Iemand in jouw bak laten rijden ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lausan

Re: Iemand in jouw bak laten rijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:43

Ik kan in 2 bakken terecht. Eentje is in de winter niet te rijden (niet echt een goede bodem), maar nu wel Ja Daar mag ik voor niks in rijden en longeren, ook als de mensen zelf bezig zijn. Mest opruimen doen ze niet aan, dus hoef ik ook niet te doen.
In de winter kan ik in een andere bak rijden. Daar betaal ik 2euro per keer voor. Hier moet ik wel de mest opruimen en mag ik wel gewoon bij de pensioklanten in (als ze er zelf geen probleem mee hebben). Op deze stal is ook een binnenbakje en een longeerbak waar ik gebruik van mag maken; ook voor 2uro per keer.
Vind het heel fijn dat ik bij anderen in de bak kan rijden! Met goede afspraken is het prima te regelen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:21

Ik rijd in de bak van de buren, ideaal! Dit is een superfijne, grote, eigenlijk altijd droge bak. Als hun paard erin staat heb ik pech. Anders mag ik hem altijd gratis gebruiken. Lachen
Maar je kan er idd een vergoeding per maand voor vragen!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:02

Ik reed ook bij de overburen in de bak. Ik moest de poep opruimen als mijn paard had gepoepd. Als hun paarden in bak stonden kon ik niet rijden. Vond ik wel een goede regeling Ja
Gelukkig heb ik nu een eigen bak en kan rijden wanneer ik wil. Ik vind het wel dat er een verschil is waar je bak ligt. Als je bak letterlijk 'in de achtertuin ligt' dan schaadt het wel je privacy en kan ik me voorstellen dat je liever niet mensen van buiten in je bak hebt.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:18

Ik zou een bepaald bedrag per maand afspreken dat lijkt me handiger dan dat diegene iedere keer als ie wil rijden geld moet geven. En goede regels maken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:23

Vergeet geen afspraken maken bv over tijdstippen wanneer het evt. zou kunnen (misschien ben je gesteld op je zondagsrust bijvoorbeeld Knipoog ).

Bedenk verder ook of je van te voren via sms ofzo wilt weten wanneer ze van plan is om je bak te gebruiken.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:20

Gewoon goede afspraken maken.
En ja de rest is al gezegt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:44

Ik rij ook in de bak van de buren (normaal gesproken, paard heeft nu even vakantie om uit te zieken) en ik wilde er voor betalen. Zeker omdat ze ook nog goede verlichting (4 of 6 palen) aan gaan leggen voor in de winter, zodat er ook 's avonds gereden kan worden. Maar ik mag geen cent betalen, ze vinden het alleen maar gezellig! 1 dochter rijdt regelmatig en de andere alleen in het weekend, als ze dan ook nog tijd heeft daarvoor. Beide zijn erg aardig en vinden het alleen maar leuk, ze vinden het ook goed omdat zij ook wedstrijden rijden, en hun paardjes dan ook met andere paarden in een bak moeten lopen met losrijden.

Er zijn verder geen afspraken gemaakt, ik doe gewoon "beschaafd". Zo kom ik na het rijden (als mijn paard inmiddels weer thuis is) terug om eventuele mest op te ruimen. En ga ik niet om 21:00u. nog rijden bijvoorbeeld. Mocht ik hindernissen gebruikt hebben, dan ruim ik die op. Mochten er hindernissen of pilonnen (vader koetsiert en oefent af en toe ook in de bak) in de weg staan, dan haal ik die even weg als ik ga rijden. Maar deze zet ik weer terug na het rijden.

Ik wilde de mensen zo weinig mogelijk tot last zijn, maar ze komen gezellig kijken, helpen en meerijden als ik de bak in kom.
Ik heb ze wel gezegd dat als ze ergens last van hebben, of als er iets veranderd willen zien ofzo, ze dat gewoon tegen me moeten zeggen en niet beleefd gaan zitten doen. Zo gaat het al een jaar goed.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:42

Ik zou het misschien wel doen, mits er hele duidelijke afspraken staan. Alles netjes en opgeruimd achterlaten bijvoorbeeld en misschien dat ik ook een hele kleine bijdrage zou vragen.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:04

De wij verhuren de bak aan de buren voor €300 per jaar. Ze mogen dan alle dagen rijden en hebben zelf 3 paarden. Wel moeten ze de mest opruimen en hebben laatst zelf bloembakken en nieuwe bakletters gekocht als dank.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:09

goede afspraken
en vaste tijden

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:21

Ik had 2 buitenbakken waar ik gebruik van mocht maken toen ik mijn pony nog had.
De ene was iets verder, maar dat was een superfijne bodem. De andere was 100 m verderop en met slecht weer wat minder, maar met mooi weer ook een prima bak.
Bij de ene bak moest ik de mest opruimen, bij de ander niet.
En ik moest mijn springmateriaal ook opruimen bij beide.

