Wat voor cap dragen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welke cap hebben jullie?

Pikeur
7 (5%)
Las
5 (4%)
Casco
48 (38%)
de ouderwetse cap
17 (13%)
geen cap
17 (13%)
anders...
31 (24%)

Totaal aantal stemmen: 125

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:05

Ik heb thuis eigenlijk altijd een oude engelse cap op, dat is alleen in de les (donderdag en zaterdag) en met springen doe ik mn cascotje op.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:09

Hoi!!
Ik heb de Horka cap.
De veiligheadscap!!!
Want die vind ik het vijnst zitten.

Lachen tja wat nog meer redenen??geen idee eigelijk Knipoog

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:15

Ik heb een Harry's horse, niet zo'n grote maar wel goedgekeurd, maar ik heb er absoluut geen schik mee!
Het bovenste fluelen laagje ziet er al echt niet meer uit, en is zelfs op een plek al gescheurd!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:21

Ik heb een verstelbare Casco en ik draag hem altijd. Hij zit perfect, zweet niet en is niet zwaar. Bevalt echt stukken beter dan mijn ouderwetse capje. En is een stuk veiliger.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:31

Mijn cap is ook een Horka Airstream (staan foto's van in mijn profiel). Ik heb 'm gekocht omdat ik een nieuwe moest voor de endurance, dus moest-ie goed ventileren. Hiervoor had ik zo'n ouderwets cappie.

De Pikeur zat sowieso niet lekker (veel te hoog op m'n hoofd) en de Casco drukte op één plek irritant tegen m'n voorhoofd. Toen bleef de Horka over, die zat prima en dat zit-ie nog steeds. Lekker zacht van binnen en hij ventileert goed. Zelfs op ritten van drie uur bij warm weer heb ik nergens last van, geen hoofdpijn, geen zweetkop. Haha!

Wat die LAS-helmen betreft: die heb je in verschillende modellen. Die van Alvaron is een speciaal endurance-model (althans, aan je beschrijving af te leiden heb je 'm bij Niset van EN gekocht?), en mijn zusje heeft een model voor het crossen. Die zie je in haar usericon, zoek op gebruiker 'Lautje'. Het endurancemodel is wat langer, het crossmodel is boller.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:12

ik heb een casco die je kan verstellen aan de achterkant met zo'n knop vind ik persoonlijk heel handig Tong uitsteken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:50

ik heb een horka paddo'tje, met mini-luchtgaatjes aan de zijkant. Echt geen gezicht als ik dat kreng op heb, maarjah.
En heeft er iemand een plaatje van de Swing en de Las? Hoe duur zijn die? (optie voor op concours, loop ik daar iig niet voor gek)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:01

De crossversie van de LAS: (heeft uit de verte wat weg van de GPA)

Afbeelding

Hij komt bij Klumper in Almelo vandaan. Wel vrij prijzig (in guldens iets van 300 piekjes), maar we hadden inmiddels alweer een flinke spaarkaart vol dus ging er behoorlijk wat van af. Lachen

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:54

Karin schreef:
Wat die LAS-helmen betreft: die heb je in verschillende modellen. Die van Alvaron is een speciaal endurance-model (althans, aan je beschrijving af te leiden heb je 'm bij Niset van EN gekocht?)

Klopt Knipoog. Ik heb alle 3 de modellen geprobeerd maar vond 't endurance model gewoon 't lekkerst zitten. Die andere 2 modellen zijn ook zwaarder.

Ik vond 't wel jammer dat ie maar in wit te krijgen is (de endurance). Mijn oude helmpje was rood en dat was voor mijn grooms altijd heel handig. Die wisten van verre al dat ik er aan kwam Haha!

De LAS endurance kostte als ik 't mij goed herinner EUR 123,14.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 20-09-02 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 09:56

Alvaron: je schijnt ze te kunnen spuiten! Ik PB je wel even.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:24

Ik heb ook een Casco. Bevalt ook prima. Ben alleen blij dat ik er nog een heb met een ander verstelsysteem dan zo'n draaigeval met van die touwtjes. Dat vind ik echt niks. Als ik dressuurwedstrijden rijdt heb ik nog een oudje op. Dat vind ik toch eleganter staan. Dat hij nu lichter en luchtiger is valt mij niet op, omdat ik altijd al een petje draag bij het rijden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:53

Karin schreef:
De crossversie van de LAS: (heeft uit de verte wat weg van de GPA)

Afbeelding

Hij komt bij Klumper in Almelo vandaan. Wel vrij prijzig (in guldens iets van 300 piekjes), maar we hadden inmiddels alweer een flinke spaarkaart vol dus ging er behoorlijk wat van af. Lachen

ja, die heb ik ook!! hij zit heel fijn, maar hij was inderdaad vrij prijzig. ik heb er 160 euro voor betaald

