Wij hebben ook geen binnenbak, maar wel de luxe dat mijn vriendin (die een stukje verderop woont) er wel een heeft dus daar maken wij winterdag dankbaar gebruik van Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wij hebben ook geen binnenbak, maar wel de luxe dat mijn vriendin (die een stukje verderop woont) er wel een heeft dus daar maken wij winterdag dankbaar gebruik van 

rakkertje13 schreef:Gewoon in de regen rijden/longeren of tussen de buien door.
Niet te verwend doen hoor regen ga je niet dood van
)
pre schreef:je kunt best gewoon rijden in de regen , ik had vroeger ook nooit een binnenbak, je moet er gewoon voor zorgen dat asl hij het warm krijgt, dus bezweet raakt, je niet stil gaat staan in de regen en met stappen een lekkere zweetdeken opdoet. dan kun je hem op stal een droge zweetdeken opdoen tot het ergste natte eraf is en dan krijgt hij echt geen longontsteking, haflingers zijn ook nog eens sterke paarden. succes en wat leuk trouwens dat je hem meeneemt als je op kamers gaat, echt heel tof van je!!!
Ik moet altijd ongeveer 800 meter over de weg terug naar huis stappen, dan heb ik er meestal een fleece uitrijdeken opliggen, maar die heeft met regen ook niet zo heel veel zin
Thuis onder de zweetdeken en daarna gewoon de winterdeken op
En zoals met dit weer gaat ze na het uitstappen gewoon weer op stal of de wei in
!

Maar gewwon wat regen kan echt geen kwaad hoor. Je paard heeft ook geen extra deken of wat dan ook nodig. Hij heeft een prima waterafstotende vacht, regenwater komt niet op de huid en zweet wordt vrij snel door de vacht afgevoerd naar de buitenkant. Hierdoor voelt het nat aan, maar als je tussen de haren door voelt is het droog. Na het rijden laat je hem door wat te stappen op adem komen en dan kan hij prima weer in de wei. Een fleecedeken werkt eigenlijk hetzelfde als zijn vacht, de druppels komen aan de buitenkant te liggen, dus dit is alleen maar dubbelop en mijn paard krijgt er het alleen maar extra warm van waardoor hij blijft zweten. (natuurlijk is het een ander verhaal als je paard is geschoren of een kortere vacht heeft doordat hij een winterdeken heeft)
)