geen binnenbak wat te doen met regen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: geen binnenbak wat te doen met regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:01

Tussen de druppels door rijden Haha! Wij hebben ook geen binnenbak, maar wel de luxe dat mijn vriendin (die een stukje verderop woont) er wel een heeft dus daar maken wij winterdag dankbaar gebruik van

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:13

Naja wat ze hier boven gezegt hebben.
Hebben ze daar dan niet toevallig een Solarium ?? Echt heerlijk en dan er zelf ook onder gaan zitten Clown

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:17

rakkertje13 schreef:
Gewoon in de regen rijden/longeren of tussen de buien door.
Niet te verwend doen hoor regen ga je niet dood van Knipoog

Je haalt me de woorden uit de mond Knipoog
Wij hebben sinds 3 jaar wel de luxe van een binnenbakje maar daar kan ik niet in trainen met mijn pony. Ik men namelijk met hem en daarvoor is de bak net te klein en te zwaar.
Dus weer of geen weer, wij gaan altijd lekker naar buiten. Ik hou de weersvooruitzichten in de gaten en probeer anders tussen de buien door te trainen. En als het niet anders kan dan longeer ik (en het is wel lekker dat longeren in de binnenbak kan Bloos )
Ik moet zeggen dat ik rijden in een miezerbuitje niet zo erg vind.
En na het rijden douche ik mijn pony altijd even, droog maken en een dekentje op.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:45

wij hebben ook geen binnenbak maar rijd wel gewoon in de regen, meestal met waterdichte uitrijdeken. gaat het pas regenen als we al aan het rijden zijn zetten we haar daarna lekker onder het solarium.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:41

je kunt best gewoon rijden in de regen , ik had vroeger ook nooit een binnenbak, je moet er gewoon voor zorgen dat asl hij het warm krijgt, dus bezweet raakt, je niet stil gaat staan in de regen en met stappen een lekkere zweetdeken opdoet. dan kun je hem op stal een droge zweetdeken opdoen tot het ergste natte eraf is en dan krijgt hij echt geen longontsteking, haflingers zijn ook nog eens sterke paarden. succes en wat leuk trouwens dat je hem meeneemt als je op kamers gaat, echt heel tof van je!!! Cool

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:12

zweet deken
we hebben ook 2 buitenbakken en rijden ook non-stop

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:47

pre schreef:
je kunt best gewoon rijden in de regen , ik had vroeger ook nooit een binnenbak, je moet er gewoon voor zorgen dat asl hij het warm krijgt, dus bezweet raakt, je niet stil gaat staan in de regen en met stappen een lekkere zweetdeken opdoet. dan kun je hem op stal een droge zweetdeken opdoen tot het ergste natte eraf is en dan krijgt hij echt geen longontsteking, haflingers zijn ook nog eens sterke paarden. succes en wat leuk trouwens dat je hem meeneemt als je op kamers gaat, echt heel tof van je!!! Cool

ja anders ging ik niet eens op kamers haha

alleen nu nog een stage plek

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:55

Ik heb zelf ook geen binnenbak, ik doe hem altijd een regen rijdeken om, en daar onder zit geen fleece maar zo doe ik hem rijden

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:00

IK rij ook altijd buiten, je kunt een uitrijdeken kopen die waterdicht is. Die kun je ook ophouden met het rijden. Daarna op stal even een zweetdekentje.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:35

ik rijd ook alltijd buiten, behalve als ik les heb.
als je gewoon een waterdichte jas en doet, en misschien wat al is gezeg een waterdichte uitrijdeken..

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:39

solarium?????????of gewoon zweetdeken of waterdichte uitrijddeken. Dan wordt hij ook bijna niet nat.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:42

Wij hebben geen binnenbak, en ik rijd gewoon in de buitenbak. Ook al regent het Lachen Ik moet altijd ongeveer 800 meter over de weg terug naar huis stappen, dan heb ik er meestal een fleece uitrijdeken opliggen, maar die heeft met regen ook niet zo heel veel zin Vork Thuis onder de zweetdeken en daarna gewoon de winterdeken op Lachen En zoals met dit weer gaat ze na het uitstappen gewoon weer op stal of de wei in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:43

Ik rij al een paar jaar in alleen een buitenbak, ook met regen. Na het rijden wrijf ik hem droog met stro en als hij niet warm meer is krijgt hij een zweetdeken op.

