Babyolie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PrinCess

Re: Babyolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:03

ik zou wel een beetje uitkijken met olie of div. op de vacht te smeren onder het zadel want dan kan het zadel gaan schuiven helemaal als het paard gaat zweten in de nek, kont of benen maakt het niet uit en onder het zadel zie je het toch niet..

__PrinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:05

na zweten moet een punt anders klopt het niet echt Tong uitsteken

marritulkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:29

als je je paard wil laten glimmen dan kun je ook naar een weiland gaan waar schapen staan en prikkeldraat om heen zit want meestal zit er wel wat wol aan het prikkeldraat en dan kun je er zoo af trekken en dan je paard poetsen en dan als hij/zij schoon is met de schapenwol er overheen gaan dan gaat hij/zij ook mooi van glimmen.
en tegen pluisige manene kun je ook water gebruiken.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 18:31

_Rapido_ schreef:
Waarom wil je de babyolie op de vacht doen?
Ik gebruik het alleen voor een wedstrijd, dan wrijf ik het in de staart en dan gaat ie super mooi
glimmen en dan doe ik een klein beetje op zo'n schapenwollenhandschoen en daarmee ga ik over zijn hoofd. Lachen

Op natte manen baby olie insmeren heeft geen zin.
Je moet het op droge manen doen. Knipoog

In eerste instantie wilde ik de babyolie alleen op de manen en de staart doen, maar kreeg advies dat het ook voor een hele glanzende vacht kan zorgen. Hmm... als babyolie op natte manen geen zin heeft, heb ik er niet veel aan Tong uitsteken Heb namelijk geen zin in van die vieze manen Bloos En wat betreft de babyolie op het neusje doen: daar was ik zelf ook al van bewust Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 18:33

__PrinCess schreef:
ik zou wel een beetje uitkijken met olie of div. op de vacht te smeren onder het zadel want dan kan het zadel gaan schuiven helemaal als het paard gaat zweten in de nek, kont of benen maakt het niet uit en onder het zadel zie je het toch niet..

Haha ja dat snap ik, heb zo'n probleem al een keer eerder gehad bij een ander paard, was niet zo leuk Knipoog

@ marritulkje: Schapenvacht is idd wel een goed idee voor de vacht Ja Maar water heeft bij de manen geen nut, ik was de manen redelijk vaak en dan helpt het echt niet, het gaat er eerlijk gezegd alleen maar meer van pluizen.

Nog meer tips? Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:05

Je kunt het wel in de manen smeren, maar dan echt héél erg weinig. Witte manen is het sowieso af te raden vind ik, die van mijn pony worden dan helemaal zwart.

Ik smeer het juist wel op de huid in de manenkam, om deze lekker soepel te houden ivm jeuk. Helpt er goed. Voor glans zou ik gewoon een speciaal middel kopen, werkt meestal veel beter en ontklit ook nog eens goed.

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:19

Ik gebruik het ook in de manenkam tegen jeuk en een droge huid, de hele manen lijkt me nogal een vette boel worden. Voor glans zou ik toch echt wat anders gebruiken, zoals Equistar (dat ontklit, zorgt voor glans en houdt het stof- en vuilvrij).

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 15:34

Ik gebruik ook Equistar, en als ontklitter is dat een prima middel. Maar het werkt niet om glanzende en gladde manen te krijgen, iig niet bij mij Knipoog

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:39

Bij mij werkt het wel, ik doe het er na het wassen (ook van de manen) op.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:59

Spuit het meestal op droge manen en vacht, vooral in de staart om te ontklitten, maar verder werkt het helaas niet. Iemand anders nog tips? Lachen

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:06

heejj ik vind babyolie altijd wel helpen maar wel wat vet. ik gebruik voor mijn paard zijn lichaam babydoekjes lotion vind die babyoliedoekjes altijd wat vet dus daarom de lotion gaat die ook van glimmen vind ik. Pling maar die babyolie helpt inderdaad wel voor de glans, Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:37

