Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

saroanda schreef:saroanda schreef:40 km per dag = 1200km per maand
1200km x 0,12 cent per km = 144 euro per maand voor benzine
Krachtvoer zit er niet bij in. Almere is duur, bij de maneges is geen weidegang. Ik vindt dit wel erg belangrijk vandaar dat ik buiten de regio op zoek ga.

Kies gewoon voor optie B, wanneer ze elke dag lekker buiten komen hoef je ook maar zo'n 2 a 3 keer per week de stal te doen. saroanda schreef:stal A
erg dichtbij (5 min)
280,-
wordt gevoerd
wordt gemest
incl. hooi stro
incl. brok etc..
geen weidegang
binnenrijbakken
grote manege
stal B
niet zo dichtbij (15 min)
135,-
zelf voeren
zelf mesten
incl. hooi excl. stro (ong. 30 euro per maand)
excl. brok etc..
wel weidegang
buitenrijbak
kleine pensionstal
Het grootste voordeel van stal A is dat het zo dichtbij is, grootste nadeel is geen weidegang.
Het grootste voordeel van stal B is het tarief en wel weidegang, het nadeel is zelf voeren en mesten,
maar dit zou in goed overleg met andere stalgenoten mogelijk moeten zijn. 's Winters mogen de paarden bij stal B niet de hele dag in de wei, wel een uurtje. 's Zomers mogen ze dag en nacht op wei. Qua totaalkosten kom ik bij stal B ongeveer op 300 euro uit, dit is incl. benzine.
saroanda schreef:Daar heb ik serieus aan zitten denken! Maar als ik een brommer koop heb ik daar ook weer verzekering etc.. voor nodig. Want m'n auto gaat de deur niet uit i.v.m. werk enzo.. En sowieso is m'n spaarrekening momenteel een beetje leeg, dus geen budget voor een bromer. M'n vriend ziet me aankomen. Ik heb wel al een hele leuke verzorgster gevonden die 2-3 dagen in de week gaat rijden, dus dat scheelt al heel wat km'tjes per maand.

NatasjaM schreef:Afhankelijk van je leeftijd betaal je meer of minder voor een brommerverzekering. Boven de 24 zit dat zo rond de 80-100 euro per jaar, tot en met 24 betaal je vaak 280-300 euro per jaar. Schakelbrommers (brommers met versnelling) zijn nog duurder.