Zomaar €40 meer vragen? Mag dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Re: Zomaar €40 meer vragen? Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:49

Als de binnen en buitenboxen van dezelfde afmeting zijn dan is een meerprijs natuurlijk onzin! Paard of pony, de onderhoudskosten lijken me nagenoeg gelijk. Op veel stallen wordt er inderdaad onderscheid gemaakt tussen pony's en paarden maar dat ligt dan weer aan de afmetingen van de boxen. Je hebt contractueel vastgelegd dat je de ''pony prijs'' betaald en aangezien de stallen dezelfde afmeting hebben veranderd dat dus niets aan de zaak. Zeker niet meer gaan betalen dus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 08:52

We blijven ook maar in de binnenstal, voor de laatste maandjes, maar het zit me gewoon dwars dat de staleigenaar elke keer wel wat heeft tegenwoordig.

Tegen ons zegt hij dat de buitenstallen groter zijn, tegen de mensen in de buitenstallen zegt hij dat er geen verschil is.
Ik vraag me af, als er nu nieuwe mensen komen met een pony en die willen in de buitenstal, of die dan ook ineens meer moeten betalen, ondanks dat de ponyprijs duidelijk op papier staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:02

Weet je wat het altijd is met zulke situaties...

Je kan nog zo ontzettend duidelijk in je recht staan , en absoluut gelijk hebben , maar als de staleigenaar 40 euro meer wil voor die andere stal dan kun je het doen of laten.

Het maakt niet uit of het eerlijk is , dat is gewoon wat hij ervoor vraagt en aan jou de keuze of je het okee vindt of niet.

Je kan een gesprek aangaan maar veel meer kun je niet doen als je de situatie niet op de spits wil drijven.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:12

Weet de staleigenaar dat je per 1 augustus vertrekt? Dat kan de reden zijn dat hij geen extra's meer wil doen voor je. Niet netjes, maar goed, zo gaat dat nu eenmaal.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 15:14

Nee dat weten ze nog niet. Dat zeggen we pas een maand voor vertek als de opzegtermijn in gaat.

Dat is ook de reden dat we het nog niet doen, om zulke dingen dus te voorkomen, dat hij bijvoorbeeld minder gaat willen doen enz.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:06

Het kan altijd, hun zijn de baas. Maar of het netjes is. Dat is een tweede.
Je gaat je dan toch wel afvragen of je ergens anders niet beter staat...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:35

Hun zijn wel de baas, maar van ons word ook verwacht dat we ons aan de contractregels houden.

Anders kan ik ook wel een dag van te voren zeggen dat we de dag daarna vertrekken.

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:09

Manon88 schreef:
Als je paard groter is dan 1.47 ,5 dan is het sowieso een paard.

Je bedoelt 1.57 neem ik aan Ach gut

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:30

Silence schreef:
Hun zijn wel de baas, maar van ons word ook verwacht dat we ons aan de contractregels houden.

Anders kan ik ook wel een dag van te voren zeggen dat we de dag daarna vertrekken.

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Het is ook zo, jij kan ook niet zomaar opstappen! Nou ja het kan wel, maar je geld zie je nooit meer terug!!!!

Je hebt dus wel gelijk! Is er al iets meer duidelijkheid? Heb je nog met de eigenaren gepraat?