Kosten voor stalling.. Hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoi2

Re: Kosten voor stalling.. Hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:43

die meid mag idd niet klagen.
Voor die 40 euro meer heeft ze EN een stal EN een bak erbij, laat haar maar eens uitzoeken of ze ergens anders goedkoper kan staan denk het niet.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:15

Jeetje zeg, dan sta je voor zo'n schijntje en dan nog zeuren Scheve mond

Ik betaal 125 euro voor alleen weidegang Bloos!

Met mijn jongste pony stond ik vorig jaar bij een stal waar je het hele jaar 225 euro betaalde, ook als ze alleen weidegang hadden in de zomer. Maar dit was dan wel hetzelfde principe, dan wordt de box voor je aangehouden en zou je daar ook gebruik van kunnen maken, net als voer.

Dit is dus ook in de Randstad. Persoonlijk zou ik haar verzoeken eens wat stallen langs te gaan om te vragen hoe veel ze daar zou moeten betalen. Omdat ze een vriendin is hoeft ze nog niet meteen gratis te staan (persoonlijk zou ik dat niet eens willen ook zou ik bij een vriend/vriendin staan, al is het alleen om scheve gezichten te voorkomen).

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:04

Ik vind 90euro nog een koopje per maand, zowel zomer als winterdag Bloos Wij vragen voor stalling bijna 2x zoveel, maar daarintegen kan men zomers bij dag en nacht weidegang ook gewoon 50euro betalen. Aangezien wij kleinschalig zijn zitten we ook niet met dubbele boxhuur, die staan dan zomers gewoon leeg.

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 02:10

wat een lef! het is echt een spotprijs en dan nog klagen... jammer hoor Scheve mond

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:25

Het is natuurlijk wel een vriendin van je en dat wil je ook graag zo houden. Probeer haar op een nette manier uit te leggen wat de kosten zijn van het houden van paarden bij huis en wat de gemiddelde prijzen zijn bij jullie in de regio. Zeg haar dat je graag wil dat ze blijft omdat je het heel gezellig vindt maar dat dit gewoon de minimale kosten zijn voor het stallen van een paard bij jullie. Stalling met weidegang en voer voor 90 euro is echt een schijntje hoor, daar kan ze niet onderuit. Misschien had je dat beter direct kunnen doen i.p.v het hier op Bokt te zetten. Als paardenliefhebster zal ze Bokt wel kennen en het misschien lezen voordat je met haar gepraat hebt en dat zal ze misschien niet zo leuk vinden. Dus ik zou zo gauw mogelijk met haar praten en deze kwestie uit de wereld helpen.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:11

ja wat de meeste al aangeven ,het is een vriendin dus vaak toch moelijk om het aan te pakken.
Maar ook ik vindt dat ze helemaal niks te klagen heeft ,ze staat idd voor een spotprijsje bij jullie dus zou dat toch zakelijk bekijken .
Of dit betalen of iets anders zoeken en dat gaat ze zo maar niet vinden denk ik! maar blijft altijd moelijk met bekenden!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:18

ik zou haar net zoveel gaan laten betalen als de anderen.
zodat je alles op 1 lijn hebt.(snap wel dat het een vriendin van je is, is wel moeilijk)

dat is duidelijker tegenover haar en (vind ik) eerlijker tegenover de rest van de huurders.

__Fleeuurr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:19

bulthuis schreef:
Als je goed bevriend bent met iemand en toch zakelijk blijven is altijd een vervelende kwestie.
Het is belangrijk dat je gewoon heel duidelijk uitlegd wat ze voor het bedrag krijgt, en dat jullie werkzaamheden zowel zomers en in de winter hetzelfde zijn, voeren, uitmesten etccc.
Als zij dan niet gebruik wil maken van de stal kun je deze verder verhuren maar wel heel duidelijk tegen je vriendin zeggen dat dit kan in houden dat zij van de winter geen stalling meer heeft. Wil ze dit wel dan moet ze gewoon het gehele bedrag betalen en niet verder zeuren, ze staat spot goedkoop.(en volgens mij weet zij dat best) Geef er anders de opdracht om net zo goedkoop iets anders te vinden...dan realiseert zij zich het misschien nog meer. Knipoog
In ieder geval succes met alles...

Groetjes Petra

Ja,hier sluit ik me volledig bij aan Ja

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:26

voor 90 euro zou ik echt niet gaan klagen!
dat is echt spotgoedkoop,en daarbij kan ze ook de stal nog gebruiken indien nodig.
dus ik snap niet zo goed waarom ze moeilijk doet.en als ze het er niet mee eens is,zou ik gewoon 1 lijn gaan trekken en dan betaald ze net zoveel als de rest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:26

Lekkere vriendin
Als ze niet blij is met de korting die ze al krijgt, dan lijkt het me logisch dat ze hetzelfde als de rest mag betalen.... Zomer en winter!
Dan zeg je dat prive en zakelijk nu gescheiden zijn. Ja

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:42

Aan de ene kant heeft die vriendin geen enkele reden tot klagen. Ergens anders kan ze nooit zo goedkoop haar paard stallen.

