prikkeldraad/glad draad verboden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re: prikkeldraad/glad draad verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:22

Een gladde draad kan -wanneer het niet breekt- gewoon pezen doorsnijden als een paard er doorheen loopt! Het moet op de juiste manier gespannen staan en dan knapt het bij teveel druk van een paard. Wanneer er te weinig spanning op staat, zal de draad niet snel breken en dus het vlees insnijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:24

gladdraad werkt als een kaassschaaf

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:33

ik heb nog nooit problemen gehad bij gladdraad Ach gut maar goed mijn paardjes proberen het ook niet om er doorheen te lopen want dan krijgen ze een flinke opdonder Duivel

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:38

wij hebben het zelf gelukkig niet. wel heb ik ooit eens gehoord dat prikkeldraad officieel niet gebruikt mag worden voor paarden, tenzij het er tien of meer zijn, aangezien paarden vanaf dat aantal als vee worden beschouwd. ik weet niet of het waar is, ik heb dit gehoord van iemand die wel vaker dingen meende te weten die niet klopten, dus vandaar dat ik het even zo plaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:06

In paniek kan een paard overal proberen door te lopen, dan vergeten ze wel eens dat er stroom op staat

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:15

Hoeft overigens niet eens paniek te zijn. Mijn paard schijnt blijkbaar te weten dat wanneer ik in de wei ben, de stroom afstaat. Want op dat moment probeert ze in de vreemdste houdingen onder de draad door te bukken om het gras aan het de andere kant te grijpen (het gras is nu eenmaal altijd groener aan de overzijde, en zeker voor een eigenwijze vossemerrie *LOL* ) .
Moet er niet aan denken dat er prikkeldraad stond, vroeg of laat had zij zich er wel eens flink aan gesneden, en het is de rust zelve op de wei.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:09

Ben wel wat op gemeentelijk niveau wat tegengekomen dat prikkeldraad minimaal 2,20m boven een fietspad moet hangen. Mocht je ooit van plan zijn prikkeldraad over een fietspad wilt spannen zou ik dus eerst ff bij de gemeente gaan informeren.

Daarnaast staat vermeldt op het zelfde gemeentelijk niveau dat prikkeldraad minimaal 50 cm uit de kruin van de weg mag worden geplaatst.
Wat is de kruin van een weg?

Nicki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:25

Bij ons op stal hebben ze ook een aantal weides met prikkeldraad en stroom erop.
Daar mag mijn paardje dus mooi niet in!
Rot draad is het, idd het zou verboden moeten worden!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:25

ik ben van de week de boswachter in ons bos tegen gekomen en heb hem gevraagd waarom er prikkeldraad om hun gebieden staat en op sommige gedeeltes zelfs met stroom!

zijn antwoord;

we hebben hier niet alleen paarden staan maar ook koeien en schapen en geiten, deze dieren voelen door de dikheid van hun huid of vacht de draad niet en daarom staat er op gedeeltes stroom op, dit is voor de veiligheid van de dieren!

nou ik was het er dus niet mee eens, ik geloof wel dat sommige dieren de draad niet zo nauw nemen maar ik vind dat er genoeg andere oplossingen zijn!
zoals hekwerk, en ja dit kost wel meer geld maar is veel diervriendelijker!
het vervelende van de draad is die ook met stroom is dat die ook vaak langs de ruitepaden loopt, en dit vind ik heel gevaarlijk!
ik heb er nog nooit tegen aan gezeten maar ik probeer die route's ook zoveel mogenlijk te vermijden!

je paard of hond zal er maar tegen aan lopen en dan ben je je hond kwijt of je paard schrikt en slaat op hol of nog erger!

maar het is dus niet verboden, wat ik wel heel graag zou willen zien! Boos!

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:48

Het enigste wat ik weet is dat Prikkeldraad niet is verboden maar als je een echte dieren liefhebber bent je het beter niet kunt doen !
Wij hebben dan ook Gewoon een normaal wit hek voor de wei (Waardoor je wel het probleem van afgebeten hout krijgt )
Groetje's Cool

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:52

volgens mij is prikkeldraad zonder stroom gevaarlijker hoor dan trekken ze zich er niks van aan en dan komen ze vast te zitten met een goede opdonder zullen ze er uit de buurt blijven. ik moet zeggen nou we gewoon draad hebben ontsnapt mn pony elke keer dat deed ze vroeger met prikkeldraad niet.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:35

oke het is dus niet verboden. ik vroeg dit vanwege een geval op mnstage. was een paard in het draad beland en is dus afgemaakt had alles doorgesneden behalve zn bot niet. kwam door glad draaden daarachter hing prikkeldraad.dus mensen verwijder het en koop gewoon lint.