Tieme schreef:Fucsia schreef:zou er maar niet aan beginnen ik bedoel, die vissen maken het water zelf ook weer vies, waarom zou je anders een vissenkom moeten verschonen. en als er een dood gaat word het water er ook niet schoner op
helemaal mee eens. zo'n bak wordt er echt niet schoner van als je er goudvissen in gaat doen. echt onzin. goudvissen zijn wat dat betreft hele grote vervuilers. een aquarium met goudvissen is binnen de kortste keren al smerig. bij goudvissen wordt ook aangeraden om wekelijks water af te hevelen en te verversen omdat ze er zo'n puinhoop van maken. ze schijten en piesen er op los.en dan zit er in die bakken vaak nog een filter. neem aan dat je in de waterbak geen filter gaat hangen dus de poep en pies van die vissen blijft lekker in die bak. niet bepaald goed voor de waterkwaliteit van de drinkbak
en tegen algen helpen goudvissen al helemaal niet. goudvissen doen namelijk weinig tot niets met algen en de algen zullen alleen maar vermeerderen door het nitraat/nitriet uit de uitlasting van de vissen. dat is met aquariums namelijk ook zo. heb je last van algen, dan moet je juist waterversen.
Tieme, ik ben het volledig met je eens

Als mensen zich iets meer verdiepen in de aquaristiek dan zouden ze begrijpen dat dit niet echt goed is voor de vissen,....
Alg is meer water verversen en als de bak in de schaduw staat zie ik eerlijk gezegd het probleem niet, die van ons wordt ook regelmatig omgegooid en verschoond en alles,...
Zelf maar iets meer doen, ipv er een paar goudvissen in te pleuren!

Bovendien is een paard ook niet altijd alleen tevreden met gras, een vis met alleen maar alg wel?
en dan zit er in die bakken vaak nog een filter. neem aan dat je in de waterbak geen filter gaat hangen dus de poep en pies van die vissen blijft lekker in die bak. niet bepaald goed voor de waterkwaliteit van de drinkbak
en tegen algen helpen goudvissen al helemaal niet. goudvissen doen namelijk weinig tot niets met algen en de algen zullen alleen maar vermeerderen door het nitraat/nitriet uit de uitlasting van de vissen. dat is met aquariums namelijk ook zo. heb je last van algen, dan moet je juist waterversen.
Als ik daar een emmertje water ingooi heeft dat geen enkel effect

en dat is verschrikkelijk goor
En mensen dat is het niet!