Ik zou het er ook echt niet uit knippen dat is gewoon zonde! Ik denk dat je het best gewoon in één keer alles eruit moet friemelen en als je het eruit hebt gewoon bijhouden.
bij een paard bij ons is het er wel uit geknipt. dat was wel ooit een vlechtje volgens mij. heeft een half jaar in de knoop gezeten. uiteindelijk hebben ze het er wel uitgeknipt...
Mijn pony had enorm lange manen en een heel dik pak.. Ik gebruikte altijd antiklit en had veel geduld..uitpluizen en voorzichtig borstelen. En daarna heb ik de manen altijd goed bijgehouden..dat scheelt een heleboel werk.
een van onze pony's had laatst ook zulke knopen in dr manen, nou ja heeft ze wel vaker gehad en hoe ze het elke keer voor elkaar krijgt? iig even wat cowboy magic erin en het is er binnen no time uit! ik koop het ook altijd via internet
Die van mij heeft er ook last van ik doe er altijd van gliss kur anti klit in en dan rustig uitpluizen werkt perfect. Ik gebruik dan een borstel met varkenshaar die beschadigt de manen ook niet maar haalt wel goed de klitten eruit