Het ziet er redelijk pijnlijk uit, ik denk dat er betere oplossingen zijn voor luchtzuigen..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anoniem schreef:Mijn luchtzuigende dametje krijgt niet eens een zogenaamd "vriendelijke" luchtzuigband om laat staan zo'n martelwerktuig![]()
Verder sluit ik me aan bij eerdere berichtjes:
* Luchtzuigen wordt niet overgenomen
* Luchtzuigen veroorzaakt geen koliek
Het luchtzuigen wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een maagzweer/probleem tgv stress. 90% procent van de veulens schijnt een lichte vorm van maag-irritatie te hebben veroorzaakt door de stress van alle nieuwe dingen die ze ondergaan. Gelukkig verdwijnt dit bij de meeste veulens anders zou ieder paard een maagprobleem hebben![]()
Omdat de meeste luchtzuigers een maagprobleem hebben is de voedselvertering ook vaak niet optimaal en dat veroorzaakt dan weer de overbekende aan luchtzuigen gekoppelde koliek. Net alsof een niet zuigend paard nooit koliek krijgt
Teigetje01 schreef:Als luchtzuigen volgens sommige veroorzaakt word door maagproblemen, waarom kunnen ze het van elkaar overnemen? Alle paarde zelfde maagprobleem? Volgens mij nog steeds door verveling..
(Ik val niemand aan ofzo hoor!)
draumpje schreef:ik heb ze wel eens in gebruik gezien , maar je brengt toch aardig wat oppervlakkige schade aan in de huid (schuurplekken en krassen )
tot iets ernstiger schade
NotNice schreef:draumpje schreef:ik heb ze wel eens in gebruik gezien , maar je brengt toch aardig wat oppervlakkige schade aan in de huid (schuurplekken en krassen )
tot iets ernstiger schade
oooooh, wat erg!! dit ding verwond je paard dus gewoon?
ik had er nog niet eens bij stil gestaan dat het ook daadwerkelijk schade kon aanrichten, ik dacht alleen aan pijn, maar blijkbaar worden er dus 'producten' verkocht in de ruitersportzaak waar je je paard bewust mee gaat beschadigen...
walgelijk...
NotNice schreef:Ik kan me namelijk best voorstellen dat je liever je paard dit om hangt dan dat je elke week in de kliniek zit wegens luchtzuig-gerelateerde ellende...
maar is iets als dit nou echt nodig?
maar zo dingen lrijg mij paard echt niet om!!! yamy schreef:mijn paar heeft ook last van luchtzuigen we hebben al vel dinge geprobeerd maar niks helptmaar zo dingen lrijg mij paard echt niet om!!!
yamy schreef:mijn paar heeft ook last van luchtzuigen we hebben al vel dinge geprobeerd maar niks helptmaar zo dingen lrijg mij paard echt niet om!!!

pre schreef:maar ik ben ook van mening dat het misschien wel werkt, want iedere keer je paard naar de dierenarts is ook heel zielig!

AaronYve schreef:de verkoopster zei dat het bij sommige paarden nu eenmaal echt nodig is, en dat kan ik ook wel begrijpen.
Vind het er wel erg zielig uitzien ja.
Maar aan de andere kant als het paard geen lucht zuigt, prikt het ook niet.
.
pre schreef:ik begrijp dat luchtzuigen heel vevelend is!
maar de meeste paarden, de meeste he, doen dit uit verveling!nogmaals, dit is een fabeltje
de meeste paaren die dit doen doen dit niet!! uit verveling maar vanwege medische problemen aan de maag, denk maagzweer etc
ik vind dit apparaat echt tever gaan, ik vind dit dierenmishandeling!
wat als zo'n pin een gat in de hals prikt?
maar ik ben ook van mening dat het misschien wel werkt, want iedere keer je paard naar de dierenarts is ook heel zielig!paarden hoeven niet telkens naar de DA vanwege het luchtzuigen, de koliekgevoeligheid van sommige luchtzuigers komt voor uit verkeerde voeding en stress wat leid tot de maagproblemen, wat kan leiden tot koliek etc etc (alleen al verkeerd voederen kan leiden tot koliek
een band als dit helpt dus niet!! het onderdrukt alleen de symptomen (het zuigen)maar het probleem blijft bestaan(maagproblemen n verkeerd voeren)
al zou ik dit zelf nooit gebruiken!
succes