wat voor deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:51

steeffie schreef:
Mag ik ook nog even een vraagje toevoegen? want om nou nog een deken-topic te starten Knipoog Ik heb nu een zomerdeken, en ga iets van een 200-300 grams winterdeken kopen. Kan ik dan gewoon als het koud word die winterdeken opleggen of moet ik nog een tussendeken hebben (150 gram ofzo) En is het slimmer om een waterdichte winterdeken te kopen of een losse regendeken?
lastig al die dekens


Je kan beter eerst nog een economic opgooien die zijn niet duur, en toch warm, als je van een zomerdeken een winterdeken op gaat gooien, krijgt hij het in de winter barkoud Verdrietig , ik gooi mijn dikste en zwaarste deken pas op als het vriest, anders gaat ie er zowiezo onder zweten, en dan word hij weer ziek etc...
Dus ik vind nog altijd het verstandigste om je dekenperiode op te bouwen, dan *hopla* er 1 deken op de gooien en vervolgens het hele seizoen er niet meer naar om te kijken.

Tip: Altijd handig om te hebben een Canvas deken, zijn bijna vrijwel waterdicht en lekker warm en stevig, als ik in de winter een deken op heb, gebruik ik die als losgooi deken, want ik gooi hem absoluut niet zonder deken naar buiten.
En ook handig als overgangs deken, kost maar iets van €50-, en doe je jaren mee !!!

Gr. Shanna

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:26

Ik heb er vanaf afgelopen vrijdag een zomerdeken opleggen, van Canvas. Redelijk zwaar ding, maar ligt goed op hem, en Buddels heeft er geen last van. Volgende week ga ik naar de Wran NK in Marienheem, en daar wil ik een deken kopen. Mij wordt aangeraden een 300 grams winterdeken te kopen, met een dichte voorkant, dus die je over het hoofd moet aantrekken. Waarom is dat beter dan borstriemen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 21:54

Wat ik dus vaak hoor van mensen die quarters/paints en andere paarden in die trant hebben is dat ze Amerikaanse dekens kopen omdat de dekens die je hier kunt kopen niet goed liggen, soms bij de schoft ligt et niet lekker en op andere plekken ook niet omdat die paarden gewoon net wat anders gebouwd zijn.
Voor pony's is het ook altijd moeilijk om een goed passende deken te vinden omdat ze heel anders gebouwd zijn dan een paard.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:21

Ik begin altijd met een zomerdeken, gewoon zo'n ongevoerde.
Die heeft ze nu al op.
Straks gaat er een 150 grams deken op, die highliner van Harry's Horse, echt een súperdeken, blijft ontzettend goed liggen, en zit erg goed aangesloten bij de hals, omdat ie daar hoger is.
Daarna een 300 grams deken.
Als het echt koud wordt, gaan die 2 dekens over elkaar heen.

Wat ik je kan aanraden, is iig een ongevoerde waterdichte deken aan te schaffen. Dat is ideaal, want die gooi je in de winter zó over je dikke winterdeken heen, en staat ze lekker warm en droog buiten.
Ik heb de nieuwe waterdichte regendeken van Harry's Horse, en dat is gewoon echt een goede deken, super waterdicht.

Eigenlijk ben ik dus zeer te spreken over de Harry's Horse dekens!
Net als Steef al zegt, het is ook echt het enige wat echt goed is bij Harry's Horse. }>

Maar je zegt dat je haar gewoon kort in de vacht wil houden? Dan gooi je nu (een beetje de verhaar-tijd) al een zomerdeken op, dat voorkomt dat je paard dikke vacht aan gaat maken.
Zo bouw je het iedere keer op naar een dikkere deken.

Ik doe dit altijd al zo, en ik heb mijn paarden nog nooit hoeven scheren en zitten altijd superdun in hun velletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:29

Anneke schreef:
Ik begin altijd met een zomerdeken, gewoon zo'n ongevoerde.
Die heeft ze nu al op.
Straks gaat er een 150 grams deken op, die highliner van Harry's Horse, echt een súperdeken, blijft ontzettend goed liggen, en zit erg goed aangesloten bij de hals, omdat ie daar hoger is.
Daarna een 300 grams deken.
Als het echt koud wordt, gaan die 2 dekens over elkaar heen.

Wat ik je kan aanraden, is iig een ongevoerde waterdichte deken aan te schaffen. Dat is ideaal, want die gooi je in de winter zó over je dikke winterdeken heen, en staat ze lekker warm en droog buiten.
Ik heb de nieuwe waterdichte regendeken van Harry's Horse, en dat is gewoon echt een goede deken, super waterdicht.

Eigenlijk ben ik dus zeer te spreken over de Harry's Horse dekens!
Net als Steef al zegt, het is ook echt het enige wat echt goed is bij Harry's Horse. }>

Maar je zegt dat je haar gewoon kort in de vacht wil houden? Dan gooi je nu (een beetje de verhaar-tijd) al een zomerdeken op, dat voorkomt dat je paard dikke vacht aan gaat maken.
Zo bouw je het iedere keer op naar een dikkere deken.

Ik doe dit altijd al zo, en ik heb mijn paarden nog nooit hoeven scheren en zitten altijd superdun in hun velletje.


Groot gelijk !!! Same here *LOL*