Last van muizen, hoe kom ik er vanaf :?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Re: Last van muizen, hoe kom ik er vanaf :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:22

Teuntje111 schreef:
misschien kattenkeutels in je kast leggen?

lekker fris Clown
zal behalve stank verder weinig opleveren denk ik Tong uitsteken

joelle1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:51

Ik vind dat een valletje het best helpt.
We hebben wel eens muizen en rattengif geprobeerd ze aten het gewoon op maar gingen niet dood.
Toen we een valletje hadden geplaatst waren we erzo vanaf

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:28

Ik lees gezellig mee. Mijn voer en paardenspullen hebben geen last, maar mijn huis is vergeven van de muizen. In alle kasten zitten ze. Ze warmen zich bij het aquarium pomje, dat in een leeg laatje, onder het aquarium staat en slapen tussen de hand en theedoeken, zoals de keutels laten zien. Geen koekje, chips, zakje snoep,brood, pakjes mie, meel etc., rieten stoelen is niet aangevreten. De hond ligt er vredig bij in zijn mand en de helaas dementerende en incontinete kat, mag niet meer in huis.

Ik heb dagelijks 5 vallen uitstaan, waarmee redelijk resultaat en verschillende plekken met gif. Helaas heeft de indrogende werking niet altijd effect en ligt er toch ergens 1 te rotten en te stinken. Die moet ik dan opsporen en opruimen.

Sorry, maar ik heb geen medelij met de muizen, al ben ik een grote dierenvriend. Haha! Ik zie ze natuurlijk wel eens lopen en spreek ze vermanend toe, maar dat helpt ook niet Haha!

Ben benieuwd of er een oplossend antwoord komt, hoewel ik even bij de paarden drogist naar zo'n geluids apparaatje heb gekeken, zoals iemand aangaf, maar als je het verhaaltje erbij goed leest, zitten er toch veel maaren aan.........

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:36

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:39

runningkawa schreef:
Geen 1 dier gaat dood van 1 keer vergif eten
De muis niet, maar de hond of kat dus ook niet Lachen

Overigens ben ik als de dood voor muizen en durf die dus echt niet ergens los te laten

niet dood nee, maar heb in een ander topic (zie m'n vorige post) gelezen dat daar een hond er heel slecht van aan was geweest en geloof bijna dood was geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:37

onmogelijk van 1 muis
die heeft zo weinig gif in zich zitten
En dat heb k
ik dus speciaal bij de man van ongedierte bestrijding nagevraagt

als hij zelf zo'n hele blok opeet kan het anders zijn, maar daarom zitten ze ook in een doosje

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:39

Rattengif?
Maar meestal komen ze dan na een tijdje wel weer terug.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:42

Een kat! Ik haal er altijd gratis een op bij een particulier die bijvoorbeeld per ongeluk een nestje heeft. Sindsdien nooit meer een muis of rat gezien. En werk heb je er niet van, want als ze na een paar weken zijn gewend, lopen ze ook niet meer weg en je hoeft ze maar 1 x per dag bij te voeren, en af en toe een wormenkuurtje te geven. Bovendien zijn ze ook nog eens gezellig!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:49

Ik lees eventjes mee, want heb ook last van die muizen, geen etenswaren meer in m'n kast.
Er lopen een aantal katten rond, maar dit helpt dus niet.
Denk dat ik maar een keer een emmer o.i.d. met voer onderin neer ga zetten, en ze aan de andere kant van het dorp maar afzet...(dorp is wel vrij wer weg van de stal hoor!)

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:55

Als ik dit zo lees mag ik wel heel erg zuinig zijn op onze stalkat, hier geen muis te bekennen! Pling