St Jacobskruid?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:51

Sorry, ik bedoel ook Jacob ipv Jan......... Tong uitsteken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:48

Vandaag met mijn vriendin even een stukje gewandeld in het Buytenpark in Zoetermeer. daar lopen Exmoor pony's, koeien en schapen los. Eén stuk, juist waar de paarden veel lopen, stond bezaaid met Jacobskruiskruid. We zijn dus terug gewandeld met bossen van dat spul onder onze armen Lachen

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:39

Natascha schreef:
ik heb ze gisteren in grote bossen eruit staan trekken. Lois stond me heel verbaasd aan te kijken wat ik nou in hemelsnaam aan het doen was. Grazen en dan het groen weggooien?? Haha! . De mensen van wie het terrein is laten het lekker bloeien dus heb ik het er maar uit staan trekken. Gaf trouwens geen plekken op m'n handen ofzo. Ik kon het er heel gemakkelijk met wortel en al uittrekken.

Was niet erg slim. Naar wat ik erover heb gelezen, is het gif uit st jacobskruiskruid ook voor mensen giftig en wordt het zelfs door de huid heen opgenomen.
Dus handschoenen aan bij het weghalen.

Overigens is het niet zo dat het bij een keertje aanraken meteen dodelijk is of zo. Als er van dat gif in je lichaam terecht komt kan de lever beschadigen, maar kleine beschadigingen kunnen ook weer herstellen gelukkig.
Voor paarden en rundvee is het gevaar, dat ze het in het hooi ongemerkt teveel binnenkrijgen, en dan tast het langzaam maar zeker wel delever aan. Op den duur dus dodelijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:54

Fabienne, ik had gehoord dat het gif zich in de lever ophoopt en niet meer door het lichaam verwijdert wordt? Het is net een emmer die je vult met iedere keer een druppeltje water. Op een gegeven moment is de emmer gewoon vol. En dan ga je er aan dood...

guccio

Re: St Jacobskruid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:11

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:37