Hoe shetlanders binnen houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Hoe shetlanders binnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:00

als ze door ijzerdraad gaan kun je je pony vaarwel zeggen want daar kunnen ze zich tot op het vlees mee snijden. wij gebruiken ook dit draad maar dan wel met stevig gaas erachter. dit is bij mijn pony's de enige manier om ze binnen te houden

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:05

draad zou ik dus echt niet nemen, wij hebben schrikdraad(koord) en gaas rondom het land werkt heel goed.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:07

elinax21 schreef:
als ze door ijzerdraad gaan kun je je pony vaarwel zeggen want daar kunnen ze zich tot op het vlees mee snijden. wij gebruiken ook dit draad maar dan wel met stevig gaas erachter. dit is bij mijn pony's de enige manier om ze binnen te houden

Mijn ervaring is dat lint/of ander stroomdraad met nylon veel scherper is dan glad ijzerdraad en veel sneller wonden maakt!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:25

Dik breed lint gebruiken!
(ruilen? mijn pony dacht nog slimmer te zijn. Die heeft gewoon alle palen in de wei doorgebeten Clown, zijn maatje is al door ons zware houten hek heen gegaan (is nu een ijzeren hek) en hij heeft onze middenscheiding binnen 3 dagen volledig gesloopt...)