Stal op mijn weiland.. Hoe O Hoe mag ik dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ulestro

Re: Stal op mijn weiland.. Hoe O Hoe mag ik dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:35

je mag tot 15m² per paard een stal bouwen via de gemeente(als het dak langer komt over de stal dan wordt dit stuk er ook bijgerekend)
als het groter is moet je naar de provincie
ikzelf ben bezig met een vergunning aan te vragen en het is heel moeilijk!
we zijn nu een jaar bezig met de aanvraag
het is heel moeilijk om er eentje te kunnen krijgen
nu zitten we in beroep
de 60 werkdagen zijn alweer voorbij
en deze maand mogen we eindelijk eens gaan praten
dan wordt er weer overlegd met de provincie
en als alles goed verloopt hebben we dus na 1.5jaar het antwoord ja of nee als we mogen bouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:29

Ulestro; ook dit is niet waar. Het ligt maar net aan het bestemmingsplan van je gemeente.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:32

Inderdaad, dat hangt af van het bestemmingsplan, of je naar de Welstandscommissie moet ( ( ik neem aan dat je dat bedoelt met provincie Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:34

erleyne schreef:
Inderdaad, dat hangt af van het bestemmingsplan, of je naar de Welstandscommissie moet ( ( ik neem aan dat je dat bedoelt met provincie Knipoog ).

Nee, het bestemmingsplan kan gewijzigd worden maar dat moet via de provincie. Daar heeft de welstandcommissie in principe weer niks mee te maken Knipoog

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:38

Ik heb je een PM gestuurd!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:40

Liek_ schreef:
erleyne schreef:

Nee, het bestemmingsplan kan gewijzigd worden maar dat moet via de provincie. Daar heeft de welstandcommissie in principe weer niks mee te maken Knipoog

Maar als het bestemmingsplan niet gewijzigd moet worden, maar er wel een vergunning aangevraagd moet worden, dan moet ze wel naar de welstandscommissie ( die situatie bedoelde ik eigenlijk, alleen beetje krom opgeschreven ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:42

Welstandscommissie is het punt niet zo, als je goed leest wat de gemeente graag ziet dan kan je daar rekening mee houden. Dus tenzij je een knalpaarse stal wilt met rode dakgoot dan valt dat wel mee Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:44

Hmmm, ik weet niet hoe het bij jullie is dan, maar hier ligt de welstandscommissie vaak aardig dwars. Ik werk zelf ook bij een gemeente en moet soms voor de banketstaaf gebouwtjes heen en weer blijven schrijven tot ik een ons weeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:46

Nou, hier is het moeilijk omdat ze hier erg veel waarde hechten aan het landschap (lees gras en drie koeien Clown ). Maar dat is óók weer per gemeente verschillend Scheve mond

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:50

idd, heel moeilijk allemaal en geef je heel wienig kan sdat het mag. ikzelf zit ook met dat probleem, kon leuk stukje kopen, maar mocht ook absoluut niks op gebouwd of neergezet worden, zelfs een tent of caravan mocht niet.
heb bestemmingsplan gezien, en allerlei vakjes waren gekleurd. kwam er op neer, dat nergens wat gebouwd mocht woren, alleen bij sommige boerderijen was wat mogelijk, op hun eigen erf.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:21

Liek_ schreef:
Ulestro; ook dit is niet waar. Het ligt maar net aan het bestemmingsplan van je gemeente.

ik ben heel zeker dat het waar is
we zijn er nu al meer dan een jaar mee bezig en ik volg de richting om naar stedenbouw te gaan Clown
hier in belgie is het gewoon vnf je meer dan 15m² per paard wilt hebben dat je naar de provincie moet
onder de 15m² gaat het naar de gemeente
bij ons was het agrarisch gebied, dus er mogen stallingen gebouwd worden voor de dieren, dus bestemmingsplan klopt
maar bij ons werkt de provicie tegen, gewoo al om je omheining te regulariseren werken ze al tegen, oude bestaande stallingen vernieuwen: afgekeurd, schuilhokken,...
ook moet je dan nog eens genoeg grond hebben, in ons vorig verslag dat we gekregen hebben van de provincie werd er verteld je moet maar andere gebouwen gebruiken om je hooi, stro, eten,... te plaatsen (ik zie het al voor me in een toonzaal vol met auto's Haha! )
de aanvraag is voor 4 paarden, volgens hen is 1.5 hectare te klein Vork
en in belgie als je wilt stallingen aanvragen moet je erbij wonen, anders heb je geen kans dat het erdoor raakt
en ik geloof dat het 90 dagen werkdagen is voor je aanvraag tegen je antwoord hebt(vroeger na die periode als je nog geen antwoord had, dan was het goedgekeurd, nu niet meer) we hebben zo'n 8a9maanden mogen wachten...
het was afgekeurd, dus in beroep gegaan omdat onze plannen correct waren en hun bezwaar ongegrond
beroep is 60 werkdagen, als je een brief gekregen hebt met vragen nog eens +15 werkdagen
daarna nog een verhoor en dan nog eens 15 werkdagen
ik kan je verzekeren voor een stukje grond dat je huurt is het de moeite en de kosten niet waard
Laatst bijgewerkt door ulestro op 05-04-07 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 10:23

