irritatie plekken van halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orange_peach

Re: irritatie plekken van halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 04:46

Jeskim schreef:
Citaat:
kan moeilijk van die persoon verwachten haar elke keer het halster af en aan te doen..

Nah wat is dat nou voor moeite, je moet er toch nog steeds heenlopen..
Als je zorg dat het halster netjes klaar ligt hoeft dat toch geen probleem te zijn.. Mensen die de paarden binnen zetten hebben toch wel vaker een halster om gedaan, die dingen heb je toch in een wip om, of is je paard lastig te vangen in de wei?

maar als die persoon 50 paarden van wei naar stal moet brengen verliest deze wel veel tijd aan het aan en uitdoen van alle halsters, ook moet de persoon dan telkens teruglopen naar de zadelkamer of dergelijke om het halster op de juist plaats te hangen ...

Voor TS: zoals al wel meer gezegt is, bontje kopen, hopelijk blijft het dan over ... succes

OP

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:27

Inderdaad een bontje, en het beste is nog geen halster. Merk dat ook bij mijn merrie, ik heb er eentje met een dun huidje en met een kaal hoofd. Zij is een appaloosa, en de plekken waar haar vlekken zitten (op haar hoofd zeer veel, zie profiel) zit helemaal geen haar. Als je een bontje gebruikt, zorg er wel voor dat dit schoon is. Vuil op het bontje is bijna nog erger dan zonder bontje. Ik heb een paar bonthalsters, maar nog fijner vind ik de losse bontstukjes die je om een gewoon halster doet. Makkelijk uit te wassen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 07:38

Judith_ schreef:
Mijn paard heeft even eens een supergevoelige huid en krijgt snel plekjes van zijn halster. Over het algemeen draagt hij trouwens geen halster in de wei. Bont lijkt me niks, een goed leren halster. Is dat ook zacht?

Ja leer is ook heel zacht, ik heb voor onze merrie een onderlegd leren halster en ze heeft nergens meer een kaal plekje OK dan!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:59

Jeskim schreef:
Citaat:
kan moeilijk van die persoon verwachten haar elke keer het halster af en aan te doen..

Nah wat is dat nou voor moeite, je moet er toch nog steeds heenlopen..
Als je zorg dat het halster netjes klaar ligt hoeft dat toch geen probleem te zijn.. Mensen die de paarden binnen zetten hebben toch wel vaker een halster om gedaan, die dingen heb je toch in een wip om, of is je paard lastig te vangen in de wei?

Ze is een keer achter het hek blijven hangen ja,dus het vergt wel wat aandacht,en de anderen staan ook te dringen bij dat hek dus wordt het vrij lastig haar op een rustige manier het halster om te doen...We doen het al zo veel mogelijk zelf zodat anderen er geen last van hebben..

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:06

Mijn paard had ook hele kale plekken achter zijn oren en een onderlegd halster hielp niet. Nu een los bontje erom gedaan en probleem verholpen!! (ik kon niet zo'n lang bontje vinden, maar twee kortere aan elkaar gemaakt en het past ook!)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:26

Citaat:
Ze is een keer achter het hek blijven hangen ja,dus het vergt wel wat aandacht,en de anderen staan ook te dringen bij dat hek dus wordt het vrij lastig haar op een rustige manier het halster om te doen...We doen het al zo veel mogelijk zelf zodat anderen er geen last van hebben..

Tja als er zoiets bij zit kan ik me voorstellen dat je hem om laat.. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze jouw paard gaan vangen.. En als je 50 paarden hebt staan is het ook wel veel werk, maar toch, je hebt een halster bijna net zo snel aan als je een touw vast klikt..

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:34

Ik zou er idd vaseline op smeren en een onderlegd halster kopen. Ja Mijn pony heeft ook een gevoelig huidje, maar met zo'n onderlegd halster heeft ze nergens last van.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:40

Mijn paardje heeft er in de zomer ook last van, omdat hij heel kort in het haar zit. heb er nu bontjes om heen en zo gaat het goed. Het ziet er wel niet uit, maar er zijn geen nieuwe wondjes meer.

Mijn paardje heeft ook geen lange voorpluk dus voor de vliegen moet er wel een vliegennetje voor, laatst 1 geprobeerd met alleen een keelriempje, maar die was na 1 dag al kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:57

[paard] heeft hier ook erg snel last van.

Ik heb bontjes geprobeerd maar die verloor ze aldoor in de wei.
Ik heb nu een halster van Harry Horse, echt heerlijk materiaal, lekker zacht en goed schoon te maken/houden.
[paard] heeft tot op heden geen last meer gehad van wonden en irritaties.