Met de tanden langs de tralies gaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:43

Ik denk gewoon bij divoza kzal ff voor je zien.(kocht t zelf op mijn stageadres maar das een beetje ver weg voor jou)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:48

Ja ik heb m gevonden dit is m
Afbeelding

Het potje is n beetje veranderd dan toen ik m had maar als de werking maar t zelfde blijft

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:11

die van mij doet het ook, en heeft ook al een staldeur kapot gebeten, maar niks helpt hoor, die cribox niet en ik heb er ook al een keertje carbeleum opgesmeerd (ik weet het erg giftig), maar echt niks helpt.
We hebben een keertje een een of ander plaatje bij haar in de voerton gelegd dat de negative straling zo wegnemen (dit klinkt echt heel bizar), maar het stomme was dat we toen niks mer van d'r hoorde, pas toen het plaatje weg was begon ze weer.
Maar als ze het eenmaal doen, is er vrij weinig aan te doen!! Helaas.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:19

wij gebruiken altijd kribbox alleen het stinkt me toch Haha!

jeetje

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:45

Je hebt tegenwoordig ook Cribox in een verstuiver, dus geen gedoe meer met erop smeren, gewoon erop spuiten. Of het zin heeft weet ik niet, stroom werkt iig wel is me vandaag vertelt. En als ze er niet inwillen... dat is ook zo afgeleerd Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:47

Nou ik ga geen stroom op de tralies zetten, dan maar iets een vervelend geluid hoor. Straks durven ze hun stal niet meer in of uit, dat vind ik veel erger..

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:49

Dat heb je toch ook zo afgeleerd??

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:56

Ja met slaan zeker, nou je mag het proberen hoor met die van mij, maar ik denk dat je zelf ook aan de andere kant van de stal ligt!!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:01

Je kunt er volgens mij weinig aan doen... Jurga doet het ook als ze pissig is of erg ongeduldig. Scheve mond Maar slecht voor de tanden, zo'n vaart zal het niet lopen....

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:18

youngster, een paard moet gewoon de stal in, kan het niet goedsschiks dan moet het maar kwaadschiks. En soms moet je daarbij een zweep of bezem gebruiken..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:22

Als een paard ongeduldig wordt voordat hij voer krijgt en aan de tralies gaat ' knagen' is dit volgens mij een soort van voernijd.
Dit is ook heel lastig af te leren en kun je het beste negeren.
Kun je het voer niet klaarmaken op een plaats dat het paard het niet merkt? (bijvoorbeeld: paard staat nog even in de bak om te rollen, jij maakt snel het voer klaar?) Of voer al van te voren klaarzetten?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:56

Steef dat snap ik dat een paard de stal in moet, maar liever goedschiks, en als ik dat zelf ga verpesten door stroom op de tralies te gaan zetten zou ik mijn pardje nooit met de zweep de stal in doen!!!
Maar dat is mijn mening, en aangezien mijn paardje een erg eigenaardig karakter heeft zal ze dan echt niet meer de stal in gaan, en zeker niet als daar hulpmiddels zoals een bezem of zweep aan te pas komen!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 17:59

Is het niet zo dat de stal een plek voor het paard moet zijn waar hij zich veilig kan voelen?? Ik heb trouwens liever dat hij met zn tanden over de tralies heen gaat dan dat irritante gestamp tegen de deur!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 10:34

SANEX schreef:
Ja ik heb m gevonden dit is m
Afbeelding

Het potje is n beetje veranderd dan toen ik m had maar als de werking maar t zelfde blijft

Bedankt! ik ga vandaag eerst eens bij de ruitersportwinkel kijken en als ik hem daar niet kan vinden dan bestel ik het wel bij divoza
verder nog bedankt voor jullie reactie's!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:06

youngster schreef:
Steef dat snap ik dat een paard de stal in moet, maar liever goedschiks, en als ik dat zelf ga verpesten door stroom op de tralies te gaan zetten zou ik mijn pardje nooit met de zweep de stal in doen!!!
Maar dat is mijn mening, en aangezien mijn paardje een erg eigenaardig karakter heeft zal ze dan echt niet meer de stal in gaan, en zeker niet als daar hulpmiddels zoals een bezem of zweep aan te pas komen!!

Heel veel mensen zeggen dat paarden een eigenaardig karakater heeft, vaak kunnen ze hem gewoon niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:10

Stroom op de tralies zetten zou ik ook nooit doen.
Maar een paard hoort wel gewoon zonder zeuren zijn stal in te gaan.
En dan idd maar een keer wat minder paard vriendelijk.
Als je dat doet, hoeft het ook maar 1x en dan snappen ze het wel.
Maar de stal in=stal in. heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:25

Je kan een paard niet gaan dwingen door hem erin te slaan, sorry maar dan ben je verkeerd bezig, en zul je het hem ook nooit meer afleren...

En eigenaardig karakter, betekent, doet wat hij wil of jij het er nu mee eens bent of niet. Dat heeft niks te maken met of jij hem wel aankunt, in welk opzichte bedoel je dat precies Steef ?? Kun je dat even uitleggen Verward

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 17:59

Ik zou geen stroom op de tralies zetten bij Jordy niet omdat ik hem dan never nooit meer z'n stal in krijg hij wordt dan bang. en bij een ander paard zou ik het ook nooit doen.
maar ik heb vanmiddag cribox bij de ruiterwinkel gehaald en op de tralies gedaan en nou hopen dat het werkt!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:04

Succes, bij mij werkte het wel,het meurt in ieder geval enorm.Ik zou er zelf niet een hap van nemen!