Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wij vragen voor stalling bijna 2x zoveel, maar daarintegen kan men zomers bij dag en nacht weidegang ook gewoon 50euro betalen. Aangezien wij kleinschalig zijn zitten we ook niet met dubbele boxhuur, die staan dan zomers gewoon leeg.
bulthuis schreef:Als je goed bevriend bent met iemand en toch zakelijk blijven is altijd een vervelende kwestie.
Het is belangrijk dat je gewoon heel duidelijk uitlegd wat ze voor het bedrag krijgt, en dat jullie werkzaamheden zowel zomers en in de winter hetzelfde zijn, voeren, uitmesten etccc.
Als zij dan niet gebruik wil maken van de stal kun je deze verder verhuren maar wel heel duidelijk tegen je vriendin zeggen dat dit kan in houden dat zij van de winter geen stalling meer heeft. Wil ze dit wel dan moet ze gewoon het gehele bedrag betalen en niet verder zeuren, ze staat spot goedkoop.(en volgens mij weet zij dat best) Geef er anders de opdracht om net zo goedkoop iets anders te vinden...dan realiseert zij zich het misschien nog meer.![]()
In ieder geval succes met alles...
Groetjes Petra
lindsey schreef:Aan de ene kant heeft die vriendin geen enkele reden tot klagen. Ergens anders kan ze nooit zo goedkoop haar paard stallen.
Aan de andere kant vorig jaar betaalde ze 50 euro voor de wei.
Dit jaar betaald ze dus 90 euro voor de stal en 10 euro voor gebruik van de bak = 100 euro.
Dat is wel even een verdubbeling van het stalgeld.
Kan mij ook wel voorstellen dat je niet blij bent als je stallingskosten ineens verdubbeld zijn.
Bovendien is bij jullie blijkbaar alles apart gespecificeerd.
Gebruik van bak 20 euro per maand. Laten voeren is voor haar gratis maar staat blijkbaar ook een bedrag voor.
Kan mij dan ook voorstellen dat ze zegt ik ga geen gebruik maken van de stal dus wil ik daar ook niet voor betalen.
Hoe goedkoop ze ook staat bij jullie dat is wel de afspraak.
Misschien had je beter eerder kunnen bedenken dat je liever meer geld van haar wilde dan steeds de prijs aanpassen omdat er nieuwe faciliteiten zoals bak en stal bijkomen.

sjorsie schreef:dat meisje probeert het gewoon, erg brutaal, ze mag blij zijn met zo'n prijs, ik betaal 280 per maand op een allinclusief pensionstal, anders zeg je dat ze ook weg mag, doet ze toch niet met zo'n prijs
ze moet blij zijn dat ze nog korting krijgt! Maar zo zie je maar ... vrienden kunnen opeens behoorlijk veranderen als er geld in het spel komt.
Ik betaal 350 euries per maand, zou blij zijn als ik zo goedkoop kon staan