ontsnappen kan het niet meer tegen houden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Re: ontsnappen kan het niet meer tegen houden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:01

Een antenne maken is een oplossing. Zorg ervoor dat de ijzere draad ook goed de hui achter het oor raakt (is gevoelig).
Een gaashekwerk ertegen op zetten, eentje die hoog genoeg is.
Zorgen dat er altijd stroom op staat! Want ze weten gewoon wanneer het eraf is..
Vreselijk, uitbrekers...Heel vervelend, want er kunnen grote ongelukken van komen. Hopelijk lukt het met alle tips om haar binnen te houden.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:06

ik weet niks, maar hopelijk vind je nog wat! veel succes ermee Knipoog
Shetjes ook weer eens Tong uitsteken

Tessa de Biinky-Stiinky Lover Bloos

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:47

merrieveulen schreef:
xxappiexx schreef:
Stroomdraad is geen goede omheining voor een shet, daarvoor kun jebeter gaas gebruiken (van dat groene geplastificeerde gaas) met een stroomdraad ervoor anders schuren ze het helemaal omver.

de soort omheining is niet rasgebonden meen ik... mijn merrie (shet) en jaarling (welsh) staan gewoon achter een enkel draadje van zo'n 50-60 cm hoog, met 'normaal' stroom (dus niet heel weinig, maar ook geen enorme klap) erop. niks aan de hand, ze blijven er gewoon achter. als mijn merrie wil kan ze eronderdoor duiken, mijn jaarling kan er met gemak overheen springen, bijna erover stappen. het ligt echt aan het paard, en of ze zich er wel of niet wat van aantrekken. als ik naar het verschil kijk hier op stal, dan zijn de enigen die weinig respect hebben voor stroom ook gelijk degenen die überhaupt weinig respect hebben. mijn eigen dieren zijn alledrie supergevoelig en respectvol, en hebben ook respect voor stroom. ik denk toch dat dat wel met elkaar te maken heeft.

Oke, ik zal het anders omschrijven. Voor deze Shetlander is stroomdraad geen goede omheining. Kleine paarden met een dikke vacht en manen geven nou eenmaal minder om een stroomtikje dan een met een dunne vacht en weinig manen. En Shetlanders behoren nou eenmaal tot die eerste groep.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:02

misschien moet je gewoon i.p.v paaltjes met draadjes paaltjes met hout dus een die al gemaakt is.

succes

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:07

ik vind het heel knap dat zij hier nog uitkomt het is netjes afgezet. wat eventueel kan helpen is dit: vlecht een ijzerdraadje door haar manen dan voelt zij de schok beter. En blijft zij uitbreken dan zit er niets anders op dan aan een pin.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:15

wat ook wel eens wil helpen... is de manen en staart invlechten dan de hele pony zeiknat maken.. en dan goed stroom op de heining dan voeld zij/hij het stroom wel. Succes ermee

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:12

op dit moment blijven al mijn pony's gewoon normaal achter een draadje staan, heb er echter ook een gehad die daar schijt aan had, die mocht dus op een apart stukje aan de pen.
Bijkomend voordeel was dat hij niet teveel kon eten, je moet er alleen wel om denken dat ze zich niet helemaal vast lopen in de ketting, gelukkig was deze kerel dusdanig koel in zijn kop dat dat geen probleem was.
Overigens staan al mijn pony's zo nu en dan buiten het land aan de pen, als het pad gemaaid moet worden Haha!

pedro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:04

gaan denken aan houten beschutting met een stroomdraadje eboven?

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:18

bij mijn shetlander hielp nat maken ook goed. Eerst goed nat maken en dan tegen de draad zetten, hij raakt de draad niet meer aan!!!

indira_veule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:43

ja ik heb ook 3 shetjes die ook altijd uitbraken je moet ze gewoon hard laten voelen dat er stroom op staat dan weten ze het wel hoor !! die van mij wisten het toen ook !!! =)