Julia_14 schreef:
Bedankt voor de tip! Waar haal je dat siliconen ( Tong uitsteken ) spul? Wil het wel een keer proberen Ja Want heb nou een paar keer de manen en staart gewassen en dan op de natte manen de babyolie gedaan, maar het werkt nog niet echt Boos! En om nou van dat dure spul te gaan kopen... Misschien nog iemand een idee om de manen glanzender/gladder te maken? En dan zeg maar echt zo'n huis-tuin en keuken middeltje Haha!

Door de siliconen ontstaat er een laagje rondom de afzonderlijke haren, waardoor de haren makkelijker afbreken...
Oftewel, in equishit wordt altijd siliconen gebruikt, maar je kunt beter kijken naar een siliconeloos product...

En al helemaal niet siliconespray gebruiken Sigaar

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:21

Je moet de manen daarna voorlopig niet wassen. Dan worden de manen heel vies en plakkerig van de olie. Het is beter om de olie eruit te laten drogen zeg maar.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:39

Ik zou uberhaupt geen olie gebruiken in manen en staart.
Gewoon een fijne anti-klit/glansmiddel, en om 't hoofd te laten glimmen kun je het hoofd eerst schoonmaken met een babydoekje of, nog beter, een nat washandje en daarna wat anti-klit/glansmiddel op een zachte borstel sprayen en naborstelen.
Krijg je 'n mooi glimmend koppie van. Lachen

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:25

Ik kreeg ooit de tip voor mijn tinker dat van babyolie de manen gingen groeien. De bedoeling was om het alleen aan te brengen op de haarinzet en dan doorkammen naar onder, voor de rest niet anders krijg je echt problemen met vlechten en zo....Het werkte trouwens wel, de manen werden voller en langer!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:46

Ik zou geen babyolie gebruiken, het is hartstikke vet spul en de manen worden zó vet hiervan Nagelbijten / Gniffelen.
Misschien glansspray/manenspray (ineen) kopen?

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:40

Ik heb het wel eens op de vacht gesmeerd, was eerst idd mooi glimmend, maar later zag het er niet meer uit. Ik denk dat je het beter met babydoekjes kunt doen, dat plakt niet zo, en het haalt meteen een hoop vuil van de huid af. Ook rond de ogen en neus kun je denk ik beter met babydoekjes doen.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:19

Bedankt voor de reacties Lachen Misschien nog iemand die een handig middeltje weet waar de manen glad en glanzend van worden?

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:24

Selamo schreef:
dat siliconen spul kom van divoza of andere paarden winkel:P

een doorzichtig fles meet een donker groene dop.

was dag ik 7.95 *ofzo:P
je doet er heeel lang mee:P

ik koop altijd antieklit spray bij divoza dat is een soort orangje bloemen spuit.
dan worden ze super glad en ze gaan ook glimmen!! Haha!

leste_bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:51

op de borstel? Vingers aflikken

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 17:57

leste_bounty schreef:
op de borstel? Vingers aflikken

Goed idee! Ik heb het tot nu toe steeds op een washand of handdoek gedaan, maar op de borstel is ook wel handig Lachen Smeer het de laatste tijd niet zo heel veel meer op de manen, alleen als ik ze gewassen heb en als ze dan nog nat zijn, ze worden er toch wel een beetje vettig van, maar het helpt langzamerhand toch wel tegen het pluizen!

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:07

Je kan er ook gewoon een liter cremespoeling in doen helpt dat niet ?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 09:11

Ja dat kan ik ook nog welles proberen... Daar wordt het haar natuurlijk niet zo vet van. Goed idee Ja

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:47

Ik heb gehoord dat babyolie ook goed is tegen vliegen, is dat waar?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:58

Hmm... dat weet ik eigenlijk niet, maar lijkt me sterk hoor.