Stal moet ruim genoeg zijn, 3x3 is minimum, liever meer, vooral als de paarden veel binnen staan.
Ik heb voorkeur voor de paarden zoveel mogelijk naar buiten, ook in de winter (ik heb mijn eigen stal, dus kan dat gelukkig zelf regelen).
De voerbakken hebben een anti-mors randje en zijn makkelijk schoon te maken (hebben een stop in het midden zitten, dus met water kun je het schoonmaken en dat kun je er dan uit laten lopen). De drinkbakken, automatisch met een nippel. Nadeel: bevriest wat eerder, voordeel: je kunt ze makkelijker schoonmaken dan met een lepel. Een beugel om de drinkbakken om beschadiging door trappen te voorkomen. De drinkbak en voerbak elk in een andere hoek van de stal, om geklieder met water en voer te voorkomen. Thermolint langs de waterleiding om bevriezing te voorkomen. Deze waterleiding door een veilige metalen kap afgeschermd, zodat de paarden niet aan het thermolint kunnen zitten (een circulatiepomp kan ook, die houdt het water in beweging, dan bevriest het ook niet).
De bovenkant van voerbak en drinkbak zit op 1.25m hoogte (standaard maat, alleen niet voor A en B pony's).
De paarden kunnen op stal contact met elkaar hebben, behalve bij de voerbak, daar zit wel een dicht stuk ivm met voedernijd, kunnen ze rustig eten.
Geen ruif, ruwvoer op de grond geven ivm stof en obstakels in de stal.
Geen andere randen oid waar paarden zich aan kunnen bezeren of waar ze aan kunnen gaan knabbelen.
Nou...ik hoop dat je hier iets aan hebt!