dikke neusriemen, niet mooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:07

vinden jullie dit dan ook niet mooi?

Afbeelding

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:11

Anneke schreef:
Hahaha, ik heb toevallig nu een echt 'Bonfire'hoofdstel gekocht voor mijn fijn gebouwde Pompidou!! *LOL*
Iedereen raad het af, toch heb ik hem gekocht. Was ook een aanbieding hoor. Schijnheilig
Ik vind het gewoon echt 'dressuurachtig'.

Vanmiddag even passen (heb hem nog even om moeten ruilen vanmiddag), hoop dat het staat, en anders staat ie heel binnenkort hier op 'eenmaal andermaal'. Clown

Hihi, ik heb die toevallig ook een maandje geleden gekocht!! *LOL* Haha!

Ik vind het een prachtig hoofdstel, al was ik redelijk arm daarna Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:01

ik vindt het bij sommige paarden oerlelijk. en bij ailin al helemaal, die heeft al zo'n druk hoofd en dna ook nog eens een dikke neusriem wit onderlegd nee dankje. lin had eerst een donker groen onderlegd en nu een kieffer die zwart onderlegd is maar wel redelijkd un.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:36

ik vind ze super mooi, geef mij maar zon hele brede van passier Kwijl , en die van imperial riding zijn ook heel mooi. voor oeds hebben we nou zon kieffer silverline ofiets Verward

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:00

Jaaaaaa die Kieffer Silverline's zijn zó mooi!!
Ik wil, als ik echt wedstrijd enz. ga rijden, een mooie Passier kopen. Vind ik mooi, zelfde merk als mijn zadel.
Passier vind ik nou écht een onwijs kwijlhoofdstel.

De Bonfire hoofdstel stond Pompidou echt heel stoer trouwens! Gewoon zwart onderlegd, nou superchique hoor! Cool
Vind het juist mooi dat het haar hoofd ietwat grover maakt, anders heeft ze zo'n arabisch hoofd. Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:50

Mij doe je er ook echt geen plezier mee.
Ten eerste vind ik wit onderlegd niet toppie-top.
Verder heb ik een welshje met een super iel en smal koppie en dan moet je er geen 5cm leer overheen mikken Haha!
Het gaat om zijn prachtige koppie en dan heb ik liever zo min mogelijk leer Knipoog Al vind ik zonder neusriem niet mooi...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:08

Ik vind die dingen ook niet mooi, en al helemaal niet handig. Ik heb ze vroeger ook gehad, omdat ik dacht dat het wat was, maar niet dus. Ik neem ze wel mee naar de Bokt snuffelmarkt in November. heb ik ook wat te verkopen Lachen
Trouwens, ik hou ook niet van dat babyblauw gedoe

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:20

Ik vind het erg mooi staan bij een hoofdstel dat over een haakje hangt , maar om een paardehoofd ben ik er niet kapot van...

Je verstopt heel dat koppie onder dat dikke ding , en hebt ook een des te grotere zweetplek Tong uitsteken

Minder = meer wat dit betreft vind ik Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:24

Wit onderlegt bij een lang paarden hoofd. Anders niet. En dan zonder sperriempje. Geef mij maar een gewone wit onderlegte hoge neusriem.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:44

Wit onderlegd vind ik ze ook niet mooi, maar gewoon simpel zwart

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:04

smaken verschillen, ik vind juist een wat bredere neusriem (zowiezo, het hele hoofdstel mag wel wat breder) vaak mooier!
wit onderlegt ligt aanhet paard, voor een zwarte pony is het super, maar een haflinger met veel wit... nee!
Het hofdstel moet gewoon bij de pony passen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:46

Het is maar net wat je gewent bent,
ik vind die dunne geen porem.

Ik rijd al mijn paarden op aansnoerneusriemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 20:50

die foto van parouscha vind ik nog mee vallen, amar hier in de winkel hangt er 1 waar aan elke kant zowat een cm wit uitsteekt. Echt afschuwelijk!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:54

Paroucha, ik zou de hoogste neusriem 1 of 2 gaatjes laten zakken.

Ik vind dikke neusriemen mooi, ik gebruik ook wel eens dunne maar dikke zijn mooier. WAt ik wel foeilelijk vind zijn die Ulla Salzgeber hoofdstelletjes..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:02

Ik wou het ook zeggen dat de neusriem wel iets naar beneden kan ik heb voor mijn haflingre ook dikke neusriemen dat vind ik bij zo'n pony veel mooier

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:12

stef schreef:
die foto van parouscha vind ik nog mee vallen, amar hier in de winkel hangt er 1 waar aan elke kant zowat een cm wit uitsteekt. Echt afschuwelijk!

Die heeft een paard bij ons op stal ook en bij hem staat het echt! Maar ik heb die neusriem een keer geleend voor Duvel, omdat mijn eigen neusriem stuk was en ik ff nog geen andere had en het was echt geen gezicht. Het was echt: "He neusriem waar ga je met het hoofd van mijn paard naar toe?"

Bij Estor had ik een heel dun neusriempje, dat stond juist om dat ietwat grove hoofd van hem heel sjiek. Bij Duvel heb ik nu wel voor een iets bredere gekozen (ik geloof vergelijkbaar als die op de foto van paroushca, misschien een tikje dunner) omdat dat hem toch beter stond (en ik moest toch een nieuwe, want die dunne was kapot).

