Grasbuik en toch de ribben zien, dik of mager?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubaiDream

Re: Grasbuik en toch de ribben zien, dik of mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:19

Is dat zo? Er zijn ook veel paarden die er gewoon niet blij mee zijn als je aan hun buik zit.

Er zijn niet zoveel koliek risikos, je kunt zelfs het beste eerst het ene deel geven, en twee weken erna het andere deel (als je met 1 spuit twee keer kunt doen, anders moet je 2 spuiten hebben Clown)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:38

Vaak hebben paarden die het niet fijn vinden als je aan de buik komt toch een probleem daar.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:15

Maar gelukig vind ze dta niet erg hoor. Lachen

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:45

laat eens een mest onderzoek doen
dan weet je of het wormen zijn
en idd wat krachtvoer verstrekken

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:57

Een grasbuik is een buik, die gevuld is met ruwvoer, omdat het paard gedurende een langere periode ruwvoer tot zich genomen heeft. Een grasbuik 'verdwijnt' dan ook na een paar uur geen ruwvoer verstrekken. Een grasbuik heeft dus niets met dik/ dun te maken. Een mager paard kan ook een grasbuik hebben.

Je geeft in je verhaal niet aan hoe lang je paard op de wei staat. Ik neem aan, dat je paard 24/ 7 op de wei staat gedurende een langere periode? Krijgt je paard nog bijgevoerd?

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:49

Ik zou hem/haar ook eens goed ontwormen!!!!!

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:28

Iejoortje schreef:
Een grasbuik is een buik, die gevuld is met ruwvoer, omdat het paard gedurende een langere periode ruwvoer tot zich genomen heeft. Een grasbuik 'verdwijnt' dan ook na een paar uur geen ruwvoer verstrekken. Een grasbuik heeft dus niets met dik/ dun te maken. Een mager paard kan ook een grasbuik hebben.

Je geeft in je verhaal niet aan hoe lang je paard op de wei staat. Ik neem aan, dat je paard 24/ 7 op de wei staat gedurende een langere periode? Krijgt je paard nog bijgevoerd?

Ze staat 24 uue per dag in een hoge wei en krijgt vanwege haar leeftijd bij gevoerd. Als er veel regen is gaat ze nar binnen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:36

Iejoortje schreef:

Waar vergroot de buik zich eigenlijk in dat geval?

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:47

kan het zijn dat je pony last heeft van wormen?

Leonie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:17

een vriendin van mij had dat ook met haar pony en die bleek hoefbevangen te zijn..

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:46

hoog gras wil niet zeggen dat ze voldoende voer heeft hè. over het algemeen eten paarden liever wat korter gras...
als je zegt dat ze vanwege de leeftijd wordt bijgevoerd, heb je dan aan de tanden gedacht enz ? gras knabbelen wordt moeilijker als ze ouder worden... mss moet je slobber geven, dat is makkelijker voor een ouder paard...

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:10

Hee! Knipoog Grappig Ik heb pas de tandarst leten komen en die komt of het half jaar gras eet ze beter dan wattan ook Knipoog en slobber krijgt ze altijd van wege de tande Knipoog

En ik heb haar ontwormt en ja.. Scheve mond ze had wormen..