hoeveel betalen jullie in totaal voor een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DNIEKJ

Re: hoeveel betalen jullie in totaal voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:46

JILLAAA schreef:
mijn pony staat nu op een pension stal by een manege.
Daar kost het voor een pony 25o euro en een paard 275(daar zit uitmesten,voer,weidegang en de lessen bij inbegrepen).
Maar ik ga in mei verhuizen naar een privestal ,
en daar moet ik dan de springlessen los betalen dus zal de stallings kosten wel wat minder zijn.
Maar goed de hoeven kosten voor het kappe rond de 2o euro ,
maar de mijne moet hoefijzers voor het springen concours enz.
Dat kost bij mijn hoefsmit 7o voor een pony en 8o voor een paard.
Maar voor de veearts kan je het eigenlijk niet precies zeggen , ligt eraan wat je pony nodig heeft,of moet hebben. Je moet wel 1 x per jaar een influenza spuit aan je paard/pony geven.(Doet de veearts)
En om de maand (ligt eraan wat voor wormekuur je hebt) een wormekuur geven als die op de wei gaat. Haha!

Ik sta op dezelfde stal als Jill, en ga ook mee met de verhuizing naar een privestal! Voor mij geld dus hetzelfde!

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 13:25

bedankt almaal voor de uitleg ik heb op veel topics gevraagt hoe ik aan verzorgpaard kom di op manege staat maar niemand geeft egt antwoord Verdrietig maar miss kom ik er gauw achter doeidoei Haha!

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:28

Ik denk dat je zo'n 250 euro kwijt bent..? Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:51

de dochter van een vriend van mij heeft een verzorgpony op de manege (de pony is ook van de manegezelf). Zij betaalt daar iets van 75 euro per maand voor, dan mag ze 2 dagen in de week een uur vrij rijden en verzorgen en 1 keer in de week heeft ze les op die pony. Vraag je ouders gewoon om even te overleggen op de manege.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:52

70 euro in totaal, voor 's nachts op stal, overdag weide, uitmesten, binnen buiten zetten, wormenkuur, en voeren en kluisje! In totaal komt het ong. uit op 100 euro per maand ( dus ook shabrakjes en hoefsmid enz )

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:56

pony - 250 stal, 25 voor hoefsmit (een keer in de twee maanden), inenting jaarlijks (kosten weet ik niet precies) en dan moet je natuurlijk allemaal spullen er bij kopen
mijn paard kost al weer bijna 500 alleen aan stalling, dan 80 euro voor hoefsmit (best vaak) en dan inenting, ontwormen enzo.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:57

Dan kom ik wel goedkoop uit, met mn 100 euro per maand Tong uitsteken

xxMIERxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:37

Ik denk dat het verstandig is om eerst meer ervaring op te doen met het verzorgen van paarden. Mischien kun je aan mensen bij jouw op de manege vragen of je ze af en toe mag helpen met verzorgen. Op die manier krijg je een beetje een indruk van wat het inhoud om een eigen paard te hebben. Want naast dat het veel geld kost is een goede verzorging heel belangrijk. Wanneer je een eigen paard hebt moet je er namelijk ook veel tijd aan willen besteden
    3x per dag voeren
    iedere dag uitmesten
    iedere dag rijden en borstelen
    enz
Het voeren en uitmesten is natuurlijk wel afhankelijk van waar je paard staat, maar hoe meer je zelf doet, des te goedkoper de stalling meestal is. Daarnaast moet je paard ongeveer eens in de 8 weken naar de hoefsmit, hij moet ingeent worden, naar de tandarts enz. en alles kost natuurlijk weer geld.

Dus mischien is het beter om nog even te wachten met een eigen paard en eerst meer ervaring op te doen.

kelly_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:50

nou wij hebben wat gemeen ik wil dat ook al 9 jaar lang minstens maar ik mag het ook niet kunnen we niet samen wat regelen haha
stuur maar wat terug

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:00

hee, ik lease een pony van een manege omdat ik geen tijd heb voor een eigen paard ik rijd 3 keer per week op die pony waarvan 1 keer les.
ik mag er dan ook nog wedstrijden op zondag bij gaan rijden, en dat gaat in de toekomst hoop ik wel gebeuren.
ik betaal 150 per maand. en het is heel leuk iets er tussen in!!