Wie heeft er al een deken op???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke deken heeft jouwn pony/paard nu al op??

Geen
37 (30%)
Zomer deken
31 (25%)
Canvas dunne gevoerde deken
17 (13%)
Dunne winterdeken 200 grams
30 (24%)
Dikkere deken dan 200 gram
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 122

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:54

Jur staat iets meer dan een week met een deken op en Razinda sinds een paar dagen. Jur heeft een gevoerde regendeken op en Razin een ongevoerde regendeken. Een regendeken is hier hard nodig, omdat ze stevig zijn en omdat ze nog in de wei lopen. Ik werk altijd met lagen, hoe kouder het wordt, hoe meer lagen ze eronder krijgen. Uiteindelijk eindig ik met een dikke Rambo deken met daarover die regendeken.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:01

Mananzo heeft de deken nog niet op, hij heeft al wel aadig wat vacht gekregen. Donderdag krijg ik de nieuwe deken, ik denk dat ik hem dan wel op doe. (HH 150 gram waterdicht)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:13

Omar staat sinds vorige week dinsdag dag en nacht met een regendeken om. Het is een arabier en hij heeft het snel koud. Hij staat in een uitloopstal dus het is van belang dat hij een goede waterdichte regendeken heeft. Ik heb al een goede waterdichte winterdeken voor hem gekocht 300 grams voor als het kouder gaat worden.

Ginn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:26

ha, toevallig zeg, heb net een nieuwe regendeken besteld, mijn oude is kapot en te groot geworden. Mijn paardje staat tot nu toe overdag zonder, echt geregend heeft het hier nog niet zo. Wil haar s' nachts ook buiten laten maar moet eerst mijn nieuwe deken hebben. Haha!

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:41

Mijn paarden hebben een dunne winetrdeken op. Daarvoor een weekje een zomderdekentje en een paar dagen een dunne canvas met wolle voering. Maar zondag was het ineens zo koud...dus 1e winterdeken. Buiten staan ze met een dunne regendeken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 10:43

Mijn pony heeft nog geen deken op. Hij staat sinds vrijdag weer snachts op stal en hij heeft daarvoor de hele tijd buiten gelopen, dus ik vind het (nog) niet echt nodig

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:29

hey
mijn pony staat in een buiten stal ze heeft een dek op omdat ze een sportpony iz ze krijgt ook al een bol huidje .

-xxx- Muriël [Twinkie] *LOL*

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:54

Stacy heeft een waterdichte deken op met een lichte voering, (dus zo'n dun stofje) Knipoog

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:18

Landor heeft nog geen deken op, zat een beetje in twijfel gister,maar het weer is hier erg goed gebleven.Vannacht wordt het kouder en de rest van de week wordt het ook slechter, dus ik denk dat ik vanavond maar ga beginnen met zijn regendeken.
Rebel krijgt geen deken op. hij heeft al een behoorlijk vacht en die heeft het niet koud{haflinger}hij is ook pas 2 dus veel wordt er nog niet met hem gedaan.

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:40

Wietze heeft sinds 2 dagen z'n (niet al te dikke) winterdeken op. Alleen 's nachts, overdag gaat hij nog gewoon zonder deken op naar buiten.
Hij zit al aardig in z'n vacht (erg schattig hoor, maar vreselijk onpraktisch), en kreeg het advies om z'n winterdeken 's nachts alvast op te leggen.[/i]

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:53

DC heeft dus nooit een deken op. Zelfs in de winter staat ze zonder deken. Ze hebben hun wintervachtje niet voor niets gekregen! Ik vind het trouwens toch nog een beetje te warm voor een deken hoor!!Maar dat is dan ook weer ieders keus.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:22

Maar jij woont ook in Amerika DC Haha! hij heeft hem nog neit op,maar binnekort wel!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:29

Taran loopt nu met een Canvasdeken op. Ik zal een zomerdeken ook warm genoeg vinden overdag, maar die niet waterdicht. De Canvas is eigenlijk heel goed waterdicht. Voorlopig staat hij nog in de wei en moet de deken waterdicht en heel sterk zijn, want mijn andere pony sloopt graag dekens. Ik heb Taran een deken op tegen een dikke vacht, want ik wil hem niet scheren, maar wel actief doorrijden.
Mijn Haflinger blijft gewoon de hele winter in zijn eigen vacht en krijgt geen deken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:18

Ik wil Rena liefst zonder deken-gepruts laten overwinteren , maar het is zo'n mietje.... Scheve mond

Dus nu heeft ze al een ongevoerd regendekentje op overdag als er echt regen dreigt . (Heb haar al 2 keer na een buitje doornat en ijskoud , hevig bibberend uit de wei geplukt....)
's Nachts niks.
Kou kan ze aardig hebben , maar een nat pak niet Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:16

Ik ga Iwaldo a.s. vrijdag scheren en dan krijgt ie zn canvas deken om!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:22

Pompidou stond al ruim 2 weken met de zomerdeken op. Sinds vandaag met de 150 grams winterdeken (highliner).
Het is echt sinds het officieel herfst is, flink kouder geworden. Brrr. Sigaar

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:32

Roets heeft al een deken op, om zijn wintervacht tegen te gaan. Het is een 150 gr. winterdeken.
Ike nog niet, en die krijg ook alleen een deken op als het echt koud word...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:38

Nappie heeft nu een lichtgevoerde regendeken van Eskadron op die overdag nog af gaat als ie buiten staat. Zodra het weer wat kouder wordt krijgt hij een dunne winterdeken op van Weatherbeeta 200 grams eventueel met de regendeken erover heen en als het echt rond de 5 graden wordt een dikke 400 grams eskadron eventueel de regendeken erover heen Haha! en als buiten de ijspegels aan het dak hangen komt daar nog een wollen zweetdeken onder Knipoog Koud zal hij het niet krijgen!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:48

Ik heb nu twee van mijn paarden een dunne canvas deken op (houdt ook wat regen tegen) de rest staat zonder deken en zal de hele winter ook zonder deken blijven staan.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:40

Kasmier staat sinds bijna twee weken met een zomerdeken, het is in principe nog warm geneog op stal, maar ik doe het nu om z'n spieren goed warm te houden (revalideren). Af en toe staan z'n haren wel overeind als hij de deken niet opheeft.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 07:53

Beide paarden staan van mij onder een dunne winterdeken. Ro staat in een buitenbox El Roy binnen, maar dat is een grote loods dus echt veel warmte blijft er niet hangen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:45

DiamondCheckers schreef:
DC heeft dus nooit een deken op. Zelfs in de winter staat ze zonder deken. Ze hebben hun wintervachtje niet voor niets gekregen! Ik vind het trouwens toch nog een beetje te warm voor een deken hoor!!Maar dat is dan ook weer ieders keus.

Het gaat er ook niet om dat ze het koud hebben, want op zich kunnen ze wel tegen de kou. Maar als je wedstrijden rijdt en dus fanatiek traint, kan je zo'n wintervacht gewoon niet hebben. Ze hebben daardoor minder conditie en worden sneller ziek omdat ze niet snel drogen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:20

Baduh heeft een deken, hij begon met het kweken van een "220 volt wintervacht". Wel lekker zacht, maar niet echt praktisch. Dus hij heeft nu genoeg vacht en dus heeft ie een deken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:55

Ook Tiko heeft (dit jaar voor het eerst) een deken op, al zo'n 1,5 week. Hij staat onder een (waterdichte) zomerdeken, kan ie ook lekker de wei op.
Maar hij zit al behoorlijk dik in zijn vacht, dus dat wordt toch scheren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:58

hon staat onder een wolle deken, jamaica onder een fleece deken