Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ikke20 schreef:ik heb opmn wei palen van totaal 160 hoog en staan ong een halve meter in de grond. het zijn houten palen. ik heb 3 rijen met lint. het bovenste hangt op 160 en is het breedste lint. daaronder hangt een minder breed lint op 120 en de 3de lint ook dun hangt op 50 cm. om de bovenste 2 staan stroom.
Steffie89 schreef:In het najaar gaan we de wei weer onderhanden nemen..
Omploegen en recht laten trekken, opnieuw inzaaien en een nieuwe omheiding. Ben al een beetje aan het rond kijken, hoeveel het allemaal gaat kosten enzo. We willen waarschijndelijk gewoon weer houten palen met breder lint.
Maar wij hebben dus aan 1 kant een sloot. Niet super breed, -iets van 1 meter- aan de andere kant staat hekwerk dus ze zouden er niet over heen kunnen springen. Maar zouden we daar ook palen met 2 rijen lint neer moeten zetten. Of het toch bij 1 rij laten.
Nou zou ik een paar dingen willen weten;
Wat voor palen hebben jullie? Hoe diep staan ze de groot in, hoeveel rijen lint hebben jullie etc.

rambo6 schreef:er staat rondom schrikdraad met twee rijen draad omdat er anders onder door kruipen ook handig als er wat kleinere paardjes lopen langs de sloot staat niets ook omdat ze daaruit drinken.
er staan houten palen van 1.80 a 2.00 meter die staan voor ee kwart a de helft in de grond.
wat je met een houten hek vaak hebt is A: ze gaan er tegen schuren B: als er in gaan hangen zal het uiteindelijk gaan breken. en het rot in de loop van de tijd ook geinpregneerde palen dit weet ik omdat ik er ervaring mee hebt