wat voor prijs voor lease pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Re: wat voor prijs voor lease pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:17

Okej denk vraag het maar ff, er zijn nog meer meisjes en die helpen gewoon mee met verzorgen,en daarvoor mogen ze rijden.De 3 paarden die ze heeft doe ik 2 van de ander heeft artrose dus vervroegt pensioen.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:07

ik heb een vaste bijrijdpaard van een eigenaar voor 3x per week voor 75 euro waar ik echt vanalles mee mag doen Lachen het hangt volgens mij een beetje vanaf in welk regio je woont en hoe vaak je least.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:12

Bij ons is het voor 1 dag in de week 50 per maand, voor 7 dagen 350 per maand. Er komt dus zeg maar 50 per dag bij. Dan hoef je niet uit te mesten, hoefsmid en da te betalen enzo

MiilouuLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:27

200 euro is wel erg veel. Ik betaal gewoon de stal en het voer enzovoorts. Dan kom ik ongeveer uit op 100 of 120 euro per maand. En ik mag er bijna alles mee doen wat ik wil.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:19

Hier in de buurt kan je een paard leasen voor 120,- per maand.
Dan kan je hem 4 dagen per week zelfstandig rijden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:55

als je een paard volledig tot je beschikking hebt.
dus altijd rijden ook wedstrijd en zo geen kosten harnachement, geen kosten hoefsmid (behalve op ijzers) geen kosten dierenarts..
het lijkt mij dan maar dan logisch dat het meer is dan de pensionprijs voor eigen paarden

eigenlijk zijn dit de kosten voor de paardenhouder:

+ stallingskosten (bix, kuil stro etc)
+ Hoefsmid
+ slijtage harnachement
+ afschrijving paard
+ afschrijving gebouwen etc
+ en het grootste risico ziektekosten

het grote voordeel van leasen is dat je geen (of minder) risico loopt. heeft je paard een stevige koliek of echt kreupel dan zijn de kosten snel een paar honderd euro. daar heb je dan geel last van.

ik woon in het noorden van friesland en daar is de stalling voor een paard € 120,- dan zou 150 euro toch een goede leaseprijs zijn?

wat vinden jullie hier van?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:55

Zo zie ik het ook jolentinus. Helaas zijn mensen bang dat ze een ander te veel geld betalen.... , want "je helpt hén toch met verzorgen"
Ik vind dat nogal simpel, want zij helpen jou aan en paard die je zelf niet kan/wil betalen.
Wanneer het paard chronisch kreupel wordt, kun je als "huurder" er gewoon mee stoppen, terwijl de eigenaar een keuze moet maken (houden en veel geld uitgeven aan onderhoudt of een spuitje/slager)
Alle dierenartskosten kunnen in veel gevallen boven de aanschafwaarde van een paard komen...ook iets om over na te denken. Dat kan ook gebeuren door een "foutje" van de huurder, dat een paard zich erg blesseerd of open haalt.

LindaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:11

200 per maand vind ik geen normale prijs. Eerder 60 a 80 euro per maand. Dat lijkt me redelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:15

LindaD schreef:
200 per maand vind ik geen normale prijs. Eerder 60 a 80 euro per maand. Dat lijkt me redelijk.

En waarom?

LindaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:18

superwoman schreef:
LindaD schreef:

En waarom?

Dat is een beetje een algemene reatie. Ligt er natuurlijk ook aan
wat voor paard en wat je ermee mag en hoevaak je hem doet
etc.

maar voor 200 stal je een eigenpaard. Ik vind niet dat een eigenaar
een heel stallingsmaandbedrag ervoor mag vragen. Straks willen
ze er ook nog aan gaan verdienen. En een leaser/bijrijder neem
je meestal toch omdat je zelf geen tijd heb of om andere redenen.
Dus dan vind ik niet dat je daar grof geld voor moet gaan vragen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:34

Hoe kun je eraan verdienen dan????

Voor 200,- kún je idd een eigen paard stallen, maar dan komen de kosten van de hoefsmid erbij, de D.A en alle risico's. Want een verzogster op je paard brengt meer risico's met zich mee, dan het paard op het land laten staan. (omdat men geen tijd heeft of een andere reden)
Jij als verzorgster krijgt dus een "eigen" paard, zonder de risico's van de D.A.

de eigenaar kan beter het paard verkopen, want naar mate het paard ouder wordt, wordt hij minder waard....