Aan de andere kant vorig jaar betaalde ze 50 euro voor de wei.
Dit jaar betaald ze dus 90 euro voor de stal en 10 euro voor gebruik van de bak = 100 euro.

Dat is wel even een verdubbeling van het stalgeld.

Kan mij ook wel voorstellen dat je niet blij bent als je stallingskosten ineens verdubbeld zijn.

Bovendien is bij jullie blijkbaar alles apart gespecificeerd.
Gebruik van bak 20 euro per maand. Laten voeren is voor haar gratis maar staat blijkbaar ook een bedrag voor.
Kan mij dan ook voorstellen dat ze zegt ik ga geen gebruik maken van de stal dus wil ik daar ook niet voor betalen.

Hoe goedkoop ze ook staat bij jullie dat is wel de afspraak.
Misschien had je beter eerder kunnen bedenken dat je liever meer geld van haar wilde dan steeds de prijs aanpassen omdat er nieuwe faciliteiten zoals bak en stal bijkomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:50

lindsey schreef:
Aan de ene kant heeft die vriendin geen enkele reden tot klagen. Ergens anders kan ze nooit zo goedkoop haar paard stallen.

Aan de andere kant vorig jaar betaalde ze 50 euro voor de wei.
Dit jaar betaald ze dus 90 euro voor de stal en 10 euro voor gebruik van de bak = 100 euro.

Dat is wel even een verdubbeling van het stalgeld.

Kan mij ook wel voorstellen dat je niet blij bent als je stallingskosten ineens verdubbeld zijn.

Bovendien is bij jullie blijkbaar alles apart gespecificeerd.
Gebruik van bak 20 euro per maand. Laten voeren is voor haar gratis maar staat blijkbaar ook een bedrag voor.
Kan mij dan ook voorstellen dat ze zegt ik ga geen gebruik maken van de stal dus wil ik daar ook niet voor betalen.

Hoe goedkoop ze ook staat bij jullie dat is wel de afspraak.
Misschien had je beter eerder kunnen bedenken dat je liever meer geld van haar wilde dan steeds de prijs aanpassen omdat er nieuwe faciliteiten zoals bak en stal bijkomen.

Neem aan dat ze de keuze van de stal/bak (en dus het erbij hoorende extra geld) zelf genomen heeft?
Juist omdat de kosten appart zijn, kun je kiezen er gebruik van te maken.
Dan kan je je toch ook voorstellen dat de stal die niet verhuurd wordt, wel betaald moet worden? (of door de eigenaar of door een (nieuwe) huurder.) Ze wil immers van de winter díe stal weer gebruiken, dus de leegstand van die stal, moet betaald worden.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:44

Ik vind dat jullie het goed doen en dat ze eigenlijk niets te zeggen heeft,omdat ze korting krijgt.

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:33

Ik vind het een beetje flauw van d'r. De aanleg van een bak is ook duur en dat moet je toch ook een beetje doorberekenen? Vertel haar dit gewoon rustig, ik sta nu voor 175 al gematst bij een vriendin!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:36

dat meisje probeert het gewoon, erg brutaal, ze mag blij zijn met zo'n prijs, ik betaal 280 per maand op een allinclusief pensionstal, anders zeg je dat ze ook weg mag, doet ze toch niet met zo'n prijs Knipoog

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:56

Ik zou haar gewoon net als ieder ander laten betalen, omdat ze zo ontevreden is!! Het is al hardstikke goedkoop!! Ze kan idd ook weg als ze niet tevreden is!! Dan zal ze veel meer moeten gaan betalen, want zoiets goedkoops vind je niet zomaar!! Gewoon laten betalen...

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:25

sjorsie schreef:
dat meisje probeert het gewoon, erg brutaal, ze mag blij zijn met zo'n prijs, ik betaal 280 per maand op een allinclusief pensionstal, anders zeg je dat ze ook weg mag, doet ze toch niet met zo'n prijs Knipoog

helemaal mee eens Ja ze moet blij zijn dat ze nog korting krijgt! Maar zo zie je maar ... vrienden kunnen opeens behoorlijk veranderen als er geld in het spel komt.

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:42

Jeetje zeg. Ik vind dit wel erg ondankbaar Ik betaal 350 euries per maand, zou blij zijn als ik zo goedkoop kon staan Nagelbijten / Gniffelen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:51

hm altijd moelijk he met een vriendin.Ik stond samen met mijn moeder ook een tijdje bij een vriendin en we wilde gewoon betalen juist om te voorkomen dat er problemen zouden komen.Ik zou inderdaad tegen haar zeggen dat als ze dit niet kan betalen ze dan toch maar naar een andere stalling moet gaan zoeken want dat dit gewoon de inkomsten zijn die jullie vanuit die box verwachten.Komt ze vanzelf weer met haar beentjes terug op aarde Haha!