Stal - ergernissen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:57

IlsjePilsje schreef:
Gelukkig is het bij ons veel minder. Dat komt waarschijnlijk omdat iedereen nogal snel gewoon zegt waar het op staat.

Tja, dat doen wij ook! Dat is bij de andere op stal ook helemaal geen probleem, alleen bij die 2.... !!!

Citaat:
...Er worden ook briefjes opgehangen met dingen zoals "mest opruimen uit de bak als je paard heeft gemest" etc. Dat helpt wel..

Dan krijg je dus dit soort dingen:
Van zondag op maandag, hadden we hier nachtvorst. Ik was al om half 8 op de stal om de paardjes buiten te zetten en te mesten.
Nu moet een van de paarden met nat hooi gevoerd worden en die heeft een grote ton met water waar het hooi in ligt voor de box-deur staan.
"Iemand" (ik wist echt niet wie!) had dit water over de poetsplaats leeg gekiept en het was dus behoorlijk glad toen ik aan kwam.
Ik had dus volgend briefje opgehangen:

"Hoi allemaal, willen jullie ajb geen water over de poetsplaats gooien, want het was glad vanmorgen Lachen " (<-- let vooral op de smiley!!)

Krijg ik volgende reactie terug Frusty :
"Wie wordt hier met "Hoi allemaal" bedoeld?
Yukon (het jonge paard) is in Mühlstetten en ook Remus (het oude paard) was daar gisteren. Hier is noch gepoets, noch aangebonden, of wat anders gedaan.
Géén gebruik van de poetsplaats gemaakt door C. en/of H.!!
Groet, C.

Ik gisteren maar weer terug geschreven:
"1) Het was niet lüllig bedoelt!!! (er staat ook een *grijns* smiley achter!!!)
2) Wie het niet gedaan heeft, hoeft zich ook niet aangesproken te voelen Haha! !!!
(Het was alleen maar een "algemene" opmerking")

Kreeg ik vanmorgen dit briefje Gaaaap :
"Wie zulke mooie brieven schrijft, kan ook z´n naam eronder zetten!
Groet, H."

Ik heb er nog even over gedacht of ik het volgende terug zou schrijven:
"Nee, dat doe ik niet, wil liever anoniem blijven Extreme duivel "

Heb dat dan toch maar niet gedaan Knipoog ! (Let wel, de man is 63 jaar en heeft volgens zijn vrouw Misselijk zóóó veel levenservaring Lips are sealed !)

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 21:24

Wat ben ik blij dat ik maar alleen ben op de ranch. Samen met de eigenaren probeer ik zoveel mogelijk de plaats schoon te houden. De eigenaar heeft er namelijk een handje van weg om alles te gebruiken en niets terug te plaatsen waar het hoort Knipoog Ik zou me aan veel kunnen ergeren maar doe het bewust niet; t'leven is veel te kort! Haha! Het is wel heel jammer dat sommige mensen gewoon aso kunnen zijn.
Zo had ik toen ik vroeger op een manege reed dat de stallen van de paarden bijna nooit uitgemest werden. Die stonden zo hoog in de poep dat je er zelf niet goed van werd. Toen ik mijn verzorgerspaardje had, van de manege, betaalde ik de eigenaar de stro die ik gebruikte om wekelijks het paardje zijn stalletje schoon te maken. Het was gewoon vreselijk om te zien! Boos!
En dan had je die kliekjes! Ik hoorde er helaas niet bij en werd constant weggepest. Zo besloten ze ook eens om iemand anders voor mijn verzorgerspaardje te laten zorgen. Ik was echt over de rooie! Nu dat ik dit allemaal schrijf realizeer ik me pas hoe erg ik die manege haatte!! Boos!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 22:55

Och zo kan ik ook nog wel even meedoen. Op een vorige stal tijdens je haast om weg te komen voor een wedstrijd ontdekken dat iemand met JOUW borstels de stalhond heeft staan poetsen Lips are sealed

Je verzorgster laat alle rotzooi slingeren en jij krijgt op je kop!

Als de pensionhouder mij niet zag ging hij er vanuit dat ik NIET geweest was en gaf dus 2 kg minder bix! Frusty

Ga zo maar door.

Evengoed heeft het ook voordelen. Mijn pony's staan aan huis en ik mis vaak de gezelligheid, gezelschap en ook de hulp van anderen. Ik heb gelukkig wel een fantastische verzorgster, maar die zit dit jaar in der examenjaar, dus die zal ik minder zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 23:56

Het enige wat mij wel eens ergert is dat mensen allerlei lichten laten branden als ze weg gaan. Ons terrein is nogal groot en er is overal licht Lachen. Meestal ben ik als laatste en gooi dan nog uit wat nog brandt, soms strompel ik dus het hele terrein over om alles uit te doen. Soms is het wel irri, zoldertrap op klimmen word ik momenteel niet zo blij van, dat laat ik soms dus gewoon branden als ik er zelf niet hoef te zijn, jammer dan.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 00:10

Mensen die mest in een kruiwagen gooien ipv het ff 2 meter verder op de mestbult te smijten...

