Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Rapido_ schreef:Waarom wil je de babyolie op de vacht doen?
Ik gebruik het alleen voor een wedstrijd, dan wrijf ik het in de staart en dan gaat ie super mooi
glimmen en dan doe ik een klein beetje op zo'n schapenwollenhandschoen en daarmee ga ik over zijn hoofd.
Op natte manen baby olie insmeren heeft geen zin.
Je moet het op droge manen doen.
Heb namelijk geen zin in van die vieze manen
En wat betreft de babyolie op het neusje doen: daar was ik zelf ook al van bewust
__PrinCess schreef:ik zou wel een beetje uitkijken met olie of div. op de vacht te smeren onder het zadel want dan kan het zadel gaan schuiven helemaal als het paard gaat zweten in de nek, kont of benen maakt het niet uit en onder het zadel zie je het toch niet..
Maar water heeft bij de manen geen nut, ik was de manen redelijk vaak en dan helpt het echt niet, het gaat er eerlijk gezegd alleen maar meer van pluizen.

maar die babyolie helpt inderdaad wel voor de glans,
Julia_14 schreef:Bedankt voor de tip! Waar haal je dat siliconen () spul? Wil het wel een keer proberen
Want heb nou een paar keer de manen en staart gewassen en dan op de natte manen de babyolie gedaan, maar het werkt nog niet echt
En om nou van dat dure spul te gaan kopen... Misschien nog iemand een idee om de manen glanzender/gladder te maken? En dan zeg maar echt zo'n huis-tuin en keuken middeltje
.
Misschien nog iemand die een handig middeltje weet waar de manen glad en glanzend van worden? Selamo schreef:dat siliconen spul kom van divoza of andere paarden winkel:P
een doorzichtig fles meet een donker groene dop.
was dag ik 7.95 *ofzo:P
je doet er heeel lang mee:P
leste_bounty schreef:op de borstel?
Smeer het de laatste tijd niet zo heel veel meer op de manen, alleen als ik ze gewassen heb en als ze dan nog nat zijn, ze worden er toch wel een beetje vettig van, maar het helpt langzamerhand toch wel tegen het pluizen!