Wat zou dit paard mogen kosten ?? + foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou dit paard mogen kosten??(graag serieuse reactie's)

Tussen 0 en 500 Euro
2 (1%)
Tussen 500 en 1000 Euro
7 (6%)
Tussen 1000 en 1500 Euro
27 (25%)
Tussen 1500 en 2000 Euro
40 (38%)
Tussen 2000 en 2500 Euro
21 (20%)
Tussen 2500 en 3000 Euro
5 (4%)
Paarden zijn duur dus meer als 3000 Euro
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 104

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:50

Ik ga voor een deel met Paroes mee, alleen ik zou niet meer geven dan 2500,--. Want zonder de papieren heb je weinig zekerheid over de echte leeftijd. Ok het karakter staat er natuurlijk niet mee vast, maar je kan ook net zo goed met als zonder papieren een dier kopen met een erfelijke aanleg ergens voor, met papier kun je dat allemaal natrekken en zonder papier jammer maar helaas niet. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar papier.

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:50

Ik vind het wel een leuk paardje. Niet echt super maar wel leuk Lachen . Ik zou tussen de 1000 en 2000 euro gaan zitten en dan meer naar de 1000 euro kant (dat is wel erg laag maar ik bedoel rond de 1300 euro). Je moet niet vergeten dat op het moment de prijzen van paarden vrij hoog liggen, IMO absurd hoog Scheve mond

mssX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:24

Ik vinnet een prachtpaardje... maar goed... is mijn smaak.
Heb gekozen voor 2000-2500 euro. Achteraf misschien toch iets minder, want het is een ruin, heeft geen papieren en je weet nog niet wat je eraan onder het zadel hebt. Hebben ze al een richtprijs genoemd? Succes met je beslissing.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:53

Ik vind em ook (hoe zeg je dat netjes) niet zo erg mooi, maar hij is vast erg lief Haha! Ik vind 1000 euro meer dan zat voor dit paard. Ik zou trouwens zeker verder kijken, als ik je was. Een paard van 5 jaar, wat licht bereden is? Klinkt mij in de oren als een uitgeprobeerd paard, wat niet tam te krijgen is. Dan ook nog geen papieren.. nee, ik zou er niet meer dan 750 a 1000 voor geven.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:05

Ik vind 1000 euro een mooie prijs voor een ruin die 'niets' kan.. Het wordt ook weer winter, dan gaan de prijzen zowiezo omlaag..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:01

Maar 1000 euro voor een paard van 1.70 dat verder goed gezond is? Lijkt me vrij laag! Natuurlijk is het een ruin, dus zijn papieren min of meer waardeloos (grof gezegd), maar als het beestje helemaal in orde is?
Het is natuurlijk maar wat de gek ervoor geeft, maar ik zou zo'n paard voor die prijs niet verkopen. Ik denk meer aan 1750-2000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 07:45

Aan z´n bouw en hoofd te zien zit er een aardige scheut tuigbloed in.
Ik zou er niet meer als 1500 voor betalen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 07:49

Is het een draver?? Niet banketstaaf bedoeld hoor maar daar lijkt het wel op. Ik zou niet boven de 1500/2000 euro gaan zitten.
Geen papieren is jammer, maar het is een ruin dus lekker belangrijk. Als jij hem toch leuk vindt... Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:00

dat een paard van 5 "nog" maar licht aan gereden is hoeft niets te zeggen:

Het zou kunnen zijn dat hij al wel meer kent, maar dat er geruime tijd niets mee gedaan is.

Dat hij bij iemand gekocht is die er nooit wat mee gedan heeft en dat ze net begonnen zijn met beleren.

Een kennis van mij heeft een 8 jarige merrie die ook "nog" maar licht aangereden is, drachtig gekocht op 4 jarige leeftijd en verder nooit iets mee gedaan.

ik heb niet gestemd.
Maar als ik hem zou willen kopen tussen de 2750 en 3250 gulden. tussen de 1250 euro en 1500 euro ongeveer.

ik denk dat hij netjes betaald is, puur afgaande op de foto's en jouw omschrijving.

Wat is/was de vraagprijs van het paard?
En netzo als eerder gezegd neem iemand mee die er verstand van heeft/deskundig is.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:09

obsession schreef:
Ik denk dat ik met paroucha mee ga. Zonder papieren en eerlijk gezegd vind ik hem onwijs lelijk.
Dat is mijn mening ik zou er 500 tot 1000 euro voor geven

Sorry hoor maar 500 euro is nog minder dan de slachtprijs....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:10

Het is dat het paard licht is ingereden, en dat brengt wel wat geld op, en dan zit ik te denken tussen de 4000 en de 5000 gulden. Kan hij wel een beetje bewegen?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:34

Zo op de foto te zien staat het paard te smal van voren. Dat kan beduiden dat er te weinig ruimte is voor de longen, dus een smalle bortstkas. De achterbenen staan op beide foto's te ver naar achteren geplaatst en niet onder de massa. Jammer dat ik niet goed de stand van de hoeven kan zien en niet recht van voren of van achteren de foto is gemaakt (en uiteraard zijkant). Voor een paard waar nog bijna niets mee is gedaan heeft hij een zeer zware hals, met name de onderhals. Dat kan een probleem zijn met rijden, te sterk bv. en kan misschien moeilijk afbuigen. Moeilijk te oordelen op deze foto's, maar hij lijkt zo een lange rug te hebben. Ik ben zelf voorstander van een paard goed in het rechthoek model, dus niet vierkant, maar moet ook weer niet een te lange rug hebben omdat het dan erg moeilijk wordt de acherhand eronder te plaatsen. Iets wat hij niet leuk vindt, gezien hij op beide foto's met zijn achterbenen wijd naar achteren staat.
Zo, gebaseerd op twee foto's, zou ik hem niet kopen. Maar het is vreselijk moeilijk te zien en misschien als ik andere foto's zie of in het echt dat ik dan een andere mening heb.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:42

