Terug naar oude stalling of.....?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Re: Terug naar oude stalling of.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:03

Rustig nog een maand of twee afwachten.
Mijn paard is 1 maand geleden ook verhuist. Ze was die dag alleen een beetje anders, meer alert en kijkeriger. De tweede dag was het al een stuk minder en nu na een week of drie/vier is ze helemaal de oude.
Andere hebben gewoon langer tijd nodig voordat ze hun ritme weer hebben gevonden.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:55

Eerst nog even afwachten. Maar als het echt zo doorgaat dan zou ik proberen om naar je oude stal terug tegaan. Beter een rustig en lief paardje en dan iets verder fietsen dan een ongelukkig en onrustig paardje en bijna niet hoeven te fietsen.

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:23

ik zou nog blijven, je paard moet nog wennen

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:26

Ik zou het ook nog even aankijken. Sommige paarden zijn er nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:55

Even afwachten.. Mij is verteld dat het minstens 6 maanden tot een jaar duurt voor ze echt op hun plek zijn..

Mijn merrie is 4 maanden geleden naar een andere stal gegaan, dat duurde echt wel 2 maanden voordat ze rustig werd. En nog steeds wordt ze rustiger/kalmer. (al komt dit ook deels door andere ruiter, dus andere omgang)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:36

Die van mij is ook helemaal hyper, ze hangt verschrikkelijk aan de twee paardjes waar ze nu net een paar dagen mee op het land staat. Ze is 3 weken geleden uit de opfok gekomen, zaterdag heb ik haar opgehaald, dus die is helemaal de weg kwijt! Heb haar 2 keertjes in de longeer singel gehad, maar ze is verschrikkelijk nerveus en wil alleen maar naar die 2 paarden toe, die ook naar haar roepen, zij zijn ook nieuw. Het is bijna zielig zo onzeker als ze is. Ik hoop dat ze een beetje tot rust komt de komende weken. Het verder zadelmak maken laat ik even voor wat het is en ga lekker grondwerken straks.