Dus de luxe van de eigenaar om het paard niet te verkopen, zal 'm toch geld kosten.
Hij kan daar onmogelijk aan verdienen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:39

ik vind 200- voor paard wat veel kan, hoede stalling en gebruik mogen maken van alles redelijke prijs hoor
Ligt natuuröijk ook aan niveau van paard en wat je ermee mag doen.
Nikita betalen ze 60- pm voor, is nu even moeilijk met stal en alles, maar hun mogen mee doen wat ze willen. ik rijd er soms op als ik dat wil, vinden hun ook fijn. Hun kunnen komen en gaan wanneer ze willen, mogen met haar doen wat ze willen en als eigen paard beschouwen

LindaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:46

superwoman: Je weet best wat ik bedoel, ik heb geen
zin om hier een discussie over aan te gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:53

LindaD schreef:
superwoman: Je weet best wat ik bedoel, ik heb geen
zin om hier een discussie over aan te gaan.

Nee, dat begrijp ik niet. Jij denkt dat ze aan je verdienen bij zo'n bedrag?
Maar zoals ik heb uitgelegd, kunnen ze niet aan je verdienen voor dat bedrag, dus waarom is het teveel?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:33

oke voordat we ruzie krijgen

ik denk dat we een heel duidelijk verschil moeten maken tussen:

+ iemand met een eigen paard die er geen tijd voor heeft.
+ een bedrijf wat paarden verleasd om hiervan te leven.

in het eerste geval vindt ik 60 euro wel een goed bedrag. voor de eigenaresse van het paard is het een hobby en was anders dat geld ook kwijt geweest. ze heeft een band met het paard en wil het daarom niet weg doen. het grote nadeel hieraan vindt ik altijd dat de eigenaresse zich er toch altijd mee bemoeit of als ze wel tijd heeft jij je paard kwijt bent

in het tweede geval koopt een stal speciaal paarden voor het verleasen. de voorwaarden komen op een contract. eventueel kun je het paard overkopen etc etc. hier is een hogere prijs voor nodig want ze moeten er wel op verdienen. hier moet de prijs wel hoger zijn dan de stallingsprijs, want anders kunnen ze beter een pensionstalling beginnen.

graag hoor ik jullie reacties zonder "boos" te worden

lhttp://www.leasepaard.nl/00000096720e1 ... index.html dit is de leaseprijs zonder stalling. dit is ook nog best populair.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:43

Bij ons op stal is een manegepony/paard leasen 150 euro ,maar voor een pension paard vind ik 50-75 euro een goede prijs Ja

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:46

Dat is heel verschillend. Ik heb wel eens een pony gehuurd voor 100,- in de maand, maar dan liep hij wel nog in de lessen mee. Verder werd alles voor je gedaan, dus uitmesten etc. Heb ook een andere pony gehuurd voor 80,- in de maand. Was de enige die er op reed, maar moest wel zelf uitmesten etc. Denk dat het heel erg uitmaakt om wat voor paard het gaat, welke omgeving (Randstad is duurder), op wat voor soort stal het paard staat, en wat je mogelijkheden zijn Knipoog

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:52

Denk dat particulier of manege/bedrijf heel veel uitmaakt!
Mijn verzorgstertje betaald 100 euro in de drie maanden. Dan mag ze zoveel rijden als ze wilt. We hebben een eigen buitenbak en voor de binnenbak moet ze een straat verderop zijn.
Kosten voor de lessen en gebruik binnenbak zitten hier niet bij in begrepen, dat moet ze zelf betalen. Geldt ook voor de wedstrijden. Ook mag ze gebruik maken van alle borstels,tuig etc. alles wat er ligt. Als ze zelf extra dingen wilt moet ze die zelf betalen. Rest betalen wij ook.

Maar net wat jolentius zegt, ik ben allang blij dat ik iemand heb die haar wilt rijden want ik wil haar niet kwijt. En dan kun je idd niet veel vragen vind ik! En de bemoeienis van mij moet ze voor die 100 euro in de 3 maanden er maar bij nemen en ze is nog maar 13 dus ik voel me wel verantwoordelijk Knipoog En gelukkig voor haar ben ik te groot voor mn pony!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:35

Sausja schreef:
Denk dat particulier of manege/bedrijf heel veel uitmaakt!
Mijn verzorgstertje betaald 100 euro in de drie maanden. Dan mag ze zoveel rijden als ze wilt. We hebben een eigen buitenbak en voor de binnenbak moet ze een straat verderop zijn.
Kosten voor de lessen en gebruik binnenbak zitten hier niet bij in begrepen, dat moet ze zelf betalen. Geldt ook voor de wedstrijden. Ook mag ze gebruik maken van alle borstels,tuig etc. alles wat er ligt. Als ze zelf extra dingen wilt moet ze die zelf betalen. Rest betalen wij ook.