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:22

Ik vind ze dus wel mooi! Mits ze bij het paard/pony passen.
Ik heb zelf ook een bonfire hoofdstel (met aansnoer)
Ik vind het wel mooi bij hem staan!

Maar een meisje bij ons op stal, die heeft een C-ponytje, die heeft pas ook een nieuw hoofdstel gekocht, met een bijna even brede neusriem als die ik (paardenhoofdstel) heb!
Dan is het dus wel van : "hé neusriem waar ga je met dat hoofd heen? "
Dan vind ik het dus niet mooi, het moet wel in verhouding liggen met het hoofd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 23:36

waarom koop je een neusriem voor het mooie aangezicht van een paard/pony?

Elke neusriem heeft een doel ook de breedte.

Ik koop geen neusriem omdat het mooier staat maar voor het doel waar hij (door wie dan ook) ontworpen is.

Korrigeer als ik verkeerd geinformeerd ben:

* de hannoveraanse (=lage, duitse of africhtings) neusriem; voor paarden (lees ook pony's) die "normaal" reageren op een bit.

engelse (hoge, dressuur) neusriem (niet gecombineerd) voor paarden die het bit naar achteren brengen (kan het even niet anders omschrijven) je ziet dan dat de afstand tussen het mondgedeelte van het bit en het bakstuk verkleind

engels gecombineerd (= dus met sperriem) voor paarden die hun mond desondanks toch openen en proberen de tong over het bit te brengen.

zweedse (aansnoer, en niet bedacht door Anky. estat al veel langer dan toen ze bekender werd met Bonfire) voor de moeilijker paarden die weten hun kaak te spannen e toch hun bit te kantelen.

mexicaanse neusriem (die met het kruisje) voor paarden die wanneer er meer druk op het bit komt (en de engelse en/of zweedse) geen uitkomst biedt, meer druk geeft op het neusbeen, waardoor het paard het nalaat om of het bit te kantelen of de tong erover probeert te leggen.

Die engelse (dan wel of niet gecombineerd) met een touwtje of elastiek (lang of breed) daarvan kan ik niet vertellen wat het nut is (nooit gebruikt en kan niets bedenken, behalve voor die elastieken te sterk in de armen dat het paard blauw aanloopt)

dan de breedte van de neusriem.... engels neusriem (wel of niet gecombineerd) de breedte (of dikte of hoe je noemen wilt) is bedoeld over hoeveel vierkante centimeter neusriem de druk bedoeld is, tegenovergesteeld van platte zool en pumphaakje = de druk per vierkante centimeter) wordt hier de druk van de neusriem niet verdeeld maar uitgeoefend op zoveel vierkante centimeter.

dus maw een neusriem is niet voor de sier maar heeft een doel, of je het nu mooi vindt staan of niet,

ps ik heb een a-welshje wordt gereden door mijn dochter met een 3.5 cm (=35 mm) brede neusriem.

en inderdaad de kleur van onderlegging is smaak.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 00:04

Ik heb brede neusriemen, aansnoer en geen aansnoer,
zwart onderlegde, silverline kieffer en grijs onderlegde.
Vind het niet verkeerd staan.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 01:10

IK heb deze bij obsession en die staat hem super vind ik. Vroeger had ik altijd wit onderlegd maar dat vind ik nu niet mooi meer.
Die dunne dingen vind ik echt lelijk. Ik rijd altijd met aansnoerneusriemen.

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:25

Wit onderlegd vind ik alleen mooi bij donkere paarden. Laatst was ik op een friezenwedstrijd en degenen met de wit onderlegde hoofdstelletjes vielen in positieve zin op.

Ik heb voor Kaminka een brede zwarte aansnoerneusriem. Deze neusriem heb ik speciaal uitgezocht vanwege zijn breedte en niet om het aansnoereffect. Dat het een aansnoerneusriem was, daar kwam ik trouwens thuis pas achter, had ik op de beurs waar ik hem gekocht had, niet eens opgemerkt! Bloos Haha! Omdat Kaminka een groot hoofd heeft met een flinke bobbel op de neus (neusbeen misschien ooit eens gebroken???), vond ik een smalle neusriem niet mooi staan. Ik heb er geen foto van geloof ik...

Bij Toon gebruik ik het hoofdstelletje wat ik ooit speciaal voor mijn volbloedmerrie had gekocht, heel smal met sierlijke koperkleurige gespjes. Omdat Toon een heel klein hoofdje heeft staat dit hem prima, alhoewel ik denk dat een brede neusriem hem ook goed zou staan.

Picserver doet het even niet, dus ik kan nu geen foto's plaatsen.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 10:48

Ik heb deze voor Yus....Een hele brede. Ik vind hem zelf mooi staan. Hij heeft een heel groot hoofd, dus een hele dunnen neusriem zou echt niet staan !

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:21

ligt aan het paard bij een fijn hoofdje vind ik het niet mooi. ik heb voor loulou bij m'n nieuwe hoofdstel ook een vrij dikke neusriem

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:37

Ik heb voor Sonja ook een dikke neusriem en vind het wel heel erg mooi staan

Afbeelding

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:50

ik vind het bij me fjord wel mooi staan,zo'n brede(niet té) met wit onderlegt.
bij het paard van me vriendin(westfaler) staat dat afschuwlijk,maar bij die staat een dunne weer mooi!!!!