Ook had ik 1 binnenbak waar ik gebruik van mocht maken. Regel was hier, alleen overdag.
Bak netjes achterlaten, hekken gesloten houden en mest opruimen. Hindernissen die er stonden mochten wel lager worden gemaakt, maar moest ik laten staan.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:06

Ik rijd ook bij mijn buren in de bak, ze hebben een erg fijne, grote bak met goede bodem dus in de winter is er ook goed in te rijden. Ik hoef er niks voor te betalen omdat ik daar de Haflinger ook weleens rijd, wel natuurlijk alles netjes achterlaten.
Zolang je goede afspraken maakt zal het allemaal wel goed komen. Lachen

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:29

Bij ons komt er meestal 1x in de week iemand rijden. van ons mag het gratis omdat we dr tog kennen

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 09:28

We hebben inderdaad besloten om haar bij ons in de bak te laten rijden en ze hoeft hier niets voor te betalen.
alleen als ik les heb "mag" ze er niet in.
Ze had ook al ergens anders geinformeerd en die vroegen € 15,00 per uur dit vind ik echt belachelijk en omdat het toch een goede kennis is van ons mag het zo.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:43

Hele goede oplossing..! Ik denk dat ze jullie erg dankbaar is!
Ik vind 15 euro per uur echt belachelijk! Heb ook nog nooit gehoord dat iemand zoveel vroeg! Als de bak in de winter bevroren is, rij ik wel eens in een splinternieuwe binnenbak met goede bodem etc. daar betaal ik zelfs maar 5 euro per uur..

car_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:05

15 euro, daarvoor kun je zelfs les nemen!!
wat belachelijk, misschien dat die mensen het niet wilden? Maarja, dan kun je dat net zo goed zeggen!

ik rij ook bij de buren en betaal niets, we brengen er rond kerst altijd een kerstpakket heen.
mn vriend is er vroeger begonnen met rijden, dus toen ze doorhadden dat ik weer het rijden wilde oppakken
was het absoluut geen probleem (ze vinden het fijn dat er iemand gebruik van maakt, er rijden wel meer uit de omgeving in)
ik ruim wel de poep op natuurlijk.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:11

Als je duidelijke afspraken mbt tot dagen/tijden, mest opruimen e.d. maakt gaat dat prima.. Lachen

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 10:22

Als ze € 15,00 moet betalen kan ze beter bij ons bij de rijvereniging gaan voor € 100,00 per jaar met binnen en buitenbak. maar ze rijd geen wedstrijden dus dat is niet echt nodig.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:28

Ik zou ongeveer 5 euro per keer vragen. En goede afspraken maken qua tijd ivm als jij bijv. alleen wilt rijden. Lachen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:31

Ik rij bij de buren in de bak en in ruil daarvoor mest ik 2 dagen in de week de stallen uit(4 stallen)
Vind het zo een goede regeling Ja
Doe liever wat dan dat ik betaal.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:36

Ik zou idd wel afspraken maken over mest ruimen en ook over het rijden.

Ik had ooit een buurmeisje die in onze bak reed. Maar het enige dat zij deed was mijn hoefslag een ijsbaan maken (zo´n ingesleten ovaal Huilen ). Dat dus nooit weer! Lekker als je laterale oeffeningen wilt doen en je gewoon hoeken wilt rijden. En daar was dus niets aan te veranderen, ze wist gewoon niet beter! Dus dat was einde gebruik.

Maar mest ruimen is belangrijk, mest is de doodsteek voor iedere bak!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:38

wij rijden ook bij iemand anders in de (binnen) bak, altijd plek en we hoeven alleen de mest op te ruimen van onze eigen paarden.
daar betalen we 5,- per keer, ik zou rond de 3,50 vragen aangezien het niet binnen is..

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:44

Ik zou ook graag gebruik willen maken van een bak van iemand vlak bij Misty. Maar ben zo verlegen, durf het niet te vragen Verdrietig

't is een superbodem, wel 2km lopen, maar dan heb je ook wat. De bak bij Misty zelf is in de zomer een strand, en in de winter een zwembad...

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:53

Ik begin er niet meer aan om mensen in de bak te laten. Jarenlang heb ik wel toegestaan aan allerlei mensen in de buurt die zelf geen bak hadden. Allemaal gratis. Maar ja, dan vinden sommigen het geen gunst meer maar een recht. Heel normaal dat jij als eigenaar alle onderhoud en kosten draagt voor iets waar zij gebruik van maken.
De druppel voor mij was een volwassen vrouw die het 'niet haar werk vond' om de mest even weg te halen. Toen ik vertelde dat ze dan maar beter weg kon blijven, kreeg ik nog een vunzige brief na als dank.
Nu hebben we de bak weer helemaal gewoon voor ons zelf en dat houden we maar zo. Lekker rustig!

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:55

van mij mag iedereen die wil er ook in rijden hoor. geen probleem, ken iedereen goed dus.