Manen trekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re: Manen trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:02

Mijn paard heeft hetzelfde probleem, hele dikke manen en ze vindt manen trekken ook echt niet fijn. Doe het dan ook niet meer want ik vind het oneerlijk. Om ze toch nog een beetje mooi te krijgen knip ik eerst ruwweg iets langer dan dat ik de manen wil hebben. Ik draai de plukjes eerst en knip dan (dan vallen de manen al iets minder recht).Af en toe knip ik eens schuin in zodat de lijn niet te recht wordt. Vervolgens pak ik steeds een plukje per keer en snij die met de scherpe kant van de schaar. De ene keer heel hoog, vlakbij de manenkam, de andere keer weer wat lager zodat het lekker gaat springen. Hierdoor ziet het er getrokken uit zonder de pijn voor je paard. Ik hoorde alleen wel van iemand dat het vervelend invlechten is omdat er zoveel lengteverschillen inzitten. Dat lijkt me echter dan net zo erg als wanneer je het trekt want je trekt niet steeds dezelfde plukjes dus heb je ook lengte verschillen. Succes nog.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:07

Alco heeft ook een hekel aan het trekken van zijn manen. Ik knip ze dus en gebruik vervolgens een uitdunschaar. Lijkt erg op die de mensenkapper ook gebruikt.
Werkt super! Ja Gewoon verkrijgbaar bij de Paardendrogist of Divoza. Succes!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:43

oke dankje wel Lachen