan evenveel moet betalen als iemand die maar een handje per dag voert.

Gelukkig is het bij mijn stal goed geregeld en hoef ik niet dubbel te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 05:24

Dus iemand die bij jullie op stal 6k voert betaald meer dan iemand die 1 kg voert?
Ik ken geen 1 volpensionstal die dat doet

een zuiver paard op stal hoeft ook niet minder te betalen dan die vieze

en facaliteiten, door jou dan ook geen vervaning omdat je het niet laat slijten...

Als ik pensionhouder zou zijn had je pech, dat is wat erbij zit..wil je anders is het eigen kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 06:51

Ik ken wel genoeg stallen die max 3 kg per dag per paard voeren, wil je meer, moet je meer betalen. Maar 6 kg vind ik niet gezond, meer hooi zou een betere optie zijn, maar veel hooi is niet iets wat automatisch is.

Bij ons betalen we zelf de brok, is dus niet automatisch, maar wel onbeperkt hooi en dat vind ik wel fijn. Zoveel hooi als hij hier krijgt, krijgt hij nergens. Krachtvoer is bijzaak, nu ik minder krachtvoer voer en heel de dag hem kan laten knauwen is hij veel soepeler.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:52

Ik vind een basis pakket prima. Alles wat je zelf extra wilt, of wat je juist niet wilt moet je zelf weten toch? Dat is voor die pensionhouder anders toch niet bij te houden. Zeker niet als het een beetje een grote stal is, met mensen die iedere maand ofzo weer iets anders willen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:26

runningkawa schreef:
Dus iemand die bij jullie op stal 6k voert betaald meer dan iemand die 1 kg voert?
Ik ken geen 1 volpensionstal die dat doet

een zuiver paard op stal hoeft ook niet minder te betalen dan die vieze

en facaliteiten, door jou dan ook geen vervaning omdat je het niet laat slijten...

Als ik pensionhouder zou zijn had je pech, dat is wat erbij zit..wil je anders is het eigen kosten

Ja dat klopt inderdaad. En in een paardenstal krijg je per dag 2 plakken stro, in een ponystal 1,5 plak. Mocht er incidenteel extra verbruik zijn dan moet je dit opschrijven en wordt dit ook doorberekend in de maandhuur. Wij moeten overigens wel zelf mesten. En ja, over die faciliteiten; daar kan ik weinig over zeggen omdat iedereen er bij ons gebruik van maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:28

ik heb nooit half pension gestaan, dus wat ze daar doen weet ik niet Lachen

Maar op vol pension krijg je gewoon een basis pakket en daar doe je het mee of niet
Er wordt echt niet voor iedereen afgeweken, dan is het einde zoek.
Take it or leave it Lachen