huis, tuin en keuken middeltjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:51

Alane schreef:
mespuntje keukenzout per liter water, extra mineralen, na inspanning.

kiezelsteentje door het voer voor schrokkers.

Als het water zoutig is drinken sommige paarden het niet meer, je kunt dan beter electrolyten gebruiken.

Een keizelsteentje in de voerbak werkt denk ik niet (en nog gevaarlijk ook lijkt mij, als hij hem opeet en z´n gebit er op breekt), een baksteen wel.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:32

voor de dekenvernielers: deken met een vochtge doek bewerken en inwrijven met zwarte peper!!
eitje eens per weeek aan het paard geven gaan ze van glimmen en goed voor spijsvertering (de mijne grist een ei uit m hand)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:10

Jeroen (mijn (v)echtgenoot) = postduivenhouder
En veel van zijn troepjes gebruik ik voor de paarden.

oa zeebadzout, werkt perfect bij ongedierte, tegen vliegen (maar kort tot ze weer hebben gezweet) geeft een mooie glans.

duivenvoer voor de tanden (had ik al gezegd volgens mij........)

vitaminen voor de duiven (Jeroen wint nogal eens van dat spul op verlotingen enzo) Ik maak de voerbak wat vochtig en strooi dan dat spul erlangs (waar het voor helpt en/of het helpt geen idee, ze vinden het in iedergeval lekker)

Hokwit, op de muren van de stal = kalk, vinden de paarden ook heerlijk (en om de een of andere rede blijven ze van elkaars manen en staart af...)

en het belangrijkste huistuinenkeuken-middeltje vind ik: ga niet zelf lopen dokteren als er wat is, maar laat een DA komen, die hebben er voor geleerd...........

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:24

greetje schreef:
Verlopen olie op schimmelplekken smeren.

Kijk alsjeblieft uit met verlopen (afgewerkte) olie Lips are sealed Dat is kankerverwekkend! Niet op je paard of hond smeren en ook niet op hout tegen 't knagen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:30

Voor paarden met mok kan je de volgende dingen gebruiken:

* zwavelpoeder mengen met zonnebloem of babie olie en dat op de aangetaste huid smeren. Poeder kan je halen bij de drogist. Het wordt wel wat geel, maar werkt goed
* Sudocreme (is creme voor kapotte babie billetjes) op de plekken smeren

Voor allerhande wondjes en schaafplekken is Calendula een wondermiddel. Zorgt ervoor dat er weer haar op de plek teruggroeit en verzacht de huid Vingers aflikken

Bij luizen...........gewoon van dat spul gebruiken die je voor de hond gebruikt hoor! Dure dingen zijn niet nodig!

En met zonnebrand zou ik gewoon lekker een sunblock op zijn snoet smeren. Zalfjes op waterbasis (uiercreme, vaseline) zou ik zelf niet gebruiken want dat brand extra hard in.

Als ik nog meer bedenk dat hoor je het wel!! Haha!

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:33

er is ook een leuke boek die je kunt kopen met echte grappige tips in maar ook hele nuttige. Tips van vroeger en van nu.
'Het Tip boek voor Paardenmensen' heet het geloof ik. ik zal strax wat voorbeelden eruit halen.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:07

greetje schreef:
Verlopen olie op schimmelplekken smeren. .

dat werkt ook heeel tegen mok
vooral als ze behang hebben zoals een fries en tinker , met een kwast goed in de kootholte en ze zijn er zo vanaf

kissa