Maar veel meer irri zijn die katten bij ons op stal!! Meenn ze lopen je constant in de weg, kijken niet uit, ging van de week per ongeluk op de staart staan van 1 van die katten, dat was wel sneu Scheve mond
Daarbij liggen ze standaard op alle dekens die te vinden zijn, en snotteren ze vervolgens lekker onder Boos!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 07:47

pmarena schreef:
Pfoooeeeiii , ja dat lucht wel een beetje op....
Vooral omdat ik altijd netjes m'n rommel opruim en niemand last bezorg , en dan krijg ik het driedubbel omgekeerd terug Tong uitsteken

Praten helpt nauwelijks , er zouden gewoon stalregels moeten komen die nageleefd moeten worden , maarja dat is niet aan mij natuurlijk Knipoog

Goh het is net of ik mezelf hoor praten, hihihii.
Ik erger me soms ook groen en geel en ga helemaal over de rooie Boos! als er iets wordt kapot gemaakt wordt en de betreffende persoon meld het niet even (hoor het dan via via) en wordt vervolgens nog kwaad ook als ik er wat van zeg en om vervanging vraag? Zit nog steeds op een excuus te wachten van de betrefende persoon (al 1,5 week ofzo).
Achja die mensen heb je helaas, of er mee te leven valt is een 2e.

Mesthoopverhaal was trouwens ook HEEL herkenbaar Haha!

Dus geloof me, het ligt niet aan jou!

Viv

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 18:38

Zo hoort het imo ook Pellie , gewoon meteen duidelijkheid zodat je dat gezeur onderling niet krijgt.

Respect voor een ander en anders opzouten , heel simpel Lachen

Ik heb ook Rena haar naam overal op geschreven nu (zie hierboven , daar schrijf ik het al een keer d8 ik Knipoog ) en de drempel wordt idd iets hoger.
Als ik er ben wordt het keurig gevraagd of ze m'n emmers mogen lenen , maar een enkele keer ben ik ineens een emmer kwijt als ik ze nodig heb , en vind 'm dan haastig ergens weggezet terug.

Ja sorry , geen tijd om terug te zetten , moest weg...enz.
Snap ik allemaal wel , maar dat is mijn probleem niet !

Mijn motto :

van jouw problemen moet je niet mijn problemen maken.
En andersom ook niet Knipoog

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:17

Zo hadden wij het met de kruiwagens op de stal waar ik Chriss afgelopen winter had staan.

Als ze niet vol zijn, dan mocht je ze laten staan, anders werd er verwacht dat je ze leeg gooide.
Dat gebeurde dus niet altijd, de volgende moest de kruiwagen dan eerst leeg gooien en dan zelf uitmesten en dan de kruiwagen weer leeg gooien.
Eerst waren er 2, dan kon je altijd de ander nog gebruiken (de ene was kleiner, maar fijner en de ander groter, maar ook zwaarder en ongemakkelijker) maar op het laatst was er nog maar 1.
Het waren vaak dezelfde mensen, ja je zag het niet, want als er anderen waren, gooiden ze het wel leeg, maar je wist het wel, het was maar een kleine stal.
Zo ook vaak dat ze hun stal al hadden uitgemest, en dan wat anders gingen doen, terwijl je erna toch eigenlijk wel zelf wou uitmesten en je er dus weer achteraan moest of ze de kruiwagen wouden legen en al dat gehannes.
Of ze hadden het aan hun rug, of wij dat niet voor hun wouden doen (tja, heb zelf ook vaak last van mn rug en ben vaak ziek en al nog meer, maar ik doe het ook wel).

Thuis is het gewoon makkelijk, heb 1 kruiwagen voor mij alleen, wil iemand anders die gebruiken, moet ie eerst leeg worden gegooid en kan hem dan pas gebruiken en daarna (liefst leeg) weer terug zetten.
Zo heb ik dat ook als ik een grote kruiwagen wil gebruiken, leegmaken, dan zelf gebruiken en dan schoonmaken (die worden nl niet alleen voor de mest gebruikt, de mijnes wel) en weer terug zetten.

Maargoed, op die stal ergerde ik me wel vaker, niet in het algemeen, maar aan bepaalde mensen (diezelfde als met die kruiwagens), hoe ze met hun pony omgingen, hoe ze met die dochter omgingen, dat ze maar aannamen dat we van alles voor ze deden zoals pony in en uit de wei doen (moesten we daar allemaal zelf doen, bij vragen deed een ander dat wel, maar werd niet vanzelf aangenomen) en als ze een tijdje niet kwamen, de stal ook nog eens.
Het was daar zo dat als je zelf niet de pony naar buiten deed of wat anders, hij op stal bleef staan, er werd wel gevoerd, niet uitgemest.
In de zomer deed ik het wel eens uit mezelf, was niet veel extra werk omdat ze in hetzelfde weiland met zn tweetjes stonden en hij zich nog makkelijk liet pakken.
Later toen ze in een ander weiland stonden, vond ik dat ze dat zelf ook wel konden en deed ik het nog af en toe eens.
Ik had een keer dat ik mijn paard buiten had en bijna naar huis wou en dus ook mijn paard weer binnen wou zetten.
Dochter vond het zielig dat haar pony na het rijden weer op stal moest, dus pleuren ze hem in het weiland, zeggen in het voorbijgaan of ik hem weer binnen wil zetten en zijn weg.
En ik wou dus weg, maar die pony laat zich niet makkelijk pakken, dus tja, dan sta je daar.
Zo kwam het ook wel eens voor dat ze s´ochtends waren geweest en toen hun pony in het weiland hadden gezet en tegen niemand hadden gezegd/gevraagd of iemand anders hem weer binnen wou doen, maar dat gewoon aannamen.
En zo nog een boel (kleine) dingetjes, wat samen een ergenis maakt.

gigelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 00:38

Bij ons is er natuurlijk ook wel eens een ergernisje maar dat is denk ongeveer overal wel een keer. wij kunnen daar meestal wel over praten. Wij zijn echt met een hele fijne groep mensen alleen waar ik me aan erger is als de spuit of poetsplaats vol mest of andere zooi ligt zodet ik het weer op kan ruimen want mijn paarden hoeven echt niet in andermans zooi te staan