Maar net wat jolentius zegt, ik ben allang blij dat ik iemand heb die haar wilt rijden want ik wil haar niet kwijt. En dan kun je idd niet veel vragen vind ik! En de bemoeienis van mij moet ze voor die 100 euro in de 3 maanden er maar bij nemen en ze is nog maar 13 dus ik voel me wel verantwoordelijk Knipoog En gelukkig voor haar ben ik te groot voor mn pony!

dat is precies wat ik bedoel inderdaad.. een super win win situatie.. zo ben ik vroeger ook begonnen. ik betaalde toen 7.50 in de week. (guldens) en heb wedstrjid gereden den alles. en het belangrijkste ik hem mijn ouders bewezen dat ik een paard waard ben.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:45

Wj hebben een pensionstal en verleasen ook een aantal paarden en ponie's.
De pri js voor een pony is € 25,00 per dag per maand(dus 3 dagen is 75 euro).
Voor de wat groteren vragen we € 125,00 per maand voor 3 a 4 dagen per week.
De leaser heeft verder geen kosten dan deze bedragen.Zadel en hoofdstel ed zit er bij allemaal bij.
Een deel van deze inkomsten gaan,omdat we een bedrijf hebben,linea recta naar de belasting Ach gut
Dat je goedkoper uitbent met een egen paard als je € 200,00 per maand voor een paard moet betalen dat je least,gaat er bij mij niet in.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:45

en waar verlease jij ponys Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:53

jolentinus schreef:
oke voordat we ruzie krijgen

ik denk dat we een heel duidelijk verschil moeten maken tussen:

+ iemand met een eigen paard die er geen tijd voor heeft.
+ een bedrijf wat paarden verleasd om hiervan te leven.

in het eerste geval vindt ik 60 euro wel een goed bedrag. voor de eigenaresse van het paard is het een hobby en was anders dat geld ook kwijt geweest. ze heeft een band met het paard en wil het daarom niet weg doen. het grote nadeel hieraan vindt ik altijd dat de eigenaresse zich er toch altijd mee bemoeit of als ze wel tijd heeft jij je paard kwijt bent

in het tweede geval koopt een stal speciaal paarden voor het verleasen. de voorwaarden komen op een contract. eventueel kun je het paard overkopen etc etc. hier is een hogere prijs voor nodig want ze moeten er wel op verdienen. hier moet de prijs wel hoger zijn dan de stallingsprijs, want anders kunnen ze beter een pensionstalling beginnen.

graag hoor ik jullie reacties zonder "boos" te worden

lhttp://www.leasepaard.nl/00000096720e1 ... index.html dit is de leaseprijs zonder stalling. dit is ook nog best populair.

Als je het zo uitlegd, moet het idd heel anders over en ben ik het voor een groot deel met je eens.
Echter wanneer de particulier het paard volledig "verhuurd", denk ik dat je héél veel vrijheid krijgt en het geld wat je ervoor betaald, zeker waard is.
Maar er geld aan verdienen is totaal uitgesloten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:28

Ik betaalde voo rmijn leasepony 62 euro per maand en mocht iedere dag rijden en er alles meedoen, maar weinig mensen hebben zo'n mazzel als ik daarin, maar voor 200 euro kun je hier (Friesland) wel een eigen paard houden hoor! Ik zou tussen de 60-90 euro betalen, afhankelijk van de mogelijkheden natuurlijk. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:31

Ik lease een pony en ik mag er ALLES mee doen behalve naar buiten want dat vind zij nog beetje moeilijk.
Maar ik betaal gewoon het stalgeld Lachen

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:20

Een vriendin van mij heeft een pony gehuurd van iemand die een thuis een kleinschalige pensionstal (4 klanten) heeft en zelf 3 arabieren. Voor hem zijn de paarden puur hobby. Ze moest 125 euro per maand betalen. Daarvoor mocht ze zo vaak komen als ze wilde en alles doen. Alle spullen en facaliteiten waren aanwezig (harnachement, dekens, hoefsmid, super buitenbak, 2 spuitplaatsen...). Vind het best een nette prijs Ja
Het stalgeld op die stal is trouwens 150euro (inclusief uitmesten, weidegang, voeren). Niet veel dus. Maar zoals gezegd, meneer doet het voor zijn hobby en hoeft er niks aan te verdienen.