betaal ik te veel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silenmaup

Re: betaal ik te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:09

voor €285 kan je je paard op de manege zetten incl. alles. binnen en buitenbak,paddock,voer,kuilgras,uitmesten,weidegang proffessioneel toezicht en een gratis les.....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:12

silenmaup schreef:
voor €285 kan je je paard op de manege zetten incl. alles. binnen en buitenbak,paddock,voer,kuilgras,uitmesten,weidegang proffessioneel toezicht en een gratis les.....

Hier heb je een stal met perfecte binnen en buitenbak bodem.
Inclusief hooi, brok, stapmolen weidegang, veel springmateriaal, bak altijd vrij, paddock's, spuitplaats, perfecte verzorging voor 210 euro per maand!

P.S. wij huren een hectare wei zonder stalletje voor 275 euro per JAAR!

JessyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:15

Ik betaalde 250 euro en dan had ik alles erbij. Alleen de stapmolen moest apart betaald worden. Dit was in Utrecht

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:15

ik sta dan niet op een manege maar op een boerderijtje... ik betaal 125 euro en zit alles bij in.. mesten word gedaan voeren (mais, biks, kuilvoer) word gedaan.. en en uit het land (weidegang) word gedaan ze hebt een eigen stukje waar ze alleen in staat.. gebruik van de buitenbak.. hoefsmid enz word altijd door hun geregelt..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:28

Ik betaal voor box met hooi, stro, biks, buitenbak, zomer wei en winter paddock, zelf mesten 185 euro per maand.

Wat jij aangeeft voor schuilhok met wei is belachelijk veel geld. Zeker omdat er geen hooi/stro bij zit en je zoveel onderhoud zelf moet doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:12

je betaald echt teveel. al is het hier in de regio natuurlijk anders.

ik ga dalijk 70 euro betalen. dit is voor weide (dus geen stalling) incl kuil (dus geen brok)
verder zit daar gebruik van alles op stal bij, zoals bak, verlichting, stapmolen, wasplaats e.d.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:02

Alles hier vind ik nog goedkoop eerlijk gezegt..
hier betaal je starks zo;n 400 euro
en op een dress stal de kok betaal je 700 zoveel..

vind het ook duus maarja wij zitten in dit deel van het land en je wilt wel wat goeds hebben toch?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:03

row_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:11

Je betaald wel veel! Ach gut
hier in de buurt heb je voor dat geld een mooi box, 3 x per dag voeren en kuilgras, elke dag weide gang, binnen en buitenbak, solarium & wasplaatsen, stapmolen en een springwei Haha!
en dat allemaal voor jou geld, Ohja en je hoeft niet zelf te mesten Knipoog
nou weet ik niet wat bij jullie een normale prijs is voor zoiets?
hier tussen de €200/300.
Succes ermee Bloos

hoi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:30

So zeg je betald echt te veel,voor dat geld sta je op een volpension.
Wij staan op en stal voor zelfverzorger,en betalen 100,- euro per maand met hooi en stro alleen geen brokken maar is echt goedkoop.
We hebben vier luxe stallen en een buitenrijbak.
Zou toch maar eens kijken voor een andere stalling in de buurt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:34

Dit is wel erg duur, als het weiland van slechte kwaliteit is (weinig gras dus) en een stal, zonder voer ed zou ik er écht niet zoveel voor betalen. Ook de oude prijs trouwens niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:36

idd veel geld zeg, ikw eet niet hoe prijzen in jullie regio liggen, maar hie rbetaal je ongeveer voor zoiets dergelijk incl hooi en stro 100 of 150 euro. en zijn maneges in buurt en de bak van pony club waar je kan rijdne. Hier word ook nog het onderhoud van de wei bijgedaabn.
Mijn eigen weiland betaal ik in een jaar ongeveer wat jij per maand betaald, staat alleen geen stal op, en omheining en onderhoud is voor mijzelf.
ik zou toch eens rond gaan kijken bij jou in de buurt voor wat anders, evt zelf stuk land huren ergens,

Suz24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:41

Je bent inderdaad erg duur uit.

Ik heb mijn pony voor €190,- op een stal staan waar alles wordt gedaan.

2x per dag brok
3x per dag hooi
vlasstrooisel
in en uit de wei (staan van 9 tot 4 op de wei ongeveer)
binnenbak
buitenbak
longeercirkel
stapmolen
wasplaats met warm en koud water
solarium

verder is er altijd veel springmateriaal beschikbaar, mag je de trailer vaak gratis gebruiken en zijn de mensen waar de stal van is altijd bereid om je te helpen met van alles.

Dit is dan wel in Zutphen, dus je moet er rekening mee houden dat het wel een hele andere regio is wat betreft de prijzen. Maar toch, het scheelt bijna €100,- per maand! Knipoog

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:58

Als ik jou was zou ik wel heel rap gaan zoeken naar andere stalling...Dit vind ik gewoon geldklopperij

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:03

ik vind het idd ook teveel

ik betaal 125,- voor een pony en 175,- voor een paard en dan heb ik;
nette ruimen binnenbox,
grote goed onderhouden buitenbak
voer, stro enz.... inbegrepen
word gevoerd
dagelijks weidegang
paard word binnen en buiten gezet
dicht bij binnenbak en bossen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:14

ik betaal 30,- kaal per maand(Schiermonnikoog Tong uitsteken ) draait allemaal op vrijwilligers. Stallen zijn te klein. Er zijn waterbakjes aanwezig en koud stromend water. Er is een wc(eindelijk). Er is een binnebak(te klein) en een buitenbak die heel snel niet berijdbaar is. Zelf moeten we ons voer/hooi/strooisel regelen, wat ik hier voor betaal weet ik zo niet. Ook moet ik zelf mesten en zelf regelen dat ze eten krijgt. Daar buitenom is het zeer lastg hier land te zoeken. Nu heb ik samen met een paar anderen eindelijk land en betaal hier 100,- per maand voor. Er is dan water aanwezig en in periodes dat het nodig is worden ze bijgevoerd. Ook hebben we hier 3 stukken land voor zodat er afgewisseld kan worden.

