Wei Indeling Oorlog op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wei Indeling Oorlog op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:42

Gewoon op stal laten staan Tong uitsteken Clown

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:18

vind het ook niet netjes van die nieuwe pensionklant dat de zomaar jou "draakje" appart zet terwijl die van haar net zo goed 2 donderstenen zijn.
ze had het minstens even met je kunnen overleggen of je het erg zou vinden als die van jou in een andere groep zou komen te staan, en zo ja dan had ZIJ een andere oplossing voor haar pony's moeten zoeken.

op het begin van het weide seizoen is het vaak even knokken voor de rangorde en daar is gewoon niks aan te doen.

bij ons gaan ze gewoon in 1 grote groep naar buiten (ook als er swinters nieuwe bij zijn gekomen)

het is de eerste dag(en) even aftasten maar daarna zoekken ze het zelf wel uit. (de ruin van 1,80 is tot nu toe nog altijd de baas gebleven Knipoog )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:44

runningkawa schreef:

Kijk maar uit, met dit soort uitspraken krijg je dalijk een meute met brandende fakkels en hooivorken achter je aan Duivel

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:06

Iedergeval maakt deze draak je over twee weken wel extra blij dat je het achter je kan laten.
Zelf accepteer ik niet dat mensen voor mijn paarden op deze wijze beslissingen nemen.( duidelijk zijn tegen de draak , en ik geloof dat ik het probleem bij haar zou terug leggen-zonder oorlog- gewoon beroep doen op redelijkheid.)
Succes iedergeval met de laatste loodjes

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:10

XchantjuhX schreef:
runningkawa schreef:

Kijk maar uit, met dit soort uitspraken krijg je dalijk een meute met brandende fakkels en hooivorken achter je aan Duivel

Schijnheilig

nee geen hooivorken, maar afgehakte natuurlijk bekapte paardenhoeven aan een steel gebonden Whoosh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:12

Ooh, dan heb ik niks te vrezen
Die paarden zijn zo gezond dat ze allemaal 40 worden, dus weinig hoeven aan een steel Tong uitsteken

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:53

Het is niet zo netjes om je paard zomaar ergens anders neer te zetten zonder overleg. Als ze het hem nou even apart gezet had en in de tussentijd jou bv. gebeld had om even te informeren, dan was het goed geweest. Het bestaat vaak ook uit even uitvechten wie de hoogste in rang is en daarna is het klaar. Maar het is nog maar twee weken, dus ik zou het gewoon laten voor wat het is. Ik kan echter wel heel goed begrijpen dat mensen het niet plezierig vinden om te zien dat hun paard "belaagd" wordt. Weet niet hoe het voor anderen is, maar ik heb maar 1 paardje, daar ben ik héél erg dol op en ik ben erg verdrietig als ze iets mankeert. Ook mijn paardje zal uiteindelijk in een groepje komen te staan, maar er wordt wel goed gekeken waar ze bij past (ehm, ik denk dat ik dan maar gewoon even een wandelingetje ga maken ofzo... ik ben namelijk wel van mening dat een paard in een groepje thuishoort, maar ben ook weer bang dat er iets gebeurt).

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:21

Ik zou ook niet blij zijn als iemand mijn paard zo ergens anders zou zetten. Maar aan de andere kant als het jouw paard zou zijn die belaagd wordt en dus ook een trap of wat dan ook kan krijgen ben je ook niet zo blij.

Mijn paard is ook niet echt vriendelijk met andere paarden en loopt dus nooit samen buiten. Ik vindt het logisch dat
hij niet samen kan staan. Niemand zit erop te wachten dat zijn paard een trap krijgt of de hele tijd achterna gezeten wordt.

joep10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:32

dat vind ik dus ook, paarden moeten gewoon even de rangorde bepalen en het is weer over, meestal dan.
?????

Je zult maar voor duizenden euro`s een paard gekocht hebben, en dan met mensen te maken krijgen die er bovenstaande mening op na houden.

Ik vind dat een staleigenaar en de pensionklanten samen een verantwoordelijkheid hebben in het verantwoord buiten zetten van paarden. Laat twijfelgevallen eerst een aantal dagen wennen d.m.v. het naast elkaar op stal zetten en/of aangrenzende weide. Sommige zich paardenliefhebbers noemende mensen gooien ze zo bij alkaar, maar het grootste paard kan het onderspit delven en (voor altijd) beschadigd raken van een pony.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:29

joep10 schreef:
dat vind ik dus ook, paarden moeten gewoon even de rangorde bepalen en het is weer over, meestal dan.
?????

Je zult maar voor duizenden euro`s een paard gekocht hebben, en dan met mensen te maken krijgen die er bovenstaande mening op na houden.

Ik vind dat een staleigenaar en de pensionklanten samen een verantwoordelijkheid hebben in het verantwoord buiten zetten van paarden. Laat twijfelgevallen eerst een aantal dagen wennen d.m.v. het naast elkaar op stal zetten en/of aangrenzende weide. Sommige zich paardenliefhebbers noemende mensen gooien ze zo bij alkaar, maar het grootste paard kan het onderspit delven en (voor altijd) beschadigd raken van een pony.

de rangorde zal altijd weer even bepaald worden, daar helpt niets aan
en het paardwaardige bestaan gaat in mijn ogen voor de centen die je erin stopt

maar ik ben het wel met je eens dat er in dit geval een beetje dom is gehandeld,
paarden er zomaar bij zetten...
eerst wennen met draad ertussen, dan introduceren in de groep

ben het ook wle eens met ts, ik zou het niet pikken
maar ik zou het proberen ...vredig op te lossen , in overleg
maar het er absoluut niet bij laten zitten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:32

Juist ja , nieuwe naast de bestaande groep zetten , niet nieuwe ipv. de bestaande groep zetten zonder verder overleg Tong uitsteken