Hoe hou je de staart klit-loos??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiekJuu

Re: Hoe hou je de staart klit-loos??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:06

Gebruiken jullie gewoon anti-klit of iets speciaals?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:07

Mijn paard staat het hele jaar door buiten en hem wassen doe ik eigenlijk nooit. Als ik op bokt kijk ben ik een van de weinigen die geen shampoo e.d. gebruikt. Koe Haha!
De staart spuit ik wel regelmatig in met anti-klit/glansspray en ik borstel zijn manen en staart ook regelmatig met een gewone haarborstel. Werkt perfect. Klitten heeft hij nooit en eigenlijk zien ze er altijd prima uit met alle weersomstandigheden.

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:08

Nadya schreef:
Mijn paard staat het hele jaar door buiten en hem wassen doe ik eigenlijk nooit. Als ik op bokt kijk ben ik een van de weinigen die geen shampoo e.d. gebruikt. Koe Haha!
De staart spuit ik wel regelmatig in met anti-klit/glansspray en ik borstel zijn manen en staart ook regelmatig met een gewone haarborstel. Werkt perfect. Klitten heeft hij nooit en eigenlijk zien ze er altijd prima uit met alle weersomstandigheden.

Wat voor ras heb je?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:09

LiekJuu schreef:

gewoon anti-klit, ik gebruik meestal uit zon brede oranje fles, weet niet meer welke dat nou is, equistar of equishine.... maargoed die werkt wel fijn vind ik, en verder van de plaatselijke paardenzaak werkt ook prima Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:11

LiekJuu schreef:
Nadya schreef:

Wat voor ras heb je?

Zie profiel. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:11

Yv is zielig want haar staart kan ze niet eens optillen!

Daarnaast heb ze me een partij staart, dat het me echt niet interesseert als ik er iets uit trek... Als het echt te klitvol is, was ik het eerst met antiklit, en dan doe ik er zo'n andrelon haircare everyday gebeure in oid Lachen...

Anders kam ik het gewoon, gebruik ook vaak mensen-anti-klit omdat daar meestal geen siliconen inzitten Lachen Want hier bij de paardenshop hebben ze geen siliconen-vrije antiklit. De meeste i-shops hebben het wel, dus als ik iets bestel dan bestel ik het wel meteen mee Lachen

Van siliconen breken de haren sneller af!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:12

magic_lover schreef:
LiekJuu schreef:

gewoon anti-klit, ik gebruik meestal uit zon brede oranje fles, weet niet meer welke dat nou is, equistar of equishine.... maargoed die werkt wel fijn vind ik, en verder van de plaatselijke paardenzaak werkt ook prima Knipoog

Ja, die heb ik ook equishine is dat, geloof ik.... (heb een Haf/Fjord x Anglo Arabier en bij onze Shet gebruikte ik dat spul ook, die had een prachtige staart en manenbos).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 28-05-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:12

Ik pluis hem iedere week bijna uit en dan met anti klit, heb ook welleens mensen anti klit gebruikt, maar die voor paarden werkt beter de haren zijn natuurlijk dikker.

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:14

Nadya @ Mooi paardje!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:14

LiekJuu schreef:
Nadya @ Mooi paardje!

Dank je wel!!! Lachen

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:25

Lijkt dat of heeft jou paardje ook zo'n dun voorplukje?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:13

LiekJuu schreef:
Lijkt dat of heeft jou paardje ook zo'n dun voorplukje?

Hij heeft momenteel een dikkere voorpluk dan enkele maanden geleden. Ik merk dat zijn staart en manen steeds dikker en langer worden, maar het kost wel wat tijd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:14

insprayen met anti-klit en dan onderaan beginnen uit te borstelen (1 hand staart vast houden, 1 hand de borstel) met een gewone haarborstel. En dan langzamerhand steeds verder naar boven doorkammen.

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:17

ANTIKLIT of GLANSPRAY werkt super

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:45

LiekJuu schreef:
corinatoet @ Hoe duur is dat? en hoe lang kan je er mee doen?

er zit dacht ik een liter in, en het kost rond de 12 euro maar het haar wordt zo zacht dat je er behoorlijk lang mee doet

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:48

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:39

Henrieke schreef:
insprayen met anti-klit en dan onderaan beginnen uit te borstelen (1 hand staart vast houden, 1 hand de borstel) met een gewone haarborstel. En dan langzamerhand steeds verder naar boven doorkammen.

zo doe ik het ook, prima methode en je trekt amper haren uit...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:11

LiekJuu, ik vind het raar dat de staart zo vaak helemaal in de klit zit zoals je zegt. Ik denk dat je paard zich dan schuurt, want van normaal rondlopen en rollen kan dat bijna niet.
Heb je al eens getest op wormen in de mest, en goed onder de staart en de staartwortel zelf gewassen?

Mijn paard heeft echt een megastaart. Ik doe er bijna nooit iets mee. Twee keer per jaar wordt die gewassen. En een keer per maand doe ik er een scheutje cowboy magic detangler in en haal ik een borstel er doorheen.
Er zitten wel wat gedraaide plukken in de staart, maar verder niks van klitten of haarproppen.
Pas als hij jeuk heeft aan zijn staart dan vind ik flinke klitten erin.

Anti-klit is wel degelijk slecht voor het haar. Het haar wordt er broos van en na een tijdje gaat het breken.
Cowboy Magic detangler is een stuk beter. Dat is eigenlijk ontwikkeld voor mensen, om het haar zacht te maken en te voeden, maar wordt nu vooral in de westernwereld veel gebruikt voor paarden. Je hebt er heel weinig van nodig, een druppel is al genoeg, en het ruikt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:50

als die echt zo'n megastaart heeft,
Heeft hij dan niet dat hij in zijn staart poept omdat hij het niet op kan tillen Gaaaap dat is het probleem met yvke,

Dat mest word hard natuurlijk en dat gaat echt wel klitten ed. Voor de rest zijn het meer de puntjes die klitten dan de staartwortel, dus het zal ook niet van het schuren komen ('t zou namelijk best kunnen dat ze schuurt, want bij der staart wortel zitten allemaal superkorte haren, maar het kan ook zijn dat de oude eigenaar dat geknipt heeft omdat ze de staart te dik vond Lachen )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:51

Mystic kan zijn staart prima optillen Lachen Zoals hier, en bij t poepen nog wel verder:
Afbeelding
Er zit heel af en toe wel eens wat mest in, maar geen hele klonten. Als je genoeg ruwvoer geeft (ik voer 10 tot 15 kilo per dag, das ongeveer een baal) dan zijn de mestbolletjes hard en blijven er bijna nooit iets in de staart plakken.

Als de puntjes in de haren wat klitten dan doe ik een klein druppeltje cowboy magic erin wrijven en dan gaan de klitten er echt vanzelf uit. Geweldig spul.

Nicki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:46

Ik gebruik ook gewoon 1x in de 2 weken een glansspray (Equishine, of zoiets).
Werkt perfect!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:48

Cowboy magic

Helemaal geweldig

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:49

Anti-klit spray en magic ofzo iets Lachen
Helpt goed!

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:26

Dank jullie voor de reactie's ! ik ga er nu zeker wat aan doen.. heeft ook iemand tips voor poemba's dunne voorplukje!?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:38

Anti-klit spray helpt wel goed bij regelmatig gebruik