Mijn paard is geschoren in de winter en doe het ook dan op deze manier. Paard leeft nog steeds.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:57

Eigenlijk heb je precies de juiste omstandigheden, als je hem toch liever geen deken opdoet, kun je hem prima in de regen rijden, zorg ervoor dat je hem goed laat uitstappen en dan kun je hem daarna, zonder probleem, zonder deken buiten zetten. Dan kweekt hij een flinke wintervacht en is hij wel nat na het rijden, maar dat kan ie dan prima compenseren. Wat je niet moet doen is 'm nat onder een deken zetten, dan heb je veel meer kans op longontsteking etc. omdat ie niet goed kan opdrogen en de vacht kan dan niet zo goed meer isoleren. Als je zelf liever niet in de regen wilt rijden, dan moet je of een andere hobby zoeken, of in een ander land gaan wonen Haha!!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:45

Ik had eerst ook geen binnenbak op mijn vorige stalling.

ik zou gewoon gaan rijden en na het rijden een zweetdeken opdoen Cool

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:54

ik heb alleen een buitenbak en rij ook in weer en wind buiten. word je hard van Knipoog
gewoon een regenbroek aan, waterdichte jas en gaan met die banaan.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:14

Okee, door rijden met een paardje in de regen kan wel maar hou zeker nog wel veel rekening met het paardje,
ik heb 2 verzorgpaardjes met geen binnen of buitenbak, ik moet het doen met een klein gangpad van een stal het erf en de weide, een kilometertje verder op is wel ee buiten bak waar ik regelmattig gebruik van maak.
Maar als een paard met regen op de wei/buiten staat, staan ze meestal met de kont naar het slechte weer, dit heeft natuurlijk ook een reden!!
Als ik in de regen door ga rijden, knijpt mijn paardje op sommige stukken zijn ogen dicht omdat de regen hem pijn doet, hij slaat ook de heletijd met zijn oren en staard omdat de regen irriteerd en pijnlijk is voor hem.!!
Hou dus altijd rekening met de reacties van je paardje !! Ach gut
ik moet half uur der heen fietse en als het dan regent(daar aan gekome) wacht ik tot het droog is of ga naar de grotere stal, en ga daar wat heen en weer lopen in het gangpad(indien de mogelijkheid er toe is)

veel succes ×××

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:24

Ik neem aan dat je niet in de stromende regen gaat rijden. Je zou eventueel na het rijden een zweetdeken op kunnen doen en de stalhouder vragen hem voor je af te doen na een uur of zo. Zo vaak regent het niet in Nederland, zelden dagen achter elkaar stromende regen en dan denk ik niet dat jij en je paard er plezier in hebben om dan te gaan rijden.

Vaak zijn het buien en als de bak niet te nat is kan je tussen de buien door gaan rijden. Eventueel longeren.

Je kan wel een waterdichte nierdeken kopen, dan kan je buiten gaan stappen als het regent, heeft hij toch beweging en kun je hem droog houden, maar als hij daarna toch naar buiten gaat, wordt hij ook nat.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:37

Je kan prima in de regen rijden hoor! Doe ik al jaren, heb nooit een binnenbak gehad. Lijkt mij dat je met zware stortregen toch niet gaat rijden, is voor jezelf en je paard niet echt prettig! Clown Maar gewwon wat regen kan echt geen kwaad hoor. Je paard heeft ook geen extra deken of wat dan ook nodig. Hij heeft een prima waterafstotende vacht, regenwater komt niet op de huid en zweet wordt vrij snel door de vacht afgevoerd naar de buitenkant. Hierdoor voelt het nat aan, maar als je tussen de haren door voelt is het droog. Na het rijden laat je hem door wat te stappen op adem komen en dan kan hij prima weer in de wei. Een fleecedeken werkt eigenlijk hetzelfde als zijn vacht, de druppels komen aan de buitenkant te liggen, dus dit is alleen maar dubbelop en mijn paard krijgt er het alleen maar extra warm van waardoor hij blijft zweten. (natuurlijk is het een ander verhaal als je paard is geschoren of een kortere vacht heeft doordat hij een winterdeken heeft)
Daarbij heb ik nog nooit meegemaakt dat een paard op deze manier verkouden is geworden. Trouwens, als je paard flink gaat rennen in de wei en bezweet raakt, denkt ie toch ook niet 'nu maar even een paar rondjes stappen anders vat ik kou!' Knipoog

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:11

ik heb ook geen buitenbak. als het regent rij ik gewoon niet. poets ik hem alleen.
als het heel zacht regent rij ik wel gewoon.

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:19

voordat je hem opstal zet,kun je hem ook lekker met stro droogwrijven,borstel erover,klaar,en dan eventueel toch een zweetdeken erop,zo doen wij het in ieder geval Cool

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:22

nou gewoon gaan rijden
(lees: regenjas/broek (speciale) cap op en rijde maar Tong uitsteken )

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:00

Gewoon rijden, weer of geen weer!

Je hebt nu ook van die rainlegs he, lijkt me wat prettiger zitten met rijden dan een regenbroek.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:17

Regenbroek wordt zo glad op het zadel.
Die rainlegs wil ik misschien ook weleens gaan proberen ja!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:27

Ik rij ook al jaren in buitenbakken. Ook in de (stromende) regen. Met koud weer rij ik wel eens met inrijdeken maar meestal niet. Ik stap gewoon uit en zet hem op stal. Daar droog ik hem af met een handdoek en als het te koud is doe ik hem een zweetdeken op. Afhankelijk van het weer staat hij daarna zonder deken op stal of met.