edit: typefout

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:28

Maar dit gaat om 2 paarden als ik het goed begrijp?
Dan vind ik het namelijk wel mee vallen 285 alles inclusief voor 2...
is 140 per paard? Het is niet super goedkoop als er verder geen bak etc. aanwezig, maar ik weet niet hoe het verder met de prijzen in jou regio gesteld is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:37

nou, voor alleen een weide zonder bak en een schuilstal of kale stal vind ik het ook voor 2 paarden erg aan de prijs Nagelbijten / Gniffelen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:31

LCharlotte: die stalling ziet er erg leuk uit Pling

op zo'n stalling zou ik dan liever gaan staan voor dat geld, dan de stalling van de TS

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:33

ladymagic schreef:
Maar dit gaat om 2 paarden als ik het goed begrijp?
Dan vind ik het namelijk wel mee vallen 285 alles inclusief voor 2...
is 140 per paard? Het is niet super goedkoop als er verder geen bak etc. aanwezig, maar ik weet niet hoe het verder met de prijzen in jou regio gesteld is.

nee het is voor 1 paard...............

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:42

Voor die 145 euro zou hooi en stro er al bij in moeten zitten , dan was het okee geweest.

Maar aan de andere kant : misschien geeft een ander het er GRAAG voor omdat het een fijn gelegen plekje is , en je wellicht alles zelf in eigen hand hebt ?

Voor de 1 is dat een nadeel , als je liever meer toezicht wilt / meer gezelschap / meer voerbeurten op een dag / geen omkijken naar hooi en stro.

Maar voor de ander is dat een voordeel : geen gedonder met andere mensen en paarden / lekker je eigen gang gaan / niemand die aan je paarden zit te rommelen / zelf goed hooi en stro kopen ipv. slechte kwaliteit die je nog wel eens bij een pensionstal wil krijgen.

Alles heeft z'n voor- en nadelen. Op zich is het veels te duur voor hoe je het omschrijft , maar als er niks beters in de buurt is... daar gaat het om , wat zijn de andere mogelijkheden die je hebt ?

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 19:53

pmarena schreef:
Voor die 145 euro zou hooi en stro er al bij in moeten zitten , dan was het okee geweest.

Maar aan de andere kant : misschien geeft een ander het er GRAAG voor omdat het een fijn gelegen plekje is , en je wellicht alles zelf in eigen hand hebt ?

Voor de 1 is dat een nadeel , als je liever meer toezicht wilt / meer gezelschap / meer voerbeurten op een dag / geen omkijken naar hooi en stro.

Maar voor de ander is dat een voordeel : geen gedonder met andere mensen en paarden / lekker je eigen gang gaan / niemand die aan je paarden zit te rommelen / zelf goed hooi en stro kopen ipv. slechte kwaliteit die je nog wel eens bij een pensionstal wil krijgen.

Alles heeft z'n voor- en nadelen. Op zich is het veels te duur voor hoe je het omschrijft , maar als er niks beters in de buurt is... daar gaat het om , wat zijn de andere mogelijkheden die je hebt ?

er zijn wel mogelijkheden.
daar sta je voor ong 200 euro alles incl. ook met rijbak.
het is wel zo dat mijn paard dag en nacht buiten moet kunnen staan (in de stal wordt ie gek).
de plaatsen hier zijn redelijk gewild. maar ik vind het alsnog te duur!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:20

loulou schreef:
LCharlotte: die stalling ziet er erg leuk uit Pling

op zo'n stalling zou ik dan liever gaan staan voor dat geld, dan de stalling van de TS

Lachen Ik ook!
Er word voor mij gemest, we hebben een prachtige binnenhal en super buitenbak. ( wel wat zwaar op het moment, tijd voor flinke regen!! Knipoog ) We hebben inmiddels een nog 10 x mooiere spuitplaats, een solarium, paddock, weides en prachtige ruime boxen. ALs de paardjes buiten staan hebben ze 360 graden adembenemed uitzicht over het glooiende Zuid Limburgse landschap Lachen

Longeerbak is trouwens in aanbouw.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:27

Ik denk dat je echt veel te veel betaald. Zo goedkoop als hier in de omgeving zal het waarschijnlijk niet lukken, maar ik weet zeker dat je voor dat geld bij jouw in de omgeving veel meer waar voor je geld kan krijgen. Als ik jouw was zou ik toch eens met de verhuurder gaan praten en anders gewoon een andere stalling zoeken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:36

hey hey,

ik vind dit bedrag echt veel en veel te hoog als je alles bijelkaar optelt. je ben bijna 3oo euro per maand kwijt, als je dat zou betalen op een goede pensionstal heb je alle luxe die je maar kan wensen. zeker ook omdat je alles ook nog eens zelf moet doen. ik zou toch eens gaan kijken voor een andere plek of eens met de eigenaar praten over dit bedrag, of je moet vrede hebben met de situatie zoals die nu is maar dat geloof ik niet. er is vast ook een andere stal waar je zo naar een mooie plek kan uitrijden, succes Ach gut