Ik heb ook 1500 tot 2000 ingevuld, zag dat de meeste hiervoor hebben gekozen. Hij heeft wel een mooie maat, als hij kleiner geweest was, was ie misschien weer iets goedkoper.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:28

fotos zijn niet goed genoeg voor beoordeling exterieur van paard.
Is het een rijtypisch paard, met een lange hals en een goede rug en gezonde bene, dus kan het waarschijnlijk het werk aan, dan is zo'n paard makkelijk 2.000 euro waard.
IK heb vorige maand nog eentje gezien zonder papier, merrie, bruin, maat 1.65m. Kon lopen en springen (springen echt als een kanon, uit zichzelf!) Vroegen ze 2.500 euro voor. Dat was die dus waard.

een paard met papier is duurder, omdat er nu eenmaal een hele groep is die niet graag een paard zonder papier op stal heeft. kak-de-la-creme. Als jij een rijdier zoekt voor de sport, dan kan dit een heel goed paard voor je zijn. maar dan moet ie exterieurmatig en bewegingstechnisch wel aan je eisen voldoen.
Ik zou zeggen, dit paard, tussen de 2 en 3 duizend euro.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:50

Sorry dat ik t zeg tis natuurlijk niet leuk als jij t n mooi paard vindt maar ik vindt m ook absoluut niet mooi!
Op de eerste foto lijkt t alsof hij enorm wijd staat achter en enorm nauw van voren.(kan ook door de foto komen)Op de tweede foto is hij achter beter maar van voren nog steeds nauw.
Ook zijn hoofd vindt ik nou niet bepaald edel gevormd als ik t netjes mag zeggen.
Hij heeft niet bepaald de bouw van een dressuurpaard.
Maar ja meningen verschillen
Ik zou er absoluut niet meer dan 1500 euro voor geven
Ik zou m zowiezo niet eens kopen
Als jij de dressuur in wil zou ik maar naar een wat mooier paardje zoeken die wat beter op z'n pootjes staat en een wat mooiere hals/hoofd heeft
Laatst bijgewerkt door SANEX op 25-09-02 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:54

Oh sorry eleonoor ik had niet gezien dat jij ook al dat over die benen had opgeschreven maar ik ben het dus met jou eens

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:54

Nou ik vind het echt een onwijs lelijk paard! Kijk maar eens naar de stand van de benen. Ik ga volledig mee met de reactie van Eleonoor.
Ik geef er niet meer dan 1500 euro voor

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 11:06

Hallo Allemaal.

Ik wil jullie allemaal heel erg graag bedanken!!
Ik heb er maar vanaf gezien.

Ik heb een mooi paard en 1 is meer dan genoeg.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het met ons samen gaat.

Groeties: Corina

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:11

dus wij hebben ons hier voor niks zitten uitsloven Haha!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 12:37

Hallo,

Nee hoor ik ben jullie allemaal heel erg dankbaar!!

Ik had zo nogal mijn twijfels en ik dacht dit is een leuk en goedkoop paardje.

Ik heb een heel erg mooi paard en ik ben er ook heeeeeeeel erg gek mee Lovers Lovers Lovers Lovers

Maar ik kon dit paard hierboven gewoon heel erg goedkoop krijgen en toen tolde het door mijn hoofd!! Verward Verward

Zal ik het paard wel kopen of niet kopen. Verward Verward

Maar dankzij al jullie pb tjes en meningen ben ik toch van mening gekomen dat ik geen paard moet kopen omdat ie goedkoop is.

Ik ga nog meer tijd doorbrengen en investeren in mijn huidige lieverd.

Groetjes: Corina

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:09

Maar nu zijn wij natuurlijk nog steeds errug nieuwsgierig naar wat uiteindelijk de vraagprijs is/was???

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 18:31

Okeee,

Ik kon het paardje ophalen voor 1250 Euro.

Groeties: Corina

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:41

Ik vind hem op de foto niet mooi en het lijkt met dat ie niet de juiste verhoudingen heeft. Maar hoe hij in het echt is weet ik niet, dus ik ga niet oordelen over de prijs!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:41

IK vind hem dus echt niet mooi, maar goed dat is mijn mening, maar hij kan natuurlijk heel lief zijn enzo, maar ik zal z'm nooit kopen vind ik toch niet mooi zo'n ramshoofd! Ik vind hem een beetje tuiger achtig.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:48

zat ik toch aardig in de buurt Schijnheilig

Geen nuweetjedeprijsenpraatjeachteraf-verhaal

Maar ik vindt dat niemand een paard kan beoordelen (houdt ik het even netjes) vanaf een foto, muv róntgenfoto's en iemand die daar dan weer verstand van hoort te hebben.

Ik vindt het een goede/leuke prijs voor dat paard.
En denk zelf dat je daar niet aan verkocht zou zijn.

En mijn mening: de paarden zijn niet duurder geworden dan een jaar geleden. Ik vindt dat als ik sommige beschrijvingen zie, dat de verkopers van de guldenvraagprijs een eurovraagprijs hebben gemaakt.
Daarbij een vraagprijs bepaalt niet de "waarde"van zo'n paard, dat doet het paard zelf en de koper.

Ik heb altijd gezegd dat mijn paard voor geen goud te koop was, heb haar toch verkocht (en voor dat bedrag kan ik nog geen goudbaar kopen Haha! )