Paard echt hélemaal wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

Re: Paard echt hélemaal wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:02

hier nog iemand geregeld zijn paard was maar uh als je me profiel ziet snap je hem waarschijnlijk wel!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:46

In de zomer spuit ik m'n paard altijd helemaal af na het rijden, hoofd met de spons (bij m'n pony kon het wel, hup tuinslang d'rop).
M'n pony heb ik alleen een keertje helemaal gedaan met zeep, dat was voor de nederlandse kampioenschappen..
Normaal gesproken was ik alleen de manen, staart, benen en achterhand met zeep..

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:00

Ja hoor natuurlijk kan dat, maar wel alleen in de zomer natuurlijk. In de winter ook wel maar dan wel het liefst met warm water en erna een dekentje op ofzo.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:30

wij hebben helaas alleen koud water, maar in de zomer met warm weer spoel ik hem na het rijden vaak helemaal af.

helemaal met shampoo doe ik niet, aangezien hij 24/7 buiten staat.

voor wedstrijden was ik wel de echte vieze plekken met shampoo

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:17

Op warme dagen spoel ik ze helemaal af en een keer of 3 á 4 met paardenshampoo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:49

Wij hebben alleen koud water, dus ik was niet heel vaak. 's winters spoel ik ook geen voetjes af, is eigenlijk nooit nodig omdat we geen blubber hebben.

Zomers was ik regelmatig staarten en benen, lichaam eigenlijk alleen voor de keuring, maar dan wel super grondig...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:50

Ja hoor, vorige week heb ik Silence nog gewassen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:30

Ja, doe het weleens, maar niet vaak

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:43

hahah gos wat een arme hengsten dan bij ons..
die gaan in de winter en in de zomer gewoon onder het grondwater hoor... en dan bedoel ik ook helemaal met hoofd en al.. ook in de sop..
Daarna gewoon lekker inpakken en we hebben er nog nooit 1 ziek gehad hoor

car_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 08:58

hoi,

wij spuiten onze paarden af met de hoge drukspuit... maar dan op de laagste druk natuurlijk.
lekker met lauwwarm water, vinden ze heerlijk!! OK dan!

Wel grappig; vorig zomer was de hogedrukspuit kapot, dus ik met spons en emmer in de weer...
vonden ze doodeng Tong uitsteken

twobrowneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:22

Als je paard veel in de wei staat zonder deken, ga dan niet grondig soppen omdat je alle water-en viezigheid afstotende vetten wegwast en je paard geen weerstand mee heeft.
Wassen kan zowel somers als swinters.
Koelen doen we de pezen, warm houden doen we de spieren!
Dus, zeker als je in de winter hebt gereden, geen koude plens water over zn rug!

Goed aan de slag met het zweetmes, evt zweetdeken, en in de zomer is het in het zonnetje zo opgedroogd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:24

In de zomer na het rijden spuit ik m'n verzorgpony helemaal af. Anders krijgt ze snel van die vieze harde plekken van het zweet. Voor een wedstrijd word ze helemaal gewassen.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:34

Ik heb een schimmel en gaat geregeld onder de douche...niet altijd met sop,alleen als we op concours gaan. Maar bijna dagelijks met dit weer hoor..kan best..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:37

Pradaatje schreef:
Ik heb een bonte, met veel wit. Die staat zomers veel onder de douche Lachen

leuk he bont met veel wit heb ik ook , en is gister net helemaal in de sop gezet groeten fuego

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:02

ik heb een witte pony dus ik doe het soms wel eens helemaal of alleen de vieze plekken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:12

als het echt heet is in de zomer gaan ze allebei helemaal onder de slang, gewoon met koud water uit de kraan. daarna lekker opdrogen in de het zonnetje op de wei en niets aan de hand. helemaal met zeep wassen is iets wat ik nóóit doe. op die manier haal je de hele vetlaag en daarmee hun natuurlijk regendeken weg en hebben ze niets meer aan hun vacht als het regent.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:07

Ik heb hem nog nooit helemaal gewassen. Alleen de staart en de benen en een enkele keer zijn witte billen, omdat hij gelegen had in de stal.
Na het rijden in de zomer zet ik hem wel eens onder de slang, maar daar komt geen zeep aan te pas.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:16

Bij ons worden ze elke dag helemaal afgespoten na het rijden met warm water, en de voeten worden gewassen en 1x per week alle paarden met shampoo..helemaal van top tot hoef Vork
Het maakt niet zoveel uit welke shampoo je gebruikt hoor Knipoog als je het maar goed uitspoelt. Wij gebruiken gewoon van die goedkope shampoo van de Aldi van van die ' iedere dag '' shampoo Vork
** En een tip voor witte sokjes: groene zeep van driehoek erop smeren met een harde borstel overheen ze worden echt spierwit Knipoog !

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:20

Die van mij gaat regelmatig even onder de spuit. In de winter niet, maar in de zomer wel 1x in de 2 weken ofzo. Ik doe er nooit shampoo bij, alleen in zn staart. Ik doe echt alleen met water spoelen zeg maar en de hele vieze plekken doe ik met een harde borstel onder de kraan. Hij glimt als een tierelier, dus shampoo is daarvoor echt niet nodig.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:21

Ik doe het in de zomer regelmatig, meestal niet met shampoo maar gewoon alleen met water.
Even lekker al het zweet eraf en uit de haren.

sweetie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:43

In de zomer spuiten we de paarden altijd helemaal af met lauwwater, en 1x in de 2 maanden worden ze helemaal gewassen, tenzij er een belangrijke wedstrijd of keuring is dan worden ze 1 dag van te voren gewassen. en dan ga ik met haar aan de hand de weg op lekker ff droogstappen en ff grazen tussendoor
In de winter spuiten wij alleen de benen af en wassen we op een goede dag de staart en manen en de beentjes. 1x in de winter ga ik naar en stal met mijn paard waar ze een solarium hebben daar was ik haar dan en dan staat ze daarna een half uur onder het solarium dat vind ze heerlijk en kan ze lekker ontspannen.

Vera_Quintin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:50

Ja tuurlijk kan dat Pling je moet wel de oren vermijden Knipoog

Ook moet je het niet te vaak (vooral in de winter niet) doen met shampoo want dan gaat er stuk vettige laag Tong uitsteken Bloos af zodat ie zich minder goed warm kan houden Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:12

loulou schreef:
wij hebben helaas alleen koud water, maar in de zomer met warm weer spoel ik hem na het rijden vaak helemaal af.

helemaal met shampoo doe ik niet, aangezien hij 24/7 buiten staat.

voor wedstrijden was ik wel de echte vieze plekken met shampoo

Hier precies hetzelfde. Na flink zweten gaat de slang er over met alleen water.
In uitzonderlijke gevallen met zeep, maar voor een paard en zijn vacht is een flinke rolbeurt in het zand veel prettiger Haha!

Staart en manen doen we ook zelden. Even een borstel er over (manen) en klaar.

marielle_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:06

Als het zo warm is gaat die van mij elke dag na het werk onder de douche, in de winter alleen de benen. Voor een wedstrijd gaat 'ie helemaal in het sop. In de zomer zijn ze zo droog...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:06

ja, wassen kan prima. maar onze paarden staan dag en nacht op het land, en hij moet zijn huidvet wel houden en met shampoo was je het er af. dus ik spoel hem alleen maar af, en was als het nodig is zijn benen en staart en manen. verder niet Bloos