Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

merrieveulen schreef:xxappiexx schreef:Stroomdraad is geen goede omheining voor een shet, daarvoor kun jebeter gaas gebruiken (van dat groene geplastificeerde gaas) met een stroomdraad ervoor anders schuren ze het helemaal omver.
de soort omheining is niet rasgebonden meen ik... mijn merrie (shet) en jaarling (welsh) staan gewoon achter een enkel draadje van zo'n 50-60 cm hoog, met 'normaal' stroom (dus niet heel weinig, maar ook geen enorme klap) erop. niks aan de hand, ze blijven er gewoon achter. als mijn merrie wil kan ze eronderdoor duiken, mijn jaarling kan er met gemak overheen springen, bijna erover stappen. het ligt echt aan het paard, en of ze zich er wel of niet wat van aantrekken. als ik naar het verschil kijk hier op stal, dan zijn de enigen die weinig respect hebben voor stroom ook gelijk degenen die überhaupt weinig respect hebben. mijn eigen dieren zijn alledrie supergevoelig en respectvol, en hebben ook respect voor stroom. ik denk toch dat dat wel met elkaar te maken heeft.