ulestro schreef:
Liek_ schreef:

ik ben heel zeker dat het waar is
we zijn er nu al meer dan een jaar mee bezig en ik volg de richting om naar stedenbouw te gaan Clown
hier in belgie is het gewoon vnf je meer dan 15m² per paard wilt hebben dat je naar de provincie moet
onder de 15m² gaat het naar de gemeente

Laat TS nou net bij Rotterdam wonen, dat ligt volgens mij nog altijd in NL!!!!!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:46

Nou gemeente Rotterdam is niet zo makkelijk hoor. Niet met bouwen en niet met verhuren van stukken grond. Ze laten het nog liever braak liggen dan dat ze het verhuren voor 1 of 2 jaar of 1 zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:37

erleyne schreef:
Laat TS nou net bij Rotterdam wonen, dat ligt volgens mij nog altijd in NL!!!!!

scheelt niks joh ROFL

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:03

Wat een moeite allemaal, en het is allemaal zo simpel. Men kope een vrachtwagen-met-containerlaadkraan, zoeentje dus:
Afbeelding
Je koopt een zeecontainer, die je ombouwt tot paardenstal en dan pak je die zo op:
Afbeelding
en zet 'm neer waar je dat wilt, desnoods op de parkeerplaats van de gemeente.
Moeilijker is het leven niet.........

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:07

Hier in de buurt is datzelfde probleem.
Dus er zijn gewoon schuilstallen gebouwd, maar met wielen eronder.
Zo kun je ze makkelijk verplaatsen en kan de gemeente je niks maken.

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:36

Ik heb laatst nog even met de boer gesproken. hij zegt dat het bouwgrond is maar zegt dat het onmogeljik is voor mij om er een stal te zetten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:43

Helaas, maar ik was er wel al bang voor hoor. Dat het bouwgrond is betekend niet automatisch dat je er een stal op mag zetten namelijk. Huilen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:24

ikke schreef:
Wat een moeite allemaal, en het is allemaal zo simpel. Men kope een vrachtwagen-met-containerlaadkraan, zoeentje dus:
Afbeelding
Je koopt een zeecontainer, die je ombouwt tot paardenstal en dan pak je die zo op:
Afbeelding
en zet 'm neer waar je dat wilt, desnoods op de parkeerplaats van de gemeente.
Moeilijker is het leven niet.........

ja, klinkt zo simpel , maar toch mag dat ook niet!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:56

heej wat leuk,iemand die van de zalmplaat komt,ik weet niet waar je een weitje hebt,maar het enigste wat ik weet is dat iemand in poortugaal jaren heeft geleefd in een sta caravan die op wieltjes stond...

zolang het maar rijdbaar is...en volgens mij mag een schuihok niet "dicht" zijn,dus niet waar je een paard op stal kan zetten,maar moet altijd een open hok blijven...

ben benieuwd of het gaat lukken,maar ben er bang voor dat het niets wordt.. Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:28

Lynn_Nikita schreef:
ja, klinkt zo simpel , maar toch mag dat ook niet!!!

En waarom dan niet?? Het is verplaatsbaar EN je hebt als eigenaar de middelen om het ding te verplaatsen. Knappe kop die mij de wetgeving kan aanreiken waarin staat dat dit niet mag.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:47

Wij hebben zelf mobiele stallen laten maken. Deze zijn echt mobiel, want je kunt hem achter je auto of trekker hangen en zo verrijden. De dissel en wielen kun je eruit schuiven en het is een echte aanhanger. Super goed geïsoleerd, dus lekker koel in de zomer en warm in de winter. De luifel kun je openklappen.

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:35

Wauw Jol1 dat ziet er netjes uit. Zeker wel prijzig om dat te laten maken?
Is wel iets voor bij ons als onze containerstal weg zou moeten. Haha!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:23

Bij de fnrs hebben ze een boekje dat je kan aanvragen. Het kost 15 euro maar daar staat alles in over paarden en ruimtelijke ordening.
Misschien kan je je vraag ook zo aan ze stellen. Misschien kunnen ze je zo verder helpen.

kimdevos87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:44

ik zou inderdaad ook kiezen voor een mobiele stal zegmaar, als het inderdaad een lang proces is om een vergunning aan te vragen?