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:55

Op dit moment heb ik nog een 'ouder' type cap van Harry`s Horse. Maar ivm het endurancrijden wil ik een Troxel aanschaffen. Deze moet ik dan wel via Amerika bestellen. Tenzij ik hem volgend jaar op de Equitana in Duitsland tegenkom...
Het is een merk dat verschillende modellen helmen maakt. Ze zijn allemaal lichtgewicht en een aantal modellen zijn in aparte kleuren verkrijgbaar.
Ik rij eigenlijk nooit met cap, alleen op de endurancewedstrijden. Maar als ik die van Troxel heb ben ik wel van plan om hem vaker op te zetten, ik rij toch in het bos..... Knipoog

Djilan
Laatst bijgewerkt door Djilna op 21-09-02 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:30

Op het moment heb ik geen cap (ja wel op zolder liggen, zo'n ouderwetse Engelse (???) cap), maar ik wil er ook nog een gaan kopen. Welke weet ik alleen nog niet, en met zoveel verschillende caps zal het lang passen worden denk ik,........ Boos!

Ik heb zo'n hekel aan caps, dat broeierige, plakkende en knellende ding op je hoofd. Bovendien geven die ouderwetse volgens mij ook 0,00% bescherming!!

Wanneer het weer tentenkamp is bij Hypodrama ga ik naast nieuwe laarzen, broek en winterdeken ook maar eens kijken voor een nieuwe cap,.... Als het dan toch duur wordt, dan maar meteen goed!!!!!! Haha! (snik, auw mn portemonnee,....)

Wat betaal je nou gemiddeld voor een nieuwe cap? Ik heb al 300 gulden zien staan, nog meer prijzen???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:33

Mijn Horka Airstream was ongeveer 50 euro.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 18:08

Een troxel uit Amerika komt inclusief verzendkosten e.d op zo`n 90 euro uit.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:34

ik rij bijna nooit met een cap.
alleen op wedstrijden,ik heb een ouderwets model.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 20:24

Ik heb een Pikeur GPA. Eerst had ik altijd een Casco, maar dat ding kon ik zo strak zetten als ik wilde, in galop viel hij achterover van mij hoofd af...ik heb nogal een eierkopje Schijnheilig

Op het EK in Hagen was de nieuwe GPA Titium in de aanbieding, normaal kost ie 400 euro en nu was hij "maar" 250 euro.
Ik rij er ook dressuur mee, het is gewoon een chique ding, hij zit lekker en hij zit niet óp mijn hoofd, zoals alle anderen...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:53

ik heb een Casco, 3 zelfs, kan er niks aan doen. Heb 1 stoffen voor de wedstrijden, een gladde voor thuis maar die is eigenlijk kapot, en nog een andere voor thuis, geen stof en ook geen gladde, dat andere spul, grijsachtig.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 23:27

Ik heb een cap, draag het ding nagenoeg nooit...laatste keer was bij Billy Haha! Heb lichtelijk een hekel aan die dingen, ik krijg er jeuk van en een zweetkop. In de zomermaanden krijg ik er zelfs hoofdpijn van! Frusty

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 08:43

'k hen een ordinaire fietshelm. Heb ik eigenlijk altijd op. Gewoon uit veiligheid, je weet niet wat er gebeurt. En sowieso buiten, want ik zoek niet altijd de breedste paden uit, en het zou niet de eerste keer dat ik met mijn kop door de struiken ga (Beetje pijnlijk zonder cap en met lang haar).

Ergens achterin mijn kast heb ik nog een ouderwetse cap, gewoon met een elastiekje onder de kin. Die is overigens nog helemaal goed, alhoewel veel gebruikt!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:37

Ik heb de LAS HI-TEK. Ik denk dezelfde als Alvaron als ik de prijs zie. Heerlijk ding. Zou nooit meer anders willen. Had in het begin even wat ge-emmer met hoe ik hem nou goed op mijn maat moet houden maar dat is nu in orde. Fijn ding, licht en voor in het donker heb ik er zo'n helmlamp bij gekocht. Want mijn motto: je kan niet zichtbaar genoeg zijn in het donker.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 09:48

Horka Airstream.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:08

XoNo schreef:
Ik heb een cap, draag het ding nagenoeg nooit...laatste keer was bij Billy Haha! Heb lichtelijk een hekel aan die dingen, ik krijg er jeuk van en een zweetkop. In de zomermaanden krijg ik er zelfs hoofdpijn van! Frusty

Het verhaal is zo: Colin was mee naar Bill en wilde wel even rijden. Dat mocht alleen als hij mijn Cascootje op zou zetten. Hij wilde zo graag dat hij toch mar met Cap is gaan rijden Tong uitsteken
Ik neem geen risico, stel dat Bill wat flikt en Colin eraf ligt.....
Hij was trouwens superbraaf (Bill dan Haha! )

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 12:27

casco, omdat ik hem wel mooi vond en omdat bij horka of zo kan ik mijn handen aan de zijkant van mij hoofd steken dus die is te breed, en bij casco kun je hem verstellen.
en hij was een goede prijs niet te duur, want ik rijd maar 1 keer per week