Ik rij ook in de bak van de buren (normaal gesproken, paard heeft nu even vakantie om uit te zieken) en ik wilde er voor betalen. Zeker omdat ze ook nog goede verlichting (4 of 6 palen) aan gaan leggen voor in de winter, zodat er ook 's avonds gereden kan worden. Maar ik mag geen cent betalen, ze vinden het alleen maar gezellig! 1 dochter rijdt regelmatig en de andere alleen in het weekend, als ze dan ook nog tijd heeft daarvoor. Beide zijn erg aardig en vinden het alleen maar leuk, ze vinden het ook goed omdat zij ook wedstrijden rijden, en hun paardjes dan ook met andere paarden in een bak moeten lopen met losrijden.
Er zijn verder geen afspraken gemaakt, ik doe gewoon "beschaafd". Zo kom ik na het rijden (als mijn paard inmiddels weer thuis is) terug om eventuele mest op te ruimen. En ga ik niet om 21:00u. nog rijden bijvoorbeeld. Mocht ik hindernissen gebruikt hebben, dan ruim ik die op. Mochten er hindernissen of pilonnen (vader koetsiert en oefent af en toe ook in de bak) in de weg staan, dan haal ik die even weg als ik ga rijden. Maar deze zet ik weer terug na het rijden.
Ik wilde de mensen zo weinig mogelijk tot last zijn, maar ze komen gezellig kijken, helpen en meerijden als ik de bak in kom.
Ik heb ze wel gezegd dat als ze ergens last van hebben, of als er iets veranderd willen zien ofzo, ze dat gewoon tegen me moeten zeggen en niet beleefd gaan zitten doen. Zo gaat het al een jaar goed.