Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het hangt volgens mij een beetje vanaf in welk regio je woont en hoe vaak je least. 
LindaD schreef:200 per maand vind ik geen normale prijs. Eerder 60 a 80 euro per maand. Dat lijkt me redelijk.
superwoman schreef:LindaD schreef:200 per maand vind ik geen normale prijs. Eerder 60 a 80 euro per maand. Dat lijkt me redelijk.
En waarom?
LindaD schreef:superwoman: Je weet best wat ik bedoel, ik heb geen
zin om hier een discussie over aan te gaan.

En gelukkig voor haar ben ik te groot voor mn pony! Sausja schreef:Denk dat particulier of manege/bedrijf heel veel uitmaakt!
Mijn verzorgstertje betaald 100 euro in de drie maanden. Dan mag ze zoveel rijden als ze wilt. We hebben een eigen buitenbak en voor de binnenbak moet ze een straat verderop zijn.
Kosten voor de lessen en gebruik binnenbak zitten hier niet bij in begrepen, dat moet ze zelf betalen. Geldt ook voor de wedstrijden. Ook mag ze gebruik maken van alle borstels,tuig etc. alles wat er ligt. Als ze zelf extra dingen wilt moet ze die zelf betalen. Rest betalen wij ook.
Maar net wat jolentius zegt, ik ben allang blij dat ik iemand heb die haar wilt rijden want ik wil haar niet kwijt. En dan kun je idd niet veel vragen vind ik! En de bemoeienis van mij moet ze voor die 100 euro in de 3 maanden er maar bij nemen en ze is nog maar 13 dus ik voel me wel verantwoordelijkEn gelukkig voor haar ben ik te groot voor mn pony!

jolentinus schreef:oke voordat we ruzie krijgen
ik denk dat we een heel duidelijk verschil moeten maken tussen:
+ iemand met een eigen paard die er geen tijd voor heeft.
+ een bedrijf wat paarden verleasd om hiervan te leven.
in het eerste geval vindt ik 60 euro wel een goed bedrag. voor de eigenaresse van het paard is het een hobby en was anders dat geld ook kwijt geweest. ze heeft een band met het paard en wil het daarom niet weg doen. het grote nadeel hieraan vindt ik altijd dat de eigenaresse zich er toch altijd mee bemoeit of als ze wel tijd heeft jij je paard kwijt bent
in het tweede geval koopt een stal speciaal paarden voor het verleasen. de voorwaarden komen op een contract. eventueel kun je het paard overkopen etc etc. hier is een hogere prijs voor nodig want ze moeten er wel op verdienen. hier moet de prijs wel hoger zijn dan de stallingsprijs, want anders kunnen ze beter een pensionstalling beginnen.
graag hoor ik jullie reacties zonder "boos" te worden
lhttp://www.leasepaard.nl/00000096720e1 ... index.html dit is de leaseprijs zonder stalling. dit is ook nog best populair.