Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Harvy schreef:bij ons veeg je het er niet makkellijk af het blijft er gewoon op zitten maar met stof bedoel ik ook echt zand

Inge_ schreef:In de winter was ik 1 minuut bezig, alleen even het zand van zijn vacht afborstelen waar het zadel lag. In de zomer 5 min, alleen even met zachte borstel erover heen en hoeven uitkrabben. Ik vind dat je niet teveel aan de vacht van een paard moet doen, verstoor je alleen maar.

Nessah schreef:Maar hoezo poetsen jullie allemaal maar 10 minuten ofzo? Vindt je het niet belangrijk?
Poetsen is meer dan het paard schoonmaken zodat het zadel erop kan..
Poetsen is goed voor de vertrouwings band en poetsen is goed voor de huid. Maar niet te vergeten; zeer goed voor de bloedsomloop.
sprinGcrack schreef:5 a 10 minuten ben ik bezig.

Nessah schreef:Inge_ schreef:In de winter was ik 1 minuut bezig, alleen even het zand van zijn vacht afborstelen waar het zadel lag. In de zomer 5 min, alleen even met zachte borstel erover heen en hoeven uitkrabben. Ik vind dat je niet teveel aan de vacht van een paard moet doen, verstoor je alleen maar.
Vieze achterbenen kan je in dit weer toch wassen?
Zitaa_ schreef:Nessah schreef:Maar hoezo poetsen jullie allemaal maar 10 minuten ofzo? Vindt je het niet belangrijk?
Poetsen is meer dan het paard schoonmaken zodat het zadel erop kan..
Poetsen is goed voor de vertrouwings band en poetsen is goed voor de huid. Maar niet te vergeten; zeer goed voor de bloedsomloop.
Jawel ik vind het zeker belangerijk.
Na 10minuten is ie klaar en dan doe ik het nog 10minuten voor het plezier.

soms gebeurd het even een borstel overheen en rijden maar..