lana_te schreef:als ik veel op wandelingen ga en op de wegen zou rijdenhoeft de hoefsmid dan minder vaak te komen of niet!
In theorie wel. Bedenk wel dat veel paarden het niet gewent zijn en daardoor in de eerste periode heel erg kreupel kunnen gaan lopen als je teveel met ze op ve harde ondergrond rijd...
Persoonlijk denk ik dat je niet moet bezuinigen op de hoeven van je paard (of wat dan ook wat de gezondheid van je paard kan beïnvloeden). Als je daarop moet bezuinigen moet je niet aan een paard beginnen. Je moet zoals al gezegt makkelijk 400 euro in de maand appart kunnn zetten, en evenuteel zelfs instaat zijn ergends 5000 euro vandaan te halen voor operaties oid...
Het lijstje wat k heb gepost is MIJN specifieke situatie! Er staan 10 paarden bij ons op stal en ik weet zeker dat niet 1 stalgenoot hetzelfde kwijt is aan zijn/haar paard. Ik ken gemakkelijk 100 mensen met een paard, en er zijn geen 2 mensen die precies dezelfde uitgaven hebben!
Denk er vooral om dat als je een paard koopt dat je niet zijn/haar/jou hele leven op die ene goedkope stal zal blijven staan. Je verhuist eens, je krijgt ruzie, of je wensen veranderen... Ik stond eerst op een stalling die 75 euro in de maand goedkoper was. Om bepaalde redenen ben k daar weggegaan. Ik heb toen voor m'n paard gekozen, niet voor m'n portomonee.
Hou je er ook rekening mee dat je nogweleens kan gaan studeren, een vriendje kan krijgen enzo. Mijn vorige relatie is uitgegaan onderandere doodat ik een paard heb... En daar baalde ik van. Maar ik koos voor m'n paard, m'n paard niet voor mij...
hoeft de hoefsmid dan minder vaak te komen of niet!
ik wil gewoon op ales voorbereid zijn moest ik het krijgen
ook op ales en ik vraag gewoon dingen om op de hoogte te zijn en tips van anderen te weten
(ik ben nogal in de war en vind het niet echt terug
maar het zit zo: ik woon nog bij m'n mama en ik heb er heeeeeeel veel ruzie met m'n stiefvader er is hier op bokt ook een topic over geweest. en bij m'n papa heb ik die problemen niet ik wil graag hier komen wonen bij m'n pa, maar dat is momenteel moeilijk omdat hij klein woont vanaf hij is verhuist wil ik de stap zetten
bij m'n ma mag ik geen pony verzorgen er staat wel een shet bij me in de wei van een broer van die stiefpa. en ga nu niet bleren van 'hij is tog vriendelijk' , of 'jij ben nooit tevreden', of andere dingen
want het